اولین تصاویر رسمی از نسل جدید تویوتا راوفور

اولین تصاویر رسمی از نسل جدید تویوتا راوفور
نسل ششم تویوتا راوفور، یکی از پرفروشترین شاسیبلندهای جهان، با طراحی جدید، ابعاد بزرگتر و نسخههای هیبریدی آماده رونمایی است.
جایگزینی یک محصول فوقالعاده موفق کار آسانی نیست. تویوتا در سال گذشته ۴۷۵ هزار دستگاه راوفور در ایالاتمتحده فروخت و این شاسیبلند جمعوجور را به پرفروشترین شاسیبلند آمریکا برای هشتمین سال متوالی تبدیل کرد. با وجود سن بالای مدل فعلی، فروش راوفور در مقایسه با سال قبل ۹.۳ درصد افزایش یافت. به همین دلیل، تویوتا باید بااحتیاط نسل جدید این شاسیبلند را معرفی کند. این شرکت تأیید کرده که راوفور جدید در تاریخ ۲۰ می ۲۰۲۵ برابر با ۳۰ اردیبهشت ۱۴۰۴ رونمایی خواهد شد. تویوتا میگوید این شاسیبلند پرفروش برای «خیابانهای شهری تا سفرهای طبیعتگردی» آماده است.
نسل جدید راوفور با طراحی جسورانهای ظاهر میشود که از چراغهای جلوی زاویهدار با سبک چکش مانند بهره میبرد و ظاهری تهاجمی به خودرو میبخشد. سپر جلوی این شاسیبلند با ورودی هوای بزرگ و خشن برای خنکسازی طراحی شده و چراغهای LED عقب، جلوهای مدرن به بخش عقب اضافه میکند. گلگیرهای جعبهای شکل، وفاداری به طراحی نسل قبلی را حفظ کردهاند درحالیکه رینگهای آلیاژی ششپر جدید با لاستیکهای با چسبندگی بالا، جذابیت ظاهری و عملکرد را بهبود میبخشند. یکی از مدلها به رنگ قرمز تیره، به نسخهای اسپرت اشاره دارد که احتمالاً با نشان TRD اسپرت یا GR اسپرت عرضه خواهد شد. این نسخه با اسپویلر عقب روی سقف و جلوپنجره لانهزنبوری، طراحی اسپرتتری را نشان میدهد و انتظار میرود ارتقاهای عملکردی نیز داشته باشد.
داخل کابین راوفور ۲۰۲۶، طراحی مدرنتری را به نمایش میگذارد که به پریوس شباهت دارد. صفحه آمپر دیجیتال مستقل بهصورت شناور طراحی شده و اطلاعات را به شکلی واضح ارائه میدهد. نمایشگر بزرگ سیستم اطلاعات-سرگرمی در بالای کنسول مرکزی قرار گرفته و دسترسی آسانتری را فراهم میکند. کنسول مرکزی حجیم با اهرم گیربکس بازطراحیشده، ظاهری ارگونومیک و امروزی به کابین میبخشد. این تغییرات نشاندهنده تمرکز تویوتا بر بهبود فناوری، راحتی و تجربه کاربری است که برای رقابت در بازار شاسیبلندهای جمعوجور ضروری است.
تویوتا قصد دارد تولید راوفور را در ایالاتمتحده ادامه دهد تا از تعرفههای دوران ترامپ جلوگیری کند. درحالیکه برنامه اولیه شامل واردات این مدل از کانادا و ژاپن بود، گزارش رویترز حاکی از آن است که تولید نسل جدید ممکن است در کارخانه تویوتا در کنتاکی ادامه یابد. راوفور ۲۰۲۶ احتمالاً پیشرانه بنزینی خالص را حذف کرده و کاملاً هیبریدی خواهد بود. در نسل جدید راوفور، تویوتا ممکن است باتری نسخهٔ پلاگینهیبریدی پرایم را ارتقا دهد تا برد الکتریکی به بیش از ۷۰ کیلومتر برسد.