هاست پرسرعت
خودرو

بازتولید مینی کلاسیک توسط یان کالوم با قیمت 100 هزار دلار

بازتولید مینی کلاسیک توسط یان کالوم با قیمت 100 هزار دلار

شرکت مدیر طراحی سابق جگوار، یان کالوم، مینی کلاسیک را با فناوری‌های مدرن و پیشرانهٔ ۱۱۰ اسب بخاری بازتولید کرده است.
بازتولید مینی کلاسیک توسط یان کالوم با قیمت 100 هزار دلار

اکستریم اکستریم

شرکت طراحی یان کالوم، طراح ارشد سابق جگوار، با همکاری وود اند پیکت، اتاق‌ساز معروف مینی، این خودروی کوچک را به یک هاچ‌بک اسپرت با فناوری‌های مدرن تبدیل کرده است. این رستوماد بر پایه بدنه مینی MK5 ساخته شده است یعنی نسخه‌ای با گلگیرهای عریض که بین سال‌های ۱۹۹۷ تا ۲۰۰۱، در پایان عمر این مدل، ساخته شد؛ اما این خودرو با موتور رالی، سیستم تعلیق جدید و ترمزهای ارتقاءیافته کاملاً بازسازی شده است.

بازتولید مینی کلاسیک توسط یان کالوم با قیمت 100 هزار دلار

حجم موتور از ۱۲۷۵ سی‌سی به ۱۳۱۰ سی‌سی افزایش حجم یافته و به سرسیلندر جدید، تزریق سوخت دونقطه‌ای و اگزوز دو لوله‌ای سفارشی مجهز شده است. این تغییرات قدرت را از ۶۳ اسب بخار اصلی به ۱۱۰ اسب بخار رسانده است. گیربکس نیز برای تحمل این قدرت اضافی تقویت شده است. سیستم تعلیق جدید برای استفاده جاده‌ای تنظیم شده و با ترمزهای دیسکی ۸.۴ اینچی شیاردار و خنک شونده هماهنگ شده است. رینگ‌های اصلی با رینگ‌های چهارپره ۱۳ اینچی طراحی کالوم جایگزین شده‌اند.

بازتولید مینی کلاسیک توسط یان کالوم با قیمت 100 هزار دلار

تغییرات ظاهری شامل نصب گلگیرهای عریض وود اند پیکت، سپرهای اسپرت‌تر جلو و عقب و چراغ‌های LED است. در داخل کابین، داشبورد چوبی الهام‌گرفته از پانل‌های گردویی وود اند پیکت در مدل‌های مینی دهه ۱۹۶۰، کلیدهای فلزی برای مه‌شکن و بخاری و یک نمایشگر لمسی کوچک با پشتیبانی از اپل کارپلی دیده می‌شود. یان کالوم می‌گوید هر یک از مینی‌های کالوم و وود اند پیکت به‌صورت دست‌ساز و طبق مشخصات دقیق مالک ساخته می‌شود. قیمت‌ها از ۷۵ هزار پوند معادل ۱۰۲ هزار دلار شروع می‌شود.

بازتولید مینی کلاسیک توسط یان کالوم با قیمت 100 هزار دلار

این رستوماد بازگشت وود اند پیکت به صدر شخصی‌سازی مینی را نشان می‌دهد. این شرکت در سال ۱۹۴۷ توسط بیل وود و لس پیکت تأسیس شد و در دهه ۱۹۶۰ با تبدیل‌های مینی به شهرت رسید. این خودروها در میان سلبریتی‌ها بسیار محبوب بودند. کالوم نیز همین بازار را هدف گرفته و اولین مالک این مینی، دیوید گندی، مدل معروف است. وود اند پیکت در طول دهه‌ها چندین بار تغییر مالکیت داد. بین سال‌های ۱۹۸۶ تا ۱۹۸۹ تحت مالکیت گروه هنلیز، نمایندگی بریتیش لیلاند بود. امروز، این شرکت متعلق به موتاکلن است که بخش قطعات ام‌جی روور سابق را در اختیار دارد. موتاکلن اعلام کرده به‌زودی مجموعه‌ای از قطعات وود اند پیکت با طراحی کالوم عرضه خواهد کرد تا مالکان مینی کلاسیک بتوانند خودشان تبدیل‌های مشابهی انجام دهند.

بازتولید مینی کلاسیک توسط یان کالوم با قیمت 100 هزار دلار

میانگین امتیازات ۵ از ۵

از مجموع ۴ رای

نمایش بیشتر
دانلود نرم افزار

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا