هاست پرسرعت
بازی

مواردی که برای تجربه آن‌ها در God of War Ragnarok لحظه شماری می‌کنیم

مواردی که برای تجربه آن‌ها در God of War Ragnarok لحظه شماری می‌کنیم

۹ قلمروی نورس، منتظر ماجراجویی بازیکنان در God of War Ragnarok هستند. در این مقاله به مواردی خواهیم پرداخت که برای تجربه آن ها لحظه شماری می‌کنیم.

پس از ۴ سال انتظار، God of War Ragnarok به زودی در تاریخ ۹ نوامبر (18 آبان) راهی کنسول‌های پلی استیشن ۴ و پلی استیشن ۵ خواهد شد. بازیکنان از این بازی انتظارات بسیار زیادی داشته و امیدوارند تا حتی از نسخه‌ی سال ۲۰۱۸، بهتر و موفق‌تر ظاهر شود. با این‌حال، گسترده‌تر شدن بازی نسبت به نسخه گذشته، یکی از مواردیست که Ragnarok را بیش از پیش برای گیمرها جذاب می‌کند. در این مقاله، به معرفی مواردی خواهیم پرداخت که قطعا تجربه‌ی آن‌ها در God of War Ragnarok لذت‌بخش خواهد بود.

مبارزه با Thor

این‌که داستان Ragnarok چه مسیری را طی خواهد کرد، موضوعیست که هیچ‌کس با اطمینان نمی‌تواند راجع به آن اظهار نظر کند. این‌که آیا کریتوس (Kratos) و اتریوس (Atreus) در پایان بازی زنده خواهند بود و کماکان به عنوان یک خانواده زندگی خواهند کرد یا خیر، از جمله مواردیست که بازیکنان بی‌صبرانه منتظر پاسخ به آن هستند. از سوی دیگر، این‌که اودین (Odin) چه هدفی در سر داشته و تیر (Tyr) چه نقشی در بازی خواهد داشت، تا کنون مشخص نیست. موارد زیادی هستند که باید با انتشار بازی، تکلیف‌شان مشخص شود اما یکی از کلیدی‌ترین مسائلی که بازیکنان را هیجان‌زده نموده، مبارزه با خدای توان‌مند نورس، ثور (Thor) است. آیا به مانند مبارزه با فرزند فریا (Freya) در نسخه سال ۲۰۱۸، نبرد با ثور نیز در ابتدای بازی به وقوع خواهد پیوست؟ آیا کریتوس و ثور از نهایت نیروی خود در هنگام مبارزه با یکدیگر استفاده خواهند کرد و توانایی‌های خود را به رخ یکدیگر خواهند کشاند؟ پاسخ به این سوالات هرچه که باشد، موضوع اساسی این است که نبرد شبح اسپارتا و خدای رعدوبرق، می‌تواند به یکی از جذاب‌ترین لحظات God of War Ragnarok تبدیل شود. شکست ثور و به دست گرفتن میولنیر (Mjolnir)، موضوعیست که بازیکنان را از هم اکنون برای تجربه‌ی Ragnarok هیجان‌زده نموده است‌.

مواردی که برای تجربه آن‌ها در God of War Ragnarok لحظه شماری می‌کنیم

کومبوهای جدید

سال‌ها قبل، زمانی که داستان فرنچایز God of War در یونان جریان داشت، با هر نسخه جدید از این بازی، می‌توانستید مطمئن باشید که فنون، حرکات و سلاح‌های جدیدی به بازی افزوده خواهند شد. نسخه‌های قدیمی God of War، هرگز در این زمینه کم نگذاشته و تنوع حرکات تکنیکی و اجرای کامبوهای مختلف، از ویژگی‌های بارز آن‌ها محسوب می‌شد. با توجه به آن‌چه که تا کنون از God of War Ragnarok دیده‌ایم، به نظر می‌رسد که عمق گیم‌پلی آن به مراتب نسبت با نسخه قبلی عمیق‌تر خواهد بود و بازیکنان می‌توانند به اجرای کامبوهای مختلف و قدرتمند در این بازی بپردازند. همچنین، حرکات جدیدی برای دو سلاح لوایثان (Leviathan) و Blades of Chaos تعریف شده‌اند و هرکدام به ترتیب با بهره‌گیری از یخ و آتش، دشمنان را از بین می‌برند. این موضوع، تنها یکی از ویژگی‌های جدید افزوده شده به گیم‌پلی Ragnarok محسوب می‌شود.

قابلیت بازی در راستای عمود (Vertical Play)

تبلیغات

بازی در راستای عمود و نحوه جابه‌جایی اشیا در این حالت، یکی از موارد دیگریست که به لطف طراحی خاص محیط، به گیم‌پلی God of War Ragnarok افزوده شده است. این موضوع را به وضوح می‌توانیم در سوارتالفایم (Svartalfheim) ببینیم؛ طوری که کریتوس از سازه‌هایی که در اطراف او قرار دارند، برای انجام Slam Attack و کوبیدن دشمنان روی زمین استفاده می‌کند. همچنین، او قادر است تا از Blades of Chaos به مانند قلاب برای رفتن از یک موقعیت به موقعیت دیگر بهره ببرد. قابلیت چسبیدن به دشمنان توسط تبر لوایثان، به زمین کوبیدن آن‌ها و خلق انفجاری یخی، یکی از موارد دیگریست که در ویدیوهای منتشر شده از Ragnarok شاهد آن بوده‌ایم. جدای از این‌که این موارد کیفیت گیم‌پلی بازی را بهبود بخشیده و بر روان بودن آن می‌افزایند، به لطف وجود آن‌ها، ممکن است محیط‌های جذاب و جدید بسیاری را در God of War Ragnarok ببینیم.

مواردی که برای تجربه آن‌ها در God of War Ragnarok لحظه شماری می‌کنیم

استفاده از سلاح‌ها و سپر‌های جدید

تجربه ثابت کرده که معرفی سلاح‌های جدید در هر نسخه از فرنچایز God of War، موضوعی اجتناب‌ناپذیر است؛ با این‌حال، دیده می‌شود که تا کنون استودیوی سانتا مونیکا (Santa Monica)، صرفا به نمایش سپر‌های جدید اکتفا نموده است. Dauntless Shield، یک سپر مبتنی بر پری (Parry-Based) است که با جا‌ی‌خالی دادن در لحظه آخر، به شما اجازه می‌دهد تا با یک حرکت جذاب و در عین حال نیرومند، دشمنان خود را نقش بر زمین کنید.‌ این در حالیست که طرز کار Stonewall Shield کاملا متفاوت بوده و بر مبنای جا‌ی‌خالی دادن کار نمی‌کند. این سپر، انرژی حاصل از ضربات دریافتی را در خود جمع نموده و پس از شارژ شدن، به شما اجازه می‌دهد تا با کوبیدن سپر بر زمین، دشمنان‌تان را از بین ببرید. هر کدام از سپرها، دارای خصوصیات و قابلیت‌های منحصر‌به‌فردی هستند و به جنبه‌ی خاصی از مبارزات توجه دارند. با این‌حال، به نظر نمی‌رسد که سپرهای بازی فقط به این دو مورد محدود شوند.

خلق Build‌های جدید

با وجود این‌که نسخه سال ۲۰۱۸، از زمانی که برای نخستین بار نمایش داده شد تا زمان عرضه آن، در جنبه‌های مختلف عملکرد فوق‌العاده‌ای داشت، با این‌حال، بازیکنان همواره نگران بخش نقش‌آفرینی بازی بوده و نسبت به موفقیت آن اطمینان نداشتند. پس از انتشار بازی، مشخص شد که طرفداران دلیلی برای نگرانی ندارند چرا که آن‌ها قادر بودند تا به راحتی به زره‌ها و رون (Rune) دست یافته و بیلد (Build) دلخواه‌شان را شخصی‌سازی نمایند. Ragnarok، نیازی به ایجاد تغییرات گسترده در مکانیزم‌های نقش‌آفرینی موجود در گیم‌پلی نسخه قبلی ندارد؛ اما دادن گزینه‌های بیشتر به بازیکنان، می‌تواند فرمول موفق قبلی را بهبود ببخشد.

