بازی Modern Warfare 2؛ آنچه میدانیم، آنچه میخواهیم
بازی Modern Warfare 2؛ آنچه میدانیم، آنچه میخواهیم
در این مطلب، قصد داریم به هر آنچه از Call of Duty: Modern Warfare 2 میدانیم و هر آنچه از آن انتظار داریم، بپردازیم.
برای بسیاری از طرفداران Call of Duty، سری Modern Warfare منحصر به فردترین و با کیفیتترین برند این فرنچایز محسوب میشود و تمامی نسخههای منتشر شده با برچسب MW، جزو بهترین بازیهای Call of Duty بودهاند. سال 2019 بود که اکتیویژن تصمیم گرفت روح و جانی تازه به Modern Warfare دهد و در یک ریبوت هوشمندانه، دوباره ما را با کاپیتان پرایس افسانهای همراه کند.
از آنجایی که پارسال، Call of Duty: Vanguard نتوانست آن طور که باید و شاید عمل کند و تجربهای صرفا خوب را در اختیار مخاطبین قرار داد؛ نسخهی دوم از ریبوت جنگهای مدرن اهمیت زیادی پیدا کرد؛ چرا که باز شاهد عبارت MW هستیم و باز اکتیویژن وعدهی یک تجربهی ناب را به مخاطبین خود داده است.
امروز قرار است تا در آیتمی جدید، به نام آنچه میدانیم و آن چه میخواهیم، اطلاعات موجود از Call of Duty: Modern Warfare 2 را برای آخرین بار بررسی کنیم و از طرفی، انتظارات خود را از این بازی بیان کنیم. با gsxr، همراه باشید.
آنچه از Call of Duty: Modern Warfare II میدانیم
Call of Duty: Modern Warfare II، جدیدترین اثر ساخته شده توسط استودیوی اینفینیتی وارد (Infinity Ward) است که ادامه دهندهی نسخهی اول این سافت-ریبوت خواهد بود.
برای نسخهی استاندارد بازی، قیمت 70 دلار و برای نسخهی Vault Edition، قیمت 110 دلاری در نظر گرفته شده که شامل موارد زیر میشود:
- 1 هفته دسترسی زودهنگام به بخش داستانی (در حال حاضر خریداران این نسخه و پیشخریدکنندگان نسخۀ دیجیتالی بازی، میتوانند به کمپین دسترسی داشته باشند)
- یک پک شامل اپراتورهای جدید
- FJX Cinder که شامل تجهیزات اضافی خواهد بود
- بتل پس فصل اول (به همراه 50 Tier اول)
در Modern Warfare II، بازی، داستان کاپیتان John Price و گروه بینالمللی-نظامی Task Force 141 و اعضای جدید آن یعنی Soap Mactavish ،Ghost Riley و در نهایت Gaz Garrick، که از کاراکترهای قدیمی این سری هستند، را ادامه خواهد داد.
در ویدیوهای منتشر شده، تمرکز ویژهای روی بخش عملیاتهای دریایی گذاشته شده و ممکن است تا بخشهایی از بازی به مانند نسخههای اورجینال، به نبرد و انجام ماموریت روی کشتی و یا نبردهایی در اعماق دریاها اختصاص یابد.
حتما به یاد دارید که در نسخهی 2019، یکسری از مراحل، به بازیکن آزادی عمل میداد تا بتواند ماموریتهای خود را به ترتیب دلخواه انجام دهد و با ارائهی یک محیط به نسبت بزرگ، تا حدی به بازیکن آزادی عمل داده میشد. به نظر میرسد این رویکرد در نسخۀ دوم نیز ادامه دارد.
با توجه به تریلرهای منتشر شده، امکان استفاده از وسایل نقلیه در برخی از مراحل، به گیمرها داده میشود و با توجه به به این نکته، بعید نیست تا شاهد مراحلی نیمه جهانباز باشیم، که در آن پلیر بتواند به راحتی در محیط جا به جا شده و ماموریتهای مختلف آن مرحله را به پایان برساند.
