
شاید برخی این رکوردشکنیها را تنها یک نمایش تبلیغاتی بدانند، اما فورد تأکید دارد که این پروتوتایپها نقشی حیاتی در توسعهٔ خودروهای برقی تولید انبوه این شرکت ایفا میکنند. مارک راشبروک، مدیر جهانی فورد پرفورمنس، دراینباره میگوید:
درسهای آیرودینامیکی که در پیچها آموختیم، F-150 لایتنینگ تولیدی را در بزرگراه بهینهتر میکند. سیستمهایی که باتریهای ما را در شش دقیقه جهنمی خنک نگه داشتند، وقتی شما در ترافیک تابستان گیر کردهاید نیز به کار خود ادامه خواهند داد.
به گفتهٔ راشبروک، برنامههایی مانند سوپرتراک مستقیماً به توسعه پلتفرم نسل بعدی خودروهای برقی اقتصادی فورد کمک میکنند. او میافزاید:
وقتی میدانید فناوری شما میتواند شش دقیقه شرایط سخت نوربرگرینگ را تحمل کند، میدانید که از پس هر چالشی در زندگی واقعی نیز برمیآید.
در همین راستا، فورد در حال کار روی یک پیکاپ برقی اقتصادی است که قرار است در سال ۲۰۲۷ با قیمت هدف ۳۰ هزار دلار به بازار عرضه شود. این هدف بخشی از یک سرمایهگذاری ۵ میلیارد دلاری است و نشان میدهد که تجربههای کسبشده از پروژههایی مانند سوپرتراک، چگونه راه را برای ساخت خودروهای برقی ارزانتر و کارآمدتر برای عموم مردم هموار میکند.