استودیوی DICE کاملاً روی Battlefield متمرکز است
استودیوی DICE کاملاً روی Battlefield متمرکز است
بهگفتۀ مدیرکل جدید استودیوی دایس (DICE)، این استودیو برای پروژههای غیر مرتبط با Battlefield زمان ندارد، زیرا قصد دارند جزو جلوداران سبک اول شخص شوتر باشند.
با این وجود که استودیو دایس در 20 سال گذشته عمدتاً روی فرنچایز Battlefield کار کرده، بعضاً به سراغ توسعۀ بازیهای دیگری از جمله سری Mirror’s Edge و Star Wars Battlefront نیز رفته است.
در یکی از اولین مصاحبههای او پس از پیوستن به این شرکت در نوامبر گذشته، خبرگزاری GamesIndustry.biz، از ربکا کُتاز (Rebecka Coutaz) پرسید که آیا فعلاً پروژههایی مانند Mirror’s Edge منتفی هستند یا خیر.
وی در جواب گفت:
کاملاً درست است، تمام تمرکز ما روی Battlefield 2042 قرار دارد. برای موارد دیگر زمان نداشته و این کاری هست که قصد انجام آن را داریم. در سه سال آینده، میخواهیم به غول توسعهدهندۀ بازیهای شوتری تبدیل شویم که دایس لیاقتش را دارد، و قرار است همین کار را کنیم.
در راستای انتشار ناامیدکنندۀ Battlefield 2042، کُتاز اشاره کرد که استودیوی دایس، بیش از 6 ماه را صرف «اصلاح و بهبود» بازی کرده است، تا جایی که بتواند اولین فصل تاخیر خوردۀ این عنوان را در اوایل ژوئن با اطمینان کامل به انتشار برساند و به گفتۀ خودش این استودیو «بازخوردهای مثبت» دریافت کرده است:
بازیکنان از نقشه و محتویاتی که برای آنها فراهم کردیم، لذت میبرند؛ در نتیجه، این یک برد برای ما محسوب میشود و حس خوبی در ما ایجاد میکند.
تیم ما آمادۀ ساخت Battlefield است و برای آن هیجان دارد. سری Battlefield، طرفداران قدیمی بسیاری دارد، بنابراین، بهبود Battlefield 2042 و تجربهای که میتوانیم برای بازیکنانمان فراهم کنیم، بسیار برای ما حائز اهمیت است. این را به آنها مدیون هستیم.
مدیر عامل الکترونیک آرتس (Electronic Arts)، اندرو ویلسون (Andrew Wilson)، در ماه مِه، عنوان کرد که شرکت در یک برنامۀ بلندمدت، خود را وقف فرنچایز Battlefield کرده است.
این عنوان یکی از برترین فرنچایزهای صنعت بازی است که توسط یکی از بهترین تیمهای این صنعت ساخته شده و انتظار داریم که به رشد خود ادامه داده و به یکی از مهمترین عناوین تحت مالکیت ما برای چندین و چند سال آینده تبدیل شود.
اوایل ماه ژوئن، ادعاهایی صورت گرفت مبنی بر این که یک تیم «با حداقل تعداد»، به طور اختصاصی برای ارائۀ محتویات فصلی و وعده داده شده انتخاب گردیده و در حال توسعۀ بسته الحاقی Battlefield 2042 میباشد، چرا که تمرکز استودیو روی بازی بعد خود معطوف شده است.
الکترونیک آرتس در آن زمان ادعاها را رد کرد و کُتاز همچنین افزود که دایس متعهد به جبران شروع ناامیدکنندۀ Battlefield 2042 و بازگرداندن جامعۀ طرفداران این بازی است.
من میخواهم که تیممان واقعاً به Battlefield 2042 افتخار کند، این چیزی است که آنها به دنبالش هستند و قلب و روحشان بر آن متمرکز است. ما میخواهیم که از اعماق وجود به دایس افتخار کنیم.
میخواهیم که دایس، برترین بازیهای شوتر اول شخص اروپا را ساخته و به یکی از غولهای جهان تبدیل شود. تیم خارقالعادهای هستیم و قرار است با هم جادو را به ارمغان بیاوریم.
الکترونیک آرتس در ماه دسامبر، اعلام کرد که به دنبال ساخت یک «جهان Battlefield به هم پیوسته»، به همراه تغییرات گسترده در ساختار توسعۀ این فرنچایز است.
در راستای این تغییرات، مدیر کل سابق استودیو دایس، اسکار گابریلسون (Oscar Gabrielson)، شرکت الکترونیک آرتس را به طور کامل ترک کرد. در حالی که وینس زامپلا (Vince Zampella)، یکی از مؤسسان استودیوهای ریسپاون اینترتینمنت (Respawn Entertainment) و مدیر سابق اینفینیتی وارد (Infinity Ward) در سِمَت جدید خود، به عنوان رهبر اصلی فرنچایز Battlefield انتخاب گردید. از طرفی، طراح سری Halo، مارکوس لتو (Marcus Lehto)، هدایت یک استودیوی تازه در سیاتل را بر عهده دارد و هدف اصلی وی تزریق داستانهای غنی به جهان Battlefield است.