مدیرعامل Take-Two از خرید اکتیویژن بلیزارد حمایت میکند
مدیرعامل Take-Two از خرید اکتیویژن بلیزارد حمایت میکند
استراوس زلنیک (Strauss Zelnick)، مدیرعامل کمپانی تیک تو اینتراکتیو (Take-Two Interactive)، حمایت خود را از خرید شرکت اکتیویژن بلیزارد توسط مایکروسافت اعلام کرده است.
هنگامی که کمپانی مایکروسافت اعلام کرد که شرکت اکتیویژن بلیزارد (Activision Blizzard) را با هزینهای هنگفت به مبلغ 68.7 میلیارد دلار خریداری میکند، ابعاد این معامله همه چیز را تحت تاثیر خود قرار داد. به طور ویژه، شرکت سونی با این خرید به دلیل نگرانی از انحصاری شدن فرنچایز Call of Duty مخالفت کرده است. با این حال، برخی شرکتهای بازیسازی از حامیان خرید اکتیویژن توسط مایکروسافت هستند و آخرین مورد به تیک تو اینتراکتیو باز میگردد که مدیر عامل کمپانی مذکور، استراوس زلنیک، اعتقاد دارد که این معامله برای صنعت بازی مفید خواهد بود.
آقای زلنیک در مصاحبه با Yahoo News اظهار داشت که از خرید اکتیویژن حمایت خواهد کرد، زیرا به اعتقاد وی شرکتها مستقیماً در رقابت با یکدیگر نیستند. از سوی دیگر، وی همچنین اشاره کرد رقابت بخش سالمی از صنعت بازی است.
در نهایت این مصرفکننده است که رای میدهد و اگر ما موفقیتهای بزرگ ایجاد کنیم، آن وقت مصرفکنندگان ظاهر میشوند و هیچکس نمیتواند آنان را از ما بگیرد. کسب و کار سرگرمی نقطه مقابل یک تجارت کالایی قابل تعویض است و هر عنوان به تنهایی ایستاده است. بنابراین با هیچ چیز دیگری رقابت نمیکند و در عین حال، به نوعی بسیار رقابتی است. به عبارت دیگر، ما با همه چیز رقابت و با هیچ چیز رقابت میکنیم. شما نمیتوانید یکی از عناوین ما را با عنوان دیگری جایگزین کنید.
خرید اکتیویژن توسط مایکروسافت، آن را به سومین شرکت بزرگ در صنعت بازی تبدیل خواهد کرد. مدیرعامل تیک تو این خرید را به عنوان یک تهدید نمیبیند، زیرا احساس میکند که چنین معاملهای برای صنعت بازی خوب است.
کمپانی تیک تو چندی پیش خرید 13 میلیارد دلاری شرکت Zynga را تکمیل کرد. شرکت مذکور در حوزه بازیهای موبایل فعالیت دارد و بدون شک این خرید، موقعیت تیک تو را در این بخش تقویت میکند.