هاست پرسرعت
بازی

فیل اسپنسر: بررسی خرید اکتیویژن منصفانه و صادقانه است

فیل اسپنسر: بررسی خرید اکتیویژن منصفانه و صادقانه است

فیل اسپنسر، رئیس بخش گیمینگ مایکروسافت، اخیراً در مورد تحقیقات انجام شده در خصوص خرید شرکت اکتیویژن اظهار نظر کرده و می‌گوید بررسی آن توسط نهادهای تنظیم‌کننده عادلانه است.

رئیس ایکس باکس در صحبت‌های جدید خود در جریان رویداد Wall Street Journal Tech Live توضیح داد که به عقیده وی، بررسی دقیق چنین معامله‌ی مهمی ضروری خواهد بود و همچنین فاش کرد که او به طور مرتب با تنظیم‌کنندگان مختلف در سراسر جهان ملاقات داشته است.

سازمان‌های تنظیم‌کننده در سراسر جهان، در حال بررسی و تحقیق در خصوص خرید اکتیویژن بلیزارد (Activision Blizzard) هستند. تنظیم‌کننده بریتانیایی (CMA) تحقیقات خود را به مرحله‌ی دوم گسترش داده و این ناظر اروپایی ضرب الاجل موقت خود را تا 8 نوامبر برای تایید معامله یا ورود تحقیقات به مرحله‌ی بعد تعیین کرده است. انتظار می‌رود سازمان FTC آمریکا تا اواخر نوامبر نظر خود را اعلام نماید.

فیل اسپنسر در صحبت‌های اخیر خود اظهار داشت:

ممکن است برای مردم تعجب‌آور باشد، اما من در انجام معاملات 70 میلیارد دلاری تخصص ندارم. با این حال، می‌دانم که ما روی دریافت تاییدیه در حوزه‌های قضایی اصلی تمرکز کرده‌ایم و من زمان زیادی را در شهرهای بروکسل، لندن و با FTC اینجا در آمریکا می‌گذرانم.

تبلیغات

به نظرم بحث‌ها و بررسی‌ها در خصوص این معامله بسیار منصفانه و صادقانه بوده است. این یک خرید بزرگ است و شکی در آن وجود ندارد. مایکروسافت در نقش خود در صنعت تکنولوژی، یک کمپانی بزرگ به شمار می‌آید و فکر می‌کنم بحث در مورد خریدی در این اندازه، ضروری است.

ما روی تایید این معامله در بازارها تمرکز کرده‌ایم و به تایید آن اطمینان دارم. من هفته‌ی گذشته در لندن بودم و همچنان با تمام هیئت‌های نظارتی به بحث و گفتگو ادامه می‌دهم و مطمئن هستم که در مورد این معامله به توافق خواهیم رسید.

اغلب بحث‌های نهادهای نظارتی در مورد خرید اکتیویژن بلیزارد، روی فرنچایز Call of Duty متمرکز شده است. علی‌رغم تاکیدهای مکرر فیل اسپنسر (Phil Spencer) مبنی بر اینکه سری بازی‌های Call of Duty همچنان بر روی کنسول‌های پلی استیشن منتشر خواهد شد، اما سونی همچنان در خصوص این معامله ابراز نگرانی می‌کند و به طور فزاینده‌ای درگیر جنگ لفظی با مایکروسافت شده است. سازمان CMA نیز نگرانی‌های مشابهی را دارد و اظهار داشته است که اگر مایکروسافت Call of Duty را در انحصار پلتفرم خود قرار دهد، این معامله می‌تواند به پلی استیشن و سایر سرویس‌های اشتراک بازی آسیب برساند.

فیل اسپنسر در صحبت‌های اخیرش بار دیگر موضع خود را تکرار و اشاره کرد که به انتشار Call of Duty روی پلتفرم‌های پلی‌استیشن در آینده ادامه خواهد داد. وی همچنین ادعا کرد که برای تجارت گیمینگ، مایکروسافت بیشتر به این موضوع علاقه‌مند است که اضافه شدن اکتیویژن بلیزارد به زیرمجموعه آن‌ها می‌تواند به رشد بخش موبایل ایکس باکس کمک نماید.

برنامه ما این است که Call of Duty به طور خاص روی پلی استیشن در دسترس باشد، اما وقتی به برنامه‌هایمان فکر می‌کنم، دوست دارم این سری را روی نینتندو سوییچ ببینم و  روی صفحات نمایش بیشتری اجرا شود.

اما مهم‌ترین نکته برای ما در خصوص این خرید، به بخش بازار موبایل گیمینگ مربوط است. بیشتر صحبت‌هایی که وجود دارد،در مورد کنسول‌ها و نحوه رقابت ایکس‌باکس و پلی‌استیشن با یکدیگر بوده است. تصور کنید که ۳ میلیارد نفر روی موبایل بازی می‌کنند و این درحالی است که حدود ۲۰۰ میلیون نفر به تجربه‌ی بازی‌ها روی کنسول‌ها می‌پردازند.

اسپنسر می‌گوید مایکروسافت بازی Call of Duty Mobile را جالب‌تر از آنچه که تاثیر خرید اکتیویژن بلیزارد روی رقابت کنسول‌های ایکس باکس و پلی استیشن می‌گذارد، می‌بیند.

چیزی که ما را واقعا به خرید اکتیویژن بلیزارد علاقه‌مند کرد، کاری بود که تیم‌های سازنده در خلق بازی‌های موبایل انجام داده بودند.

فرنچایز Call of Duty به صورت بومی روی پلی استیشن عرضه خواهد شد. برنامه ما این نیست مکان تجربه‌ی یک بازی را تغییر دهیم یا اینکه عرضه بازی را دو تا سه سال متوقف کنیم. قصد ما این است تا زمانی که منطقی باشد به انتشار Call of Duty روی پلی استیشن ادامه بدهیم. صنعت فناوری همیشه به نوعی در گذار و تحول است.

نظر شما در این باره چیست؟

ainzیوهانعلیامیرFernandoInvisible bearded userهادی صفاییmahdi12345امیر حسینMasuod EnayatiTUPACMohsenj74BehzaaadS.mParham_Sh...Eternal...farshadxژنرال اردکAhmad_TRpeyman3more

مجله خبری gsxr

نمایش بیشتر
دانلود نرم افزار

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا