رسمی: کمیسیون تنظیم بازار آمریکا از قرارداد خرید اکتیویژن توسط مایکروسافت جلوگیری میکند
رسمی: کمیسیون تنظیم بازار آمریکا از قرارداد خرید اکتیویژن توسط مایکروسافت جلوگیری میکند
سازمان تنظیم بازار فدرال آمریکا رسماً شکایتنامهای را برای جلوگیری از قرارداد خرید اکتیویژن بلیزارد توسط مایکروسافت تنظیم کرد.
کمیسیون تنظیم بازار آمریکا، پس از هفتهها کشمکش با شرکت مایکروسافت، رگولاتورهای دیگر و کمپانی سونی بر سر فرنچایز Call of Duty، امروز شکایتی را با هدف لغو قرارداد مذکور تنظیم کرده است. در بخشهایی از شکایت تنظیم شده آمده است که این خرید و در دست داشتن سرویس اشتراکی در حال رشد گیم پس (Game Pass) و همچنین پیشتازی در کسب و کار ابری، به مایکروسافت اجازه میدهد تا به راحتی از رقبای خود پیشی بگیرد.
نتیجۀ ارائه شده از سوی FTC بدان معنا است که مایکروسافت برای تکمیل این قرارداد مسیر پر پیچ و خمی را پیشرو دارد و به سرانجام رسیدن آن بسیار چالشبرانگیز خواهد بود. به عبارت دیگر، آنها باید در دادگاههای مختلف حاضر شده و از اقدام خود دفاع کنند تا باری دیگر بررسیها از آغاز شوند. رگولاتورهای انگلستان و اروپا نیز به دقت در حال بررسی این قرارداد هستند و بیانیههای قبلی آنها چندان خوشایند به نظر نمیرسد.
هالی وِدووا (Holly Vedova)، رئیس کمیسیون FTC، در این باره گفت:
مایکروسافت قبلاً نشان داده است که میتواند رقبای خود را از محتویات بسیاری محروم کند و این کار را خواهد کرد! امروز ما میخواهیم مانع آن شویم که مایکروسافت کنترل یک استودیوی بازی مستقل را در دست بگیرد و به گونههای مختلف بازارها را تحت تاثیر مخرب قرار دهد.
یکی از دلایل اصلی مخالف کمیسیون تنظیم بازار آمریکا با این خرید، آن است که مایکروسافت برخلاف وعدههایی که به کمیسیونهای اروپایی داده بود، بازیهای شرکت زنیمکس مدیا (Zenimax Media) و بتسدا را انحصاری اکوسیستم خود کرد.
نظر شما در این باره چیست؟