میدانیم که داستان، قرار است نقش بسیار کلیدیای در این نسخه داشته باشد و طرفداران بیصبرانه منتظر تجربهی این بخش از بازی هستند.
اما اطلاعاتی نیز از بخش چندنفره منتشر شده و طی مراحلی، بتای این بخش در دسترس کاربران قرار گرفته است. تا به حال، حالات بازی یا GameModeهای زیر، برای بخش چندنفره معرفی شدهاند:
- Gunfight (که البته فعلا در دسترس کاربران قرار نخواهد گرفت)
- Free for All
- Domination
- Kill Confirmed
- Hardpoint
- Search and Destroy
- Capture the Flag
- Team Deathmatch
- Cranked
- Bounty
- Cyber Attack
- Demolition
- Infected
- Headquarters
- Ground War
- Ground War Bomb
- Knockout
حالت Special Ops نیز در این نسخه به مانند سال 2019 موجود خواهد بود و طرفداران این بخش نیز، میتوانند منتظر تجربهی آن باشند. با توجه به بتای منتشر شده، بخش چندنفرهی بازی قرار است تا روند کندتر و تاکتیکالتری را در این نسخه تجربه کند و برای تجربهی آن، نیازمند همکاری تیمی بیشتری خواهیم بود.
گجتهای جدیدی به بازی اضافه خواهد شد و اندازهی نقشههای درنظر گرفتهشده برای این بازی، کمی بزرگتر شده است. از سوی دیگر، 51 سطح در بازی موجود خواهد بود. در صورت افزایش سطح خود، میتوانید به Weapon Platform و Special Ops Kitهای جدیدتری دست پیدا کنید. ضمناً، در بازی 18 اپراتور موجود خواهد بود که با انجام ماموریتهای مختلف داستانی و Co-op، در دسترس شما قرار میگیرند و میتوانید در بخش چندنفره، از آنها استفاده کنید.
حالت بازی سومشخص به بخش چندنفرهی بازی افزوده شده است و میتواند حسابی در گیمپلی بازی تنوع ایجاد کند. Perkها دچار تحولاتی اساسی شدهاند و اینبار، برای شخصیسازی آنها، آزادی عمل چندانی نخواهیم داشت. به طور کلی، بازخوردها نسبت به بتای این بازی بسیار مثبت بوده است و به جز یک سری از موارد که در بخش بعدی به آن خواهیم پرداخت، پلیرها از این بتا رضایت بالایی داشتهاند.
- سیستم مورد نیاز Modern Warfare 2 مشخص شد
آنچه از Call of Duty: Modern Warfare II میخواهیم
یکی از مواردی که سری Modern Warfare همواره به آن مشهور بوده، ارائهی یک داستان هیجانانگیز، پر از لحظات اکشن است. داستانی سینمایی، که در آن ارتباط با تکتک کاراکترها به خوبی برقرار، و درنهایت یک آنتاگونیست شرور و با ابهت معرفی شود.
متاسفانه، در نسخهی Vanguard شاهد یک عقبگرد در این رابطه بودیم و خب، این موضوع چندان به مذاق طرفداران این سری خوش نیامد. از طرفی، یکی از نقاط ضعف عناوین جدید این سری که حتی در Modern Warfare 2019 هم شاهد آن بودیم، کوتاه بودن بخش داستانی، و عجله در به پایان رساندن آن است. متاسفانه به نظر میرسد که در این نسخه نیز با داستانی کوتاه طرف هستیم.
مطمئنا، یکی از مهمترین انتظارات ما از جدیدترین نسخهی این سری، یک داستان منسجم و پرداخته شده است که به پلیر فرصت دهد تا به خوبی با فضا و کاراکترهای بازی انس بگیرد و به مانند سهگانهی اصلی، مخاطب را به درون یک نبرد حماسی دعوت کند.
با وجود آن که اسامی آشنایی چون Soap و Ghost در بازی دیده میشود، انتظار پلیرها ناخودآگاه بالا میرود و علت آن، چیزی جز Modern Warfareهای اورجینال نیست و این امر، تاثیر به سزایی روی موفقیت این نسخه خواهد داشت.
با توجه به گفتههای سازندگان، در Modern Warfare II قرار است تا شاهد بهبودها و نوآوریهای بسیاری باشیم. امیدواریم تا تمامی این جملات، در نسخهی نهایی عملی شده باشد؛ چرا که یکی دیگر از ضعفهای سری ندای وظیفه در عناوین اخیر، عدم وجود یک نوآوری به خصوص، به ویژه در بخش چندنفره است.
البته، تا حدودی خیالمان از این مسئله راحت است؛ زیرا در بتای منتشر شده از این اثر، شاهد بخشهای جدیدی چون حالت سوم شخص بودهایم که اگر به درستی از آن استفاده شود، میتواند پلیرهای بسیاری را به سمت خود جذب کند و یک تنوع اساسی پدید آید.
یکی از اشکالاتی که در نسخهی بتا در این حالت مشاهده شد، ضعفهایی در خصوص انیمیشن بدن کاراکترها است که آنها را کمی خشک جلوه میدهد و انتظار میرود تا سازندگان بازی، این موضوع را مدنظر قرار دهند و اقدام به رفع مشکلات آن، تا روز انتشار کنند.
بازی در بخش چندنفره، قرار است رویکرد تاکتیکالتری به خود بگیرد. با این اوصاف، نباید فراموش کرد که Call of Duty اثری مانند Rainbow six نیست و سازندگان نباید در این زمینه زیادهروی کنند؛ به عبارتی، بهتر است تا ویژگیهای کلی و اصلی بازی در قسمت آنلاین، حفظ شود و صرفا خلاقیت و بهبودهایی در آن صورت گیرد و شاهد نوآوریهای جدیدی در این بخش باشیم.
یکی از اشکالاتی که طرفداران در بخش آنلاین با آن مواجه شدند، دیزاین خاص برخی از نقشهها بود که اجازه میداد کمپرها خیلی راحت نظم و توازن بازی را به هم زنند و خب این موضوع تاثیر بدی روی تجربهی بسیار از بازیکنان داشت. این مشکل، یکی از مواردیست که حتما باید به آن توجه شود و در نسخهی نهایی، شاهد بخش چندنفرهی متعادلتری باشیم.
مشکلات فنی مانند کرش کردن و اشکالات عجیب و غریب در نسخهی Vangaurd، یکی از اتفاقات ناخوشایندی بود که به ویژه برای کاربران رایانههای شخصی، بسیار آزار دهنده عمل میکرد و مسلما، یکی از نکات مهمی که باید به آن توجه شود، ارائهی یک تجربهی بهینه و به دور از هرگونه مشکل فنی آزار دهنده است.
از نکات بسیار مهم پیرامون نسخهی PC بازی، محدودیت شماره تلفن است که بسیاری از گیمرهای ایرانی را نگران کرده. این موضوع، اتفاق جدیدی نیست و شرایط مشابهای را برای تجربهی Overwatch 2 داشتیم. در حال حاضر، هیچ محدودیتی برای ثبت شماره تلفنهای ایرانی نیست و امیدواریم که بعد از انتشار بازی نیز، مشکلی برای کاربران ایرانی پیش نیاید و بتوانند به راحتی، این اثر را در کنار دیگر گیمرها تجربه کنند.
کلام آخر
Call of Duty: Modern Warfare II، بدون شک یکی از مهمترین آثاریست که امسال منتشر خواهد شد و طرفداران بسیاری برای تجربهی این اثر لحظهشماری میکنند. انتظار میرود که این نسخه نیز موفقیتهای گذشتهی سری Modern Warfare را تکرار کند.