Redfall بیشتر از بازیهای قبلی Arkane یک شوتر است
Redfall بیشتر از بازیهای قبلی Arkane یک شوتر است
کارگردان خلاق بازی Redfall یعنی آقای ریکاردو بر (Ricardo Bare) گفته که گیمپلی شوتر Arkane باعث شده تا توسعهدهندگان DOOM در چند مورد به آنها کمک کنند.
استودیوی Arkane توانسته تا با عناوینی مثل Dishonored و Prey در کارنامه، خود را به عنوان یکی از بهترین استودیوها در ساخت بازیهای Immersive Sim ثابت کند. با این حال بازی بعدی این استودیو یعنی Redfall قرار است محدودهی جدیدی برای این استودیو باشد. البته ظاهرا این بازی قرار است هنوز بسیاری از جوانب آشنای بازیهای Arkane را داشته باشد، اما برای اولین بار قرار است شاهد گیمپلی کو-آپ و ساختاری جهان باز هم باشیم.
این یعنی قرار است شاهد تغییرات دیگری در گیمپلی هم باشیم. برای مثل Redfall بیشتر از بازیهای قبلی Arkane قرار است یک شوتر اول شخص باشد. این را ریکاردو بر، کارگردان خلاق بازی، در مصاحبهای جدید با GamesRadar گفته است. به گفتهی او به لطف گیمپلی شوتر این بازی، بخش عمدهای از سرگرمی مبارزات به قدرتهای مختلف قهرمانان و استفاده از آنها به صورت هماهنگ بستگی دارد:
با توجه به اینکه این بازی بیشتر از تمام آثار قبلی ما یک شوتر اول شخص است، بخش زیادی از سرگرمی مبارزات از قدرت منحصر به فرد قهرمانان نشأت میگیرد. استفاده از این قدرتها، ترکیب و ارتقای آنها قرار است بسیار سرگرمکننده باشد.
جالب است بدانید که با توجه به گیمپلی شوتر Redfall، استودیوی Arkane در طول روند توسعهی بازی از سایر استودیوهای انحصاری ایکس باکس که در این زمینه مهارت دارند کمک گرفته است:
در یک شوتر باید یک سری کار خاص را انجام دهید تا بازی شما برخی از حداقلها را داشته باشد. در این صورت اگر شلیک اسلحههای شما حس خوبی نداشته باشد دائما با شوترهای دیگر مقایسه میشوید. ما از استودیوهای خواهر خود کمک گرفتیم. افرادی که روی DOOM کار کردهاند به کمک ما آمدند و بازخورد خود را به ما دادند. ما هم از نتایج بسیار خوشحال هستیم.
بازی Redfall در حال حاضر برای ایکس باکس سری ایکس/اس و پلتفرم PC در دست توسعه است و در نیمهی اول سال 2023 منتشر میشود. این بازی از روز اول روی سرویس Game Pass در دسترس خواهد بود.