یک سازنده مستقل نحوه متقاعد کردن Valve را برای انتشار بازی Half-Life خود روایت کرد
یک سازنده مستقل نحوه متقاعد کردن Valve را برای انتشار بازی Half-Life خود روایت کرد
دنیل آلمنارا (Daniel Almenara)، که یک توسعهدهندهی مستقل به شمار میرود، اعلام کرد که شرکت Valve برای انتشار بازی وی در استیم چراغ سبز نشان داده است.
حدود دو سال قبل، دنیل آلمنارا کار روی یک پروژهی جدید مستقل به نام Codename: Loop را شروع کرد. این اثر شوتر بر اساس نسخهی اول Half-Life ساخته شده است. حال توسعهدهندهی مذکور میگوید که ولو (Valve) اجازهی انتشار این بازی را بر روی استیم صادر کرده است.
این توسعهدهندهی مستقل در گفتگو با وبسایت Gamesradar اظهار داشت:
یک سال و نیم پیش در مورد پروژهام با ولو صحبت کردم. در آن زمان این بازی در مراحل پیشرفته نبود، اما پاسخی که دریافت کردم این بود که به دلیل ماهیت پروژه (این اثر یک بازی ساخته شده با یونیتی است و یک ماد محسوب نمیشد)، پذیرش انتشار آن در استیم پیچیده بود. با این حال، کارمندی به آن ایمیل پاسخ داد و به من اعلام کرد که روی مکانیزمها تمرکز کنم و سعی نمایم کار سرگرم کنندهای انجام دهم.
با وجود جواب اولیهی ولو، کار روی پروژه را ادامه دادم؛ زیرا احساس میکردم اگر کاری با کیفیت انجام دهم، آن را در نظر میگیرند و همچنین از کار روی آن بسیار لذت میبرم. بنابراین چند ماه پیش احساس کردم که پروژه به مرحلهی مناسبی از توسعه رسیده است و بار دیگر با ولو تماس گرفتم و پس از چندین بار تأیید از طریق استیم، سرانجام به من اجازه دادند که بازی را در این پلتفرم منتشر کنم.
آلمنارا و افرادی که او را در توسعهی Codename: Loop کمک کردهاند، امیدوار هستند که صفحهی استیم این بازی تا پایان سال جاری راهاندازی و در کنار آن، یک دموی قابل بازی ارائه شود. همچنین این بازی برخلاف آثار مشابهی مانند Hunt Down the Freeman، یک اثر کاملاً رایگان خواهد بود.
بازی Codename: Loop در ابتدا Half-Life: Loop نام داشت، اما بعداً برای متمایز کردن بازی از محصولات رسمی و کمک به انتشار آن در استیم، تغییر نام پیدا کرد. ساخت این اثر ابتدا به عنوان بخشی از بازی وحشت بقا Rogue Mansion شروع شد که آلمنارا و برادرش روی توسعهی آن کار میکنند.
در همین حال، دنیل آلمنارا تصویری از بازی Codename: Loop را به اشتراک گذاشته است که به نظر میرسد به مراحل اولیه توسعهی آن اختصاص دارد. در این عکس، گوردون فریمن، شخصیت اصلی سری Half-Life، در بخشی از اتاق یک عمارت مجلل ایستاده است.
دنیل آلمنارا در ادامه گفت که ابتدا قصد داشته است گوردون فریمن را به عنوان یک شخصیت مخفی در بازی Rogue Mansion قرار دهد. وی در این خصوص گفت:
Rogue Mansion یک بازی روگلایک است و پس از دیدن مدل گوردون فریمن Half-Life 1، ایدهای به ذهنم رسید و کار روی Codename: Loop را آغاز کردم. متاسفانه گوردون فریمن در Rogue Mansion حضور نخواهد داشت.
هدف من از پروژه Codename: Loop این است که یک بازآفرینی کامل از کمپین Half-Life در نمای بالا به پایین با افزودن و پشتیبانی از یک حالت روگلایک انجام شود.
آلمنارا میگوید که بازی Codename: Loop نیاز دارد تا یک سال دیگر روی آن کار شود. این توسعهدهنده اظهار داشت:
در ابتدا تمرکزم این بود که این پروژه یک بازی روگلایک از Half-Life باشد، اما بعداً این رویه را تغییر دادم، زیرا به کار زیادی نیاز داشت و میخواستم قبل از انجام آن، چیزی برای نشان دادن داشته باشم.
این توسعهدهندهی مستقل در پایان اشاره کرد که نسخهی اول Half-Life بازی مورد علاقهی وی است و توضیح داد که قصد داشته است با Codename: Loop کاری با کیفیت و در خور نام Half-Life را توسعه دهد.