
این سقوط ارزش، زنگ خطری جدی برای یکی از سودآورترین برندهای گروه فولکسواگن محسوب میشود. اولیور بلوم، مدیرعامل پورشه، این اتفاق را یک پسرفت شرمآور توصیف کرد و در گفتوگو با رسانهها اعلام کرد که تمام تلاش خود را برای بازگشت در سریعترین زمان ممکن به شاخص DAX به کار خواهد بست. او با لحنی کنایهآمیز افزود:
شاخص DAX با این تصمیم، یکی از ارزشمندترین شرکتهای آلمان را از دست داد.
پورشه اخیراً به وجود چالشهای کلان اقتصادی و ژئوپلیتیکی اذعان کرده بود. تعرفههای تجاری آمریکا، کاهش تقاضا در بازار کلیدی چین و کندتر بودن روند گذار به سمت خودروی برقی از دلایل اصلی این افت عنوان شدهاند. درآمد این شرکت در نیمه اول سال از ۱۹.۴۶ میلیارد یورو به ۱۸.۱۶ میلیارد یورو کاهش یافته و سود عملیاتی آن با سقوطی چشمگیر از ۳.۰۶ میلیارد یورو به ۱.۰۱ میلیارد یورو رسیده است.