نگاهی به نیسان پاترول LG60 دو دیفرانسیل 1972

نگاهی به نیسان پاترول LG60 دو دیفرانسیل 1972
به تازگی یک دستگاه نیسان پاترول LG60 دو دیفرانسیل در آمریکا بازسازی شده و به قیمت ۲۷ هزار دلار فروخته شده است.
خودرویی که مشاهده میکنید نسخه طویلتر از پاترول LG60 است که قبلاً از ورود به خاک آمریکا فرایند بازسازی و احیای ظاهری و فنی را در کشور کلمبیا پشت سر گذاشته است. پروژه بازسازی پاترول LG60 شامل رنگآمیزی دوباره بدنه و ترمیم کابین و همچنین بازنگری در پیشرانه ۶ سیلندر ۴ لیتری خطی، گیربکس ۳ سرعته دستی و ترمزها بوده است.
شاسیبلند موردبحث از رنگ سبز و سقف نرم بژ و کابینی با پوشش قهوهای سود میبرد و صندلیهای عقب آن نیز آرایش متفاوتی دارند. همچنین