مواردی که برای تجربه آن‌ها در God of War Ragnarok لحظه شماری می‌کنیم

ماجراجویی در قلمروهای جدید

با این‌که God of War 2018 به شما اجازه می‌داد تا در ۶ قلمروی مختلف ماجراجویی کنید، در Ragnarok خواهید توانست تا در کلیه‌ی ۹ قلمروی اساطیر نورس، به تجربه‌ی بازی بپردازید. یکی از این قلمروهای جدید، سوارتالفایم نام دارد که در واقع سرزمینی متعلق به کوتوله‌ها محسوب می‌شود. سوارتالفایم، از نظر مهندسی دارای نقشه‌ی شهری و محیطی منحصربه‌فرد است و این موضوع را می‌توان در پازل‌های جذاب آن نیز مشاهده کرد. برای مثال، در قسمتی از ویدیوهای منتشر شده، دیده می‌شود که کریتوس توسط لوایثان، اقدام به متوقف کردن حرکت چرخ‌دنده‌ها می‌کند. به نظر می‌رسد که حتی در قلمروهایی که در نسخه قبل در آن‌ها به ماجراجویی پرداختیم نیز مکان‌های جدیدی وجود خواهند داشت؛ موضوعی که می‌تواند تجربه Ragnarok را به مراتب عمیق‌تر نماید. از سوی دیگر، روش‌های حمل و نقل نیز در God of War Ragnarok افزایش پیدا کرده‌اند. در ویدیوهایی که تا کنون از گیم‌پلی بازی منتشر شده، دیده می‌شود که کریتوس و اتریوس به کمک سورتمه در حال حرکت بر روی سطوح یخی هستند.

گرگ، اژدها، فریا

یکی از نکات جذاب نمایش داده شده در ویدیوهای نمایش داده شده حول محور Ragnarok، گرگ عظیم‌الجثه‌ای بود که به باور بازیکنان، فنریر (Fenrir) نام دارد. علاوه بر این، تصویر کاور مجله گیم‌اینفورمر (GameInformer)، وجود اژدها در God of War Ragnarok را تایید نمود. از سوی دیگر، با توجه به اتفاقاتی که در نسخه قبلی رخ داد، به نظر می‌رسد که شاهد مبارزه فریا و کریتوس در چند مکان مختلف خواهیم بود. وجود دو والکری به نام‌های ریست (Hrist) و نا (Gna) نیز در بازی تایید شده است. لازم به ذکر است که اینجرهار (Einjerhar)، که یکی از جنگ‌جویان اودین محسوب می‌شود نیز در God of War Ragnarok حضور خواهد داشت. در مجموع، به نظر می‌رسد که تعداد باس‌فایت‌ها در این بازی به مراتب بیشتر از نسخه قبلی خواهد بود. به خاطر داشته باشید که کم بودن تعداد باس‌فایت‌ در God of War 2018، یکی از معدود انتقاداتی بود که بازیکنان نسبت به بازی داشتند. علاوه بر شخصیت‌هایی که تا کنون از حضورشان به عنوان باس در Ragnarok باخبر هستیم، باید انتظار نمایش افراد دیگری را نیز در این بازی داشته باشیم.

چالش‌های جدید

یکی از بهترین چالش‌های God of War 2018 را والکری‌های انتخابی (Optional) تشکیل می‌دادند؛ چرا که با پیشرفت در بازی، بر درجه سختی آن‌ها نیز افزوده می‌شد. سیگرون (Sigrun)، که در واقع ملکه‌ی والکری‌ها محسوب می‌شود، یک مبارزه سخت و دشوار را در نسخه ۲۰۱۸ برای بازیکنان رقم می‌زد چرا که نسبت به والکری‌های ‌های دیگر، از قدرت بیشتری برخوردار بود. بازیکنان برای شکست دادن سیگرون، باید از حداکثر مهارت خود استفاده کرده و به همه حرکات و همچنین الگوی حملات وی توجه می‌نمودند. احتمال این‌که از این قبیل چالش‌ها در God of War Ragnarok نیز استفاده شود، بسیار بالاست. علاوه بر والکری‌ها، استودیوی سانتا مونیکا می‌تواند از فافنیر (Fafnir) و Travellers نیز برای این منظور استفاده کند.

مواردی که برای تجربه آن‌ها در God of War Ragnarok لحظه شماری می‌کنیم

مراحل و ماموریت‌های فرعی

وجود مکان‌ها و قلمروهای جدید، به معنای افزوده شدن محتوا و مراحل نو به بازی است. با توجه به آن‌چه که تا کنون از سوارتالفایم دیده‌ایم، می‌دانیم که NPCهای جدید، که هرکدام دارای ماموریت‌های جانبی خاص خود هستند، در God of War Ragnarok وجود خواهند داشت. حتی بدون در نظر گرفتن باس‌های انتخابی، ممکن است شاهد وجود Realm Tearهای بیشتری در این بازی باشیم. وجود چیزی شبیه به نیفهایم، با توجه به تصادفی بودن نحوه‌ی ترتیب و سازوکار آن و بلند بردن ارزش تکرار بازی، موضوعیست که می‌تواند تجربه Ragnarok را لذت‌بخش‌تر کند. افزودن دانجن‌هایی که بتوانید برای چندین بار در آن‌ها به جست‌وجو و ماجراجویی بپردازید و اختصاص دادن پاداش‌های مختلف، با توجه به درجه سختی بازی، موضوع دیگریست که امیدواریم استودیوی سانا مونیکا به آن توجه داشته باشد.

تلاش برای سردرآوردن از راز و رمز دنیای بازی

وجود رموز مختلف و تشویق بازیکنان برای برملا نمودن آن‌ها، از ویژگی‌های یک بازی ویدیویی محسوب می‌شود و God of War Ragnarok نیز از این قاعده مستثنی نیست. پازلی که حل نمودن آن منجر با کشف Shattered Gauntlet of Ages در نسخه‌ی سال ۲۰۱۸ می‌شد را به خاطر دارید؟ وجود یک معمای دیگر شبیه به این پازل، می‌تواند جذابیت‌های زیادی به God of War Ragnarok ببخشد؛ با این‌حال، امیدواریم سانتا مونیکا پا فراتر از این گذاشته و از راز و رمز بیشتری در مکان‌های مختلف استفاده کرده و بازیکنان را تشویق کند تا برای کشف آن‌ها، به جست‌وجو در محیط بپردازند. وجود Easter Eggهای مخفی، جزئیات شوکه‌کننده مرتبط به Lore و نکاتی که روی داستان بازی روشنی بیندازند، همه و همه می‌توانند Ragnarok را به یک اثر بهتر، در قیاس با نسخه قبلی تبدیل کنند. استودیوی سانتا مونیکا، حتی می‌تواند در گوشه و کنار بازی، به سایر فرنچایزهای سونی نیز اشاره کند؛ موضوعی که قبلا در عناوین The Last of Us و Uncharted شاهد آن‌ها بوده‌ایم. در نهایت، با توجه این‌که God of War Ragnarok، آخرین تجربه ما از ماجراجویی در دنیای نورس خواهد بود، در نتیجه سانتا مونیکا باید از همه برگ‌های برنده خود برای خلق یک بازی حماسی و فرانوش‌نشدنی استفاده کند.

Mr.BadGuyKurosDARKSIRENJailor70K1گیمر غمگینAl.ml.khAXEL STONEh00man.....Waiting.for.ragnarökM.KhمحمدرضاM.MTامیر حسینGodofwar0385????Amir_error_Invisible bearded userAmirdaneshvariDota2more

مجله خبری gsxr

نمایش بیشتر
دانلود نرم افزار

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا