
لورنس ون دن اکر، مدیر طراحی گروه رنو، جزئیات بیشتری از این تصمیم را فاش میکند و توضیح میدهد که چرا تغییرات ظاهری برای همراهی با ارتقای فنی ضروری بوده است:
ما امسال یک مدل فاز دوم با باتری متفاوت عرضه میکنیم. نکته اینجاست که وقتی یک باتری جدید و بسیار گرانقیمت را در خودرویی قرار میدهید اما ظاهر آن را تغییر نمیدهید، به سختی میتوانید مردم را برای پرداخت هزینهی آن متقاعد کنید. بنابراین، ما باید حق تغییرات زیر پوستی را ادا میکردیم و به این نتیجه رسیدیم که جای خالی یک هاچبک داغ برقی در دنیا احساس میشود. فکر کردیم چیزی برای از دست دادن نداریم، پس این ایده را پیش بردیم.
این بهروزرسانی تنها به ظاهر محدود نمیشود. پک باتری جدید نهتنها از نظر فیزیکی بزرگتر از قبل خواهد بود، بلکه چگالی انرژی بالاتری نیز خواهد داشت که نتیجهی آن افزایش قابل توجه برد پیمایش خودرو است. هدف نهایی رنو از این بازطراحی، افزایش جذابیت و فروش مگان E-Tech در بازاری است که به سرعت در حال شلوغتر شدن است.