هاست پرسرعت
خودرو

ون کلاسیک فولکس‌واگن با پیشرانه 8.3 لیتری V8 کادیلاک!

ون کلاسیک فولکس‌واگن با پیشرانه 8.3 لیتری V8 کادیلاک!

درحالی‌که ون مشهور فولکس‌واگن در نسخهٔ استاندارد از پیشرانه‌های چهار سیلندر هوا خنک ضعیفی استفاده می‌کند، این نمونهٔ خاص به نیروگاه عظیم کادیلاک مجهز شده است!
ون کلاسیک فولکس‌واگن با پیشرانه 8.3 لیتری V8 کادیلاک!

اکستریم اکستریم

ون فولکس‌واگن که با نام‌های ترنسپورتر، میکروباس یا تایپ ۲ نیز شناخته می‌شود، یکی از نمادین‌ترین ون‌های تاریخ محسوب می‌شود. این ون افسانه‌ای هنوز هم الهام‌بخش خودروهای مدرن مانند فولکس‌واگن ID.Buzz الکتریکی است و نمونه‌های بازسازی‌شده آن در بازار با استقبال مواجه می‌شوند؛ اما برخی از این نمونه‌ها مثل این ترنسپورتر مدل ۱۹۶۶، فراتر از بازسازی رفته و به چیزی کاملاً متفاوت تبدیل شده است. این آمریکایی‌ترین ون فولکس‌واگن تاریخ است!

ون کلاسیک فولکس‌واگن با پیشرانه 8.3 لیتری V8 کادیلاک!

از بیرون، این ون با رنگ قرمز و مشکی و طراحی ۲۱ پنجره‌ای، ظاهری کلاسیک دارد، اما در سینهٔ آن یک غول خفته است. این تایپ ۲ به موتور ۸.۳ لیتری V8 کادیلاک مجهز است که قدرت آن از طریق گیربکس اتوماتیک به چرخ‌های عقب منتقل می‌شود. اگرچه خروجی دقیق این موتور اعلام نشده اما قطعاً از قدرت اندک موتورهای چهار سیلندر تخت هوا خنک استاندارد فولکس‌واگن بیشتر است.

ون کلاسیک فولکس‌واگن با پیشرانه 8.3 لیتری V8 کادیلاک!

برای جای دادن این موتور عظیم، بدنه ون در بخش عقب ۱۵۰ میلی‌متر پهن‌تر شده و شاسی آن با ریل‌های فولادی کاملاً بازطراحی شده است. دو رادیاتور در کنار موتور عقب قرار گرفته‌اند تا خنک کاری لازم را فراهم کنند. بخش عقب این ون از کادیلاک الدورادو، یکی از بزرگ‌ترین خودروهای تاریخ کادیلاک، قرض گرفته شده است. برای بهبود خنک کاری، دو ورودی هوا در عقب تعبیه شده که به جذابیت ظاهری ون هم می‌افزایند. رنگ قرمز و مشکی سفارشی، ترمزهای دیسکی ارتقاءیافته (به‌جای ترمزهای کاسه‌ای قدیمی)، اگزوزهای دوگانه و رینگ‌های کرومی براق، ظاهر این ون را متمایز کرده‌اند، هرچند رینگ‌های کرومی کمی از حس و حال کلاسیک آن می‌کاهند.

ون کلاسیک فولکس‌واگن با پیشرانه 8.3 لیتری V8 کادیلاک!

کابین این ون نیز کاملاً بازسازی شده است و با آمپرهای سفارشی، غربیلک فرمان با طرح چوب و آپشن‌های مدرن، حس و حالی لوکس دارد. صندلی‌های جلو از پورشه ۹۱۴ گرفته شده و با روکش جدید بازسازی شده‌اند. ردیف دوم برای سه نفر مناسب است اما صندلی‌های ردیف آخر برای جای دادن موتور حذف شده است. این ون همچنین به بخاری و کولر سفارشی با رادیاتور اختصاصی مجهز شده که راحتی سرنشینان را در فصول سرد تضمین می‌کند. این ون منحصربه‌فرد در حال حاضر با قیمت ۸۰ هزار دلار به فروش گذاشته شده است. طبق کیلومترشمار، این خودرو ۱۱,۵۸۰ کیلومتر کارکرد دارد، هرچند کارکرد واقعی آن در آگهی فروش مشخص نشده است.

ون کلاسیک فولکس‌واگن با پیشرانه 8.3 لیتری V8 کادیلاک!

قیمت ۸۰ هزار دلاری برای یک ون کلاسیک شاید بالا به نظر برسد اما با توجه به تغییرات گسترده، از موتور V8 کادیلاک گرفته تا شاسی سفارشی، ترمزهای دیسکی و آپشن‌های مدرن، این مبلغ توجیه‌پذیر است. این ون نه‌فقط یک خودرو بلکه یک اثر هنری است که نوستالژی دهه ۶۰ را با قدرت آمریکایی درهم‌آمیخته است.

ون کلاسیک فولکس‌واگن با پیشرانه 8.3 لیتری V8 کادیلاک!

میانگین امتیازات ۵ از ۵

از مجموع ۵۶ رای

نمایش بیشتر
دانلود نرم افزار

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا