سونی با گسترش سرمایهگذاری در بازیهای چینی برای رقابت با مایکروسافت آماده میشود
سونی با گسترش سرمایهگذاری در بازیهای چینی برای رقابت با مایکروسافت آماده میشود
سونی گفته است که برنامه دارد تا بازیهای چینی را شناسایی کند و در بهرهبرداری از این بازار با مایکروسافت به رقابت بپردازد.
سونی در این برنامه خود، بیش از 140,080 دلار روی هر بازیای که در نظر دارد سرمایهگذاری میکند و تنها به تیمهای کوچک بسنده نخواهد کرد و تیمهای بزرگ شامل دهها مهندس را نیز در نظر خواهد گرفت.
این شرکت غول ژاپنی در جریان رویدادی زنده، از نقشههای خود پرده برداشت و اعلام کرد که برنامۀ China Hero Project باز خواهد گشت؛ پروژهای که بهدنبال شیوع کوید 19 کنار رفته بود.
باو بو (Bao Bo)، مدیر بخش توسعۀ بازیهای چینی سونی، گفت که «مقیاس فاز سوم این برنامه از دو فاز قبلی پیشی خواهد گرفت» و افزود که سونی بعضی از بازیها را منتشر خواهد کرد و استودیوهای پلی استیشن در تکمیل پروژههای تعیین شده همکاری خواهند داشت.
سونی متذکر شد که این شرکت انتشار Lost Soul Aside و Convallaria، دو بازی که در فازهای قبلی این برنامه ثبت شدند، را عهدهدار خواهد بود.
برنامۀ China Hero Project اولین گروه از بازیهای خود را در سال 2017 و 2019 معرفی کرد و از 17 عنوان پشتیبانی کرده است که هفت مورد از آنها عرضه شدهاند.
سونی در مصاحبهای با رویترز (Reuters) گفته است که گروه جدید بازیها شامل 10 عنوان یا بیشتر خواهد بود و تمام ژانرها را در بر خواهد گرفت.
این موضوع یادآور برنامۀ چندسالۀ سونی برای بازار چین که در نهایت حاصل آن قرارداد انحصاری با بازی پرطرفدار چینی Genshin Impact خارج از برنامه China Hero Project بود. این بازی که پیش از انتشار خود در سال 2019 چندان معروفیتی نداشت، به یکی از سودآورترین بازیهای جهان تبدیل شد.
ماه گذشته، خبرگزاری رویترز اشاره کرد که موفقیت حاصل شده از Genshin Impact برای سونی، مایکروسافت را مجاب کرده است که با تمام توان به دنبال متقاعد کردن توسعهدهندگان چینی با قرادادهای لایسنس بزرگ برود.
سونی برای اینکه رشد برنامههای خود را سریعتر کند، اعلام کرد که تیم China Game Production را برای نظارت روی بازیهای ساخته شده توسط سازندگان چینی تشکیل داده است. شعبۀ شانگهای بخش سرگرمی سونی (Sony Interactive Entertainment) که در سال 2014 تأسیس شد، اکنون بیش از 100 کارمند را در اختیار دارد.
تاتسو اگوچی (Tatsuo Eguchi)، رئیس شعبۀ شانگهای بخش سرگرمی سونی، گفت که موفقیت Genshin Impact باعث شد تا سونی از اهمیت بازیهای چینی باخبر شود و افزود که سونی بیشتر از هر زمانی در حال افزایش تمرکز منابع خود در این کشور است. همچنین، متذکر شد که همکاری سونی با سازندۀ Genshin Impact، یعنی miHoYO، عالی پیش میرود.
با وجود اینکه سونی کنسولهای خود را در بازار چین به فروش میرساند، مردم این کشور از گذشته بازی کردن روی پتلفرمهای موبایل را به کنسولها ترجیح میدادند. شرکت سونی توانسته بیش 3.5 میلیون کنسول پلی استیشن 4 را در چین به فروش برساند و جیم رایان، رئیس بخش سرگرمی سونی، اذعان کرد که این شرکت بیش از 670,000 دستگاه کنسول پلی استیشن 5 را در بازار این کشور فروخته است.
آقای اگوچی گفت که سونی در صدد آن است تا میزان فروش کنسولهای پلی استیشن 5 را به دوبرابر میزان فروش پلی استیشن 4 برساند و برنامۀ China Hero Project میتواند کلید این مسئله باشد.
ما میخواهیم که بازیبازان جهان خلاقیت سازندگان چینی را بهتر درک کنند. این همیشه رویای من بوده است که بازی با کنسولها به یک بخش عادی از سرگرمیهای روزانۀ مردم چین تبدیل شود.
تاتسو اگوچی
نظر شما در این باره چیست؟