
این ممنوعیت که شامل مسیرهای آلاسکا و هاوایی میشود، حتی حمل باتریهای یدکی را نیز تحت تأثیر قرار داده و فرآیند تعمیر این خودروها را پیچیدهتر میکند. این شرکت توضیح داده است:
اگرچه آتشسوزی باتریهای لیتیوم یونی کم اتفاق میافتد اما ناتوانی در مهار یا خاموش کردن این نوع حریق در دریا میتواند به نتایج فاجعهبار منجر شود.
بهاحتمالزیاد، حادثهٔ دیگری که بهتازگی در ۱۵ خرداد ۱۴۰۴ (۴ ژوئن ۲۰۲۵) در نزدیکی سواحل آلاسکا رخ داد در تصمیم AML نقش داشته است. این کشتی هم هزاران خودرو شامل دهها خودروی الکتریکی و صدها خودروی پلاگینهیبریدی حمل میکرد و دچار آتشسوزی شد. این شرکت اعلام کرده است که با بهبود استانداردها و رویههای ایمنی، در تصمیم خود تجدیدنظر خواهد کرد اما تا آن زمان، دریا برای خودروهای برقی منطقهای ممنوعه باقی میماند.