هاست پرسرعت
خودرو

مزدا بودجه الکتریکی را کاهش داد؛ CX-5 جدید با موتور هیبریدی می‌آید!

مزدا بودجه الکتریکی را کاهش داد؛ CX-5 جدید با موتور هیبریدی می‌آید!

مزدا اعلام کرد که قصد دارد سرمایه‌گذاری خود در توسعه خودروهای الکتریکی را ۵۰۰ میلیارد ین (۳.۳ میلیارد دلار) کاهش دهد و در عوض، بر رویکرد چندمنظوره‌ای تمرکز کند که شامل ترکیبی از خودروهای بنزینی، هیبریدی و الکتریکی است. همچنین این خودروساز ژاپنی از موتور جدید SkyActiv-Z رونمایی کرد که قرار است تا پایان سال ۲۰۲۷ در نسخه هیبریدی نسل جدید مزدا CX-5 به کار گرفته شود.
مزدا بودجه الکتریکی را کاهش داد؛ CX-5 جدید با موتور هیبریدی می‌آید!

اکستریم اکستریم

استراتژی جدید مزدا؛ کاهش هزینه‌ها و افزایش انعطاف‌پذیری

مزدا برنامه‌ای تحت عنوان “استراتژی دارایی کم‌حجم” (Lean Asset Strategy) معرفی کرده که هدف آن بهینه‌سازی هزینه‌های تحقیق و توسعه (R&D)، افزایش انعطاف‌پذیری در توسعه خودروهای الکتریکی و بهبود بهره‌وری تولید است. بر همین اساس، این خودروساز تصمیم گرفته سرمایه‌گذاری در بخش الکتریکی را از ۲ تریلیون ین (۱۳.۳ میلیارد دلار) به ۱.۵ تریلیون ین (۱۰ میلیارد دلار) کاهش دهد. این اقدام به لطف همکاری‌های استراتژیک با شرکت‌هایی مانند چانگان چین، تویوتا، دنسو و BluE Nexus ممکن شده است.

مزدا بودجه الکتریکی را کاهش داد؛ CX-5 جدید با موتور هیبریدی می‌آید!

مزدا تأکید دارد که تا سال ۲۰۳۰، ترکیب خودروهای بنزینی، هیبریدی و الکتریکی را بسته به تقاضای بازار ادامه خواهد داد. همچنین، با استفاده از خطوط تولید انعطاف‌پذیر که قادر به مونتاژ همزمان خودروهای الکتریکی و بنزینی هستند، این شرکت هزینه‌های سرمایه‌گذاری را تا ۸۵ درصد نسبت به ساخت کارخانه‌ای اختصاصی برای BEV کاهش داده است. این خطوط تولید جدید با بهره‌گیری از روبات‌های خودران (AGVs)، هوش مصنوعی و بروزرسانی‌های OTA بهره‌وری زنجیره تأمین را افزایش می‌دهند.

مزدا بودجه الکتریکی را کاهش داد؛ CX-5 جدید با موتور هیبریدی می‌آید!

خودروی الکتریکی جدید مزدا؛ محصولی مستقل از شراکت با چانگان

در کنار همکاری با چانگان برای تولید مدل‌های برقی مانند Mazda6e و CX-6e، مزدا در حال توسعه یک خودروی الکتریکی جدید بر پایه پلتفرم اختصاصی خود است که قرار است در سال ۲۰۲۷ معرفی شود. این پلتفرم به‌گونه‌ای طراحی شده که امکان استفاده از انواع باتری‌ها و پیکربندی‌های مختلف خودرو را دارد.

ویژگی‌های این محصول:
باتری‌های تأمین‌شده توسط Panasonic Energy
ساخت ژاپن و عرضه جهانی (بازارهای اروپا، ژاپن و آمریکای شمالی)
کاهش ۴۰ درصدی هزینه‌های تحقیق و توسعه به لطف همکاری‌ها
زمان توسعه کاهش‌یافته به نصف

مزدا بودجه الکتریکی را کاهش داد؛ CX-5 جدید با موتور هیبریدی می‌آید!

موتور جدید SkyActiv-Z؛ نزدیک به احتراق ایده‌آل!

موتور جدید SkyActiv-Z یکی از پروژه‌های کلیدی مزدا برای بهینه‌سازی مصرف سوخت و کاهش آلایندگی است. اولین خودرویی که به این موتور مجهز می‌شود، نسل جدید CX-5 خواهد بود که تا پایان سال ۲۰۲۷ همراه با سیستم هیبریدی اختصاصی مزدا عرضه می‌شود.

مزدا بودجه الکتریکی را کاهش داد؛ CX-5 جدید با موتور هیبریدی می‌آید!

به گفته مزدا، این موتور به بالاترین بازده احتراق نزدیک شده و ضمن ارائه مصرف سوخت بهینه و عملکرد بالا، با استانداردهای سخت‌گیرانه آلایندگی همچون یورو ۷ (اروپا)، LEV4 و Tier 4 (آمریکا) سازگار است.

ویژگی‌های موتور SkyActiv-Z:
ترکیب با سیستم هیبریدی اختصاصی مزدا
بهینه‌سازی مصرف سوخت و کاهش آلایندگی
استفاده در مدل‌های بزرگ‌تر مزدا با نسخه شش سیلندر خطی
کمک به کاهش آلایندگی موتورهای دورانی مزدا

این فناوری جدید نه‌تنها در موتورهای چهار سیلندر به کار گرفته خواهد شد، بلکه قرار است در موتورهای شش سیلندر خطی و حتی نسل آینده موتورهای دورانی نیز نقش کلیدی داشته باشد. این اقدام بخشی از برنامه مزدا برای کاهش تنوع پیشرانه‌های خود به نصف و بهینه‌سازی سبد محصولات است.

مزدا بودجه الکتریکی را کاهش داد؛ CX-5 جدید با موتور هیبریدی می‌آید!

مزدا همچنان به مسیر خود ادامه می‌دهد

ماساهیرو مورو، مدیرعامل مزدا، در این‌باره گفت:

صنعت خودروسازی در حال گذار از یک تغییر بنیادین است و مزدا همچنان در حال تکامل است. ما تلاش می‌کنیم تعادل مناسبی میان مدیریت اقتصادی کارآمد و توسعه فناوری‌های پایدار برقرار کنیم تا ارزش منحصربه‌فرد خود را حفظ کنیم.

با این حساب، مزدا هنوز به‌طور کامل روی خودروهای الکتریکی سرمایه‌گذاری نکرده و با اتخاذ استراتژی چندمنظوره، می‌خواهد همزمان با توسعه پیشرانه‌های درون‌سوز و هیبریدی، در مسیر الکتریکی‌سازی نیز پیش برود. به نظر شما این استراتژی در بلندمدت به نفع مزدا خواهد بود؟

میانگین امتیازات ۵ از ۵

از مجموع ۴ رای

نمایش بیشتر
دانلود نرم افزار

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا