پایان تولید دوج چارجر دیتونا R/T برقی به دلیل فروش پایین

پایان تولید دوج چارجر دیتونا R/T برقی به دلیل فروش پایین
دوج به دلیل فروش پایین و تمرکز روی نسخههای بنزینی، به تولید چارجر دیتونا R/T پایان داده و فعلاً فقط نسخهٔ اسکات پک را تولید خواهد کرد.
دوج چارجر، نامی که به لطف موتور همی V8 در فرهنگ خودروهای عضلانی جاودانه شده، در تلاش برای تبدیل شدن به یک خودروی الکتریکی با مدل دیتونا با چالشهای بزرگی روبهرو شده است. فروش ناامیدکننده این مدل الکتریکی و انتظار طرفداران برای بازگشت موتورهای بنزینی پرقدرت، دوج را وادار کرد تا مدل پایه چارجر دیتونا R/T را برای سال ۲۰۲۶ حذف کند. دوج چارجر دیتونا R/T با قیمت پایه ۶۱,۵۹۰ دلار، ارزانترین نسخه الکتریکی چارجر بود. بااینحال، حتی تخفیفهای چشمگیر و مشوقهای مالیاتی که قیمت را به ۴۸ هزار دلار کاهش میداد نتوانست خریداران را جذب کند زیرا طرفداران دوج منتظر بازگشت موتور همی V8 یا دستکم مدلهای سیکسپک با موتور شش سیلندر خطی توئین توربو هستند.
علاوه بر این، مدل قدرتمندتر چارجر دیتونا اسکات پک با ۶۷۰ اسب بخار (در مقابل ۴۹۶ اسب بخار R/T) و قیمت پایه ۷۰,۱۹۰ دلار، ارزش بیشتری برای خریداران ارائه میداد. این تفاوت در قدرت و قیمت باعث شد که R/T در سایه اسکات پک قرار گیرد. درنتیجه، دوج اعلام کرده که چارجر دیتونا R/T برای سال ۲۰۲۶ حذف خواهد شد و تنها مدل اسکات پک بهعنوان نماینده الکتریکی چارجر باقی میماند. از سوی دیگر، مدلهای بنزینی چارجر با موتور شش سیلندر توربوشارژ هوریکین و نسخههای چهار درب طبق برنامه تا سال ۲۰۲۶ روی خط تولید خواهند رفت. همچنین، شایعاتی از بازگشت موتور همی V8 به چارجر و رم ۱۵۰۰ وجود دارد که میتواند هواداران را هیجانزده کند.
دوج تنها برند استلانتیس نیست که با چالشهای خودروهای الکتریکی مواجه شده است زیرا وانت الکتریکی رم ۱۵۰۰ REV که پیشتر یکبار تأخیر داشت، حالا تا تابستان ۲۰۲۷ به تعویق افتاده است. همچنین، رم ۱۵۰۰ رمچارجر با سیستم هیبریدی بردافزا که از یک ژنراتور بنزینی استفاده میکند تا سهماهه اول ۲۰۲۶ عرضه نخواهد شد. این تأخیرها نشاندهنده تمرکز دوباره استلانتیس بر خودروهای بنزینی و موتورهای V8 دارد.