سری Fable با الهام از Devil May Cry و Silent Hill خلق شده بود
سری Fable با الهام از Devil May Cry و Silent Hill خلق شده بود
یکی از خالقان سری Fable به تازگی گفته که چندین بازی کلاسیک ژاپنی مثل Devil May Cry و Way of the Samurai در توسعهی نقشآفرینی کلاسیک لاینهد (LionHead) تاثیرگذار بودهاند.
آقای دین کارتر (Dene Carter)، یکی از خالقان بازی اصلی Fable، به تازگی در توئیتر خود اعلام کرده که بزرگترین الهامبخش او در خلق Fable بازی اصلی Devil May Cry بوده است. او در ابتدا مشغول صحبت در مورد خطر خارج شدن اندازهی یک بازی از کنترل در روند توسعهی آن بود. کارتر در اشاره به این مسئله گفت که Devil May Cry اصلی به تیم توسعهی Fable کمک کرد تا از اندازهی بازی خود مطمئن شوند:
مطمئنم که همه در مورد این راز میدانند، با این حال برای توسعهدهندگان جوانی که ممکن است در راه خود گم شوند باز هم آن را تکرار میکنم. اگر در طول توسعهی بازی خود از اندازهی آن نامطمئن بودید، از یک بازی دیگر بدزدید. 100 درصد آن را کپی کنید.
به گفتهی کارتر، بازی اصلی Devil May Cry به نسبت از تعداد کمی از مناطق استفاده کرده بود. همچنین این مهم که بازیهای هک اند اسلش از مناطق خود دوباره استفاده میکنند هم به روند توسعهی Fable کمک کرده بود. دیگر عناوینی که از این منظر به Fable کمک کرده بودند هم Silent Hill و Way of the Samurai هستند:
ما در واقع از اندازهی Devil May Cry، تراکم تعاملات در Silent Hill و شیوهی برخوردها در Way of the Samurai استفاده کردیم تا Fable را از یک پروژهی پایانناپذیر به عنوانی تبدیل کنیم که قادر به ساختش بودیم؛ پیش از آن اصلا روی یک بازی سه-بعدی کار نکرده بودیم.
در حال حاضر یک بازی جدید Fable توسط استودیوی پلیگراند گیمز (Playground Games) در دست توسعه است. این بازی در تاریخ نامعلومی برای ایکس باکس سری ایکس/اس و PC منتشر خواهد شد و قرار است به عنوان ریبوت سری Fable عمل کند. اطلاعات بیشتری از این بازی در دسترس نیست.