دوج چارجر دیتونا سدان؛ ماسل کار چهاردر معرفی شد

دوج چارجر دیتونا سدان؛ ماسل کار چهاردر معرفی شد
در اقدامی عجیب و تاحدودی پیشبینی نشده، دوج از چارجر دیتونا برقی با بدنه سدان برای تولید ۲۰۲۶ رونمایی کرد. سیستم چهارچرخ محرک AWD برای این ماسلکار چهاردر ارایه خواهد شد.
+
خط تولید دوج چارجر با اضافه شدن یک سدان و یک موتور شش سیلندر خطی توربوشارژ دوقلو گسترش مییابد.
دوج سدان چارجر دیتونا ۲۰۲۶ را معرفی کرد که تقریباً مشابه مدل کوپه است. این خودرو فقط ۲۳ کیلوگرم سنگینتر است و به سیستم چهارچرخ محرک با قدرت ۶۳۰ اسب بخار مجهز شده است. نمایندگیها در حال حاضر سفارشها را قبول میکنند و تحویل از اواخر امسال آغاز خواهد شد. نسخه سدان با وجود حفظ ابعاد داخلی و خارجی مشابه، کاربردیتر است. سدان جدید ۳۷.۲ اینچ (۹۴۵ میلیمتر) فضای پای سرنشینان عقب و ظرفیت بار تا ۳۷.۴ فوت مکعب (۱۰۵۹ لیتر درحالت صندلی خوابیده) ارائه میدهد.
در کابین،چارجر دیتونا سدان بهخوبی مجهز شده و شامل یک پنل دیجیتال پشت فرمان ۱۶ اینچی و سیستم اطلاعات-سرگرمی Uconnect 5 با صفحه ۱۲.۳ اینچی همراه پشتیبانی از اندروید اتو و اپل کارپلی است. همچنین فرمان با گرمکن، سیستم تهویه مطبوع خودکار دو منطقهای، درب بازکن گاراژ و صندلیهای چرم مصنوعی از دیگر امکانات هستند.
دیتونا سدان به مجموعهای از سیستمهای کمکراننده مجهز است، از جمله کروز کنترل تطبیقی با قابلیت توقف و حرکت، دستیار رانندگی فعال، تشخیص خطوط، ترمز اضطراری خودکار، تشخیص نقطه کور با هشدار ترافیک عقب و هشدار برخورد از جلو.
مدل استاندارد امکانات خوبی دارد، اما تریم Plus شامل چراغهای LED پیشرفتهتر، درب عقب برقی و فضای ذخیرهسازی جلو (frunk) است. کابین این مدل به شارژر بیسیم گوشی، سیستم نورپردازی محیطی ۶۴ رنگ، ستون فرمان برقی قابل تنظیم، دوربین ۳۶۰ درجه ParkView و سیستم هشدار پیشرفته مجهز شده است.
گزینههای دیگر شامل سقف شیشهای پانوراما، سیستم صوتی پیشرفته ۱۸ بلندگو Alpine و بسته Carbon & Suede است. همچنین بسته Blacktop با نشانهای تیره و رینگهای ۲۰ اینچی با روکش تیره در دسترس است.
از نظر ظاهری، یک کاپوت مشکی براق جدید معرفی شده و مدلهای ۲۰۲۶ میتوانند به نوارهای مات مشکی Fratzog با جزئیات قرمز و الگوی تکرارشونده مجهز شوند.
خط تولید چارجر دیتونا ۲۰۲۶ فقط در نسخه Scat Pack عرضه میشود که شامل یک باتری ۱۰۰.۵ کیلوواتساعتی و سیستم چهارچرخ محرک دو موتوره با قدرت ۶۳۰ اسب بخار و گشتاور ۸۴۹ نیوتنمتر است. با این حال، سیستم PowerShot میتواند برای ۱۰ ثانیه، ۴۰ اسب بخار (۳۰ کیلووات / ۴۱ اسب بخار) اضافی ارائه دهد.
هر دو مدل سدان و کوپه در ۳.۳ ثانیه از صفر به صد کیلومتر برساعت میرسند، یکچهارم مایل را در ۱۱.۵ ثانیه طی میکنند و حداکثر سرعت ۲۱۷ کیلومتر برساعت دارند. با این حال، توان پیمایش ۳۸۸ کیلومتر کمی ناامیدکننده است.
شارژ باتری در دیتونا سدان برقی
برای شارژ باتری، با شارژر سریع ۳۵۰ کیلوواتی DC، شارژ از ۲۰ تا ۸۰ درصد در ۲۴ دقیقه انجام میشود. با شارژر ۱۷۵ کیلوواتی DC، این فرآیند حدود ۴۲ دقیقه طول میکشد. در خانه، با شارژر سطح ۲ (۱۱ کیلووات)، شارژ از ۲۰ تا ۸۰ درصد حدود ۵.۴ ساعت زمان میبرد.
مشتریانی که به دنبال عملکرد حداکثری هستند، میتوانند بسته Track را انتخاب کنند که شامل رینگهای ۲۰ اینچی آلومینیومی، سیستم ترمز برمبو با کالیپرهای قرمز شش و چهار پیستونی، سیستم تعلیق تطبیقی دو سوپاپ، اسپویلر عقب مشکی براق، دستگاه ثبت تجربه رانندگی و صندلیهای اسپرت چرم و جیر با پشتی ثابت است.
با این حال، شاید بهتر باشد کمی صبر کنید، زیرا چارجر سیکسپک نیز اواخر سال ۲۰۲۵ عرضه خواهد شد. این مدل با موتور شش سیلندر خطی ۳.۰ لیتری توربوشارژ دوقلو با خروجیهای ۴۲۰ اسب بخار و ۵۵۰ اسب بخار قابل توجه است.