
پیشرانههای ۱.۵ و ۲ لیتری چهار سیلندر تویوتا متنوعترین کاربردهای را خواهند داشت. این پیشرانهها، علاوه بر هیبریدهای سنتی، میتوانند بهعنوان ژنراتور در خودروهای برقی بردافزا عمل کنند، جایی که موتورهای الکتریکی تأمین نیروی حرکتی را بر عهده دارند و پیشرانه باتریها را شارژ میکند. مدلهایی مانند شاسیبلند هایلندر و مینیون سیینا بهزودی از این سیستم در چین استفاده خواهند کرد. آندریا کارلوچی، معاون استراتژی محصول و بازاریابی تویوتا اروپا گفت:
امیدوارم بتوانیم خودروهای برقی تویوتا را در بازارهایی که فروش قوی دارند تثبیت کنیم اما در بازارهایی که تقاضایی وجود ندارد، خودروهای برقی را تحمیل نخواهیم کرد.
این رویکرد نشاندهنده تفکر خلاقانه تویوتا برای تکامل فناوری درونسوز بدون اجبار به عرضه انبوه خودروهای برقی است.