
داخل کابین، صفحهنمایشهای مورد انتظار در داشبورد دیده میشوند، اما بنتلی تاکید دارد که عناصر سنتی زیادی نیز حفظ شدهاند؛ از جمله دکمههای فیزیکی برای تهویه مطبوع، کنترلهای فرمان و استفاده از منسوجات تولیدشده توسط یک شرکت انگلیسی با سابقه ۲۵۰ سال.
بنتلی میگوید این کانسپت در جایی میان مدلهای فعلیاش، یعنی Continental GT (کوپه)، Flying Spur (سدان)، و Bentayga (شاسیبلند) قرار دارد. رابین پیج در بیانیهای گفت:
«زیبایی یک خودروی مفهومی این است که نهتنها زبان طراحی جدیدمان را معرفی میکنیم، بلکه میتوانیم جهتگیری بازار را نیز آزمایش کنیم. واضح است که شاسیبلندها بخش در حال رشد هستند و بازار GT را نیز به خوبی میشناسیم؛ چرا که چهار نسل از Continental GT تولید کردهایم. اما سختترین بخش، سگمنت سدانهاست چون در حال تغییر است. برخی مشتریان هنوز بدنه کلاسیک سهجعبهای را میخواهند، برخی طراحی یکجعبهای، و بعضیها هم چیز متفاوت و مرتفعتری میخواهند. بنابراین این کانسپت فرصتی برای گفتگو با مردم و دریافت بازخورد بود.»
در ابتدا ممکن است EXP 15 نوعی انحراف از مسیر سنتی بنتلی به نظر برسد، اما در واقع با گذشته و حال برند هماهنگی دارد. «اتوره بوگاتی» روزی درباره بنتلی 3-Litre گفته بود که “سریعترین کامیون جهان” است! در مقایسه با خودروهای بوگاتی، بنتلیها عظیمالجثه بودند، اما در مسابقات موفق بودند و توسط علاقهمندان مورد تحسین قرار میگرفتند. این خودروی بزرگ و نامتقارن، گرچه برقی است، اما بدون شک یک بنتلی است.