هاست پرسرعت
خودرو

پارکینگ‌های رباتیک نیویورک با هزینه وحشتناک برای هر خودرو!

پارکینگ‌های رباتیک نیویورک با هزینه وحشتناک برای هر خودرو!

نیویورک جزو شلوغ‌ترین شهرهای کشور آمریکا به شمار می‌رود و مشکل کمبود جای پارک در آنجا نیز وجود دارد. برای حل این مشکل راه‌حل جدیدی ارائه شده که البته قیمت بالایی هم دارد!

راندن خودرو در شهر بزرگی همچون نیویورک می‌تواند یک دردسر بزرگ باشد اما رانندگی در این شهر در مقایسه با پیدا کردن جای پارک اصلاً به چشم نمی‌آید! سازندگان مسکن به خوبی می‌دانند که برای بیرون کشیدن سرمایه‌های هنگفت خریداران از بانک باید پارکینگ‌های جذابی را فراهم کنند اما گاراژها و پارکینگ‌ها معمولاً فضای ارزشمند یک خانه را اشغال می‌کنند و معمولاً نیز فضای تنگی دارند که این به معنی عدم استفاده رانندگان از آن‌ها خواهد بود. به همین خاطر برخی شرکت‌ها راه‌حل پیشرفته‌ای را برای حل مشکل پارکینگ در نیویورک تدارک دیده‌اند. آن‌ها در واقع چیزی را که اساساً دستگاه فروش خودروست را به یک محل پارک خودروی لوکس در ساختمان‌های سطح بالای نیویورک تبدیل کرده‌اند تا فضای لازم برای پارک خودروی ثروتمندان آمریکایی فراهم شود.

اما می‌پرسید چقدر ثروتمند؟ خیلی زیاد! برای نگه داشتن خودروی خود در این گاراژهای رباتیک باید بهایی بین ۳۰۰ تا ۵۹۵ هزار دلار پرداخت کرد و خود آپارتمان‌ها نیز چندین میلیون دلار قیمت دارند؛ و البته باید به هزینه ماهانه ۱۵۰ دلاری از بابت هزینه‌های نگهداری این پارکینگ نیز اشاره‌ کنیم. البته برای برخی افراد که ثروت زیادی دارند و پشت فرمان خودروهای چندین میلیون دلاری می‌نشینند، این مبالغ اصلاً به چشم نخواهد آمد. یکی از افراد شاغل در زمینه معاملات مسکن آمریکا می‌گوید:

شاید این رقم دیوانه‌وار به نظر برسد اما ۳۰۰ هزار دلار برای یک پارکینگ در مناطق گران‌قیمت نیویورک رقم معقولی به شمار می‌رود.

اما این پارکینگ‌های رباتیک چگونه کار می‌کند؟ شما خودروی خود را به داخل کیوسک گاراژ هدایت می‌کنید و این کار با استفاده از برچسب شناسایی مخصوصی برای صدور مجوز ورود انجام می‌شود. فشار یک دکمه خودرو را به یک سطح پایین‌تر در زمین می‌برد و دوربین‌ها خودرو را اسکن می‌کنند تا از بسته بودن درب‌ها و صندوق‌عقب مطمئن شوند و سپس خودرو در محل خود نگهداری می‌شود. زمانی که راننده بخواهد با خودروی خود بیرون رود با فشار مجدد دکمه شاهد حضور خودرو در گاراژ خواهد بود. البته خودرو هم‌اکنون ۱۸۰ درجه چرخیده و راننده نیازی به دنده‌عقب گرفتن نخواهد داشت.

همین عدم دنده‌عقب گرفتن برای مالکان جذابیت زیادی دارند به ویژه اینکه مالکان چنین مکان‌هایی معمولاً سوار شاسی بلندهای بزرگ هستند نه خودروهای کوچک مثل شورولت اسپارک؛ و سازندگان این پارکینگ‌ها نیز علاقه زیادی به آن‌ها دارند زیرا نیازی به تأسیس رمپ و لاین های دو جهته وجود ندارد و می‌توان از فضا حداکثر استفاده را کرد.

مجله خبری gsxr

نمایش بیشتر
دانلود نرم افزار

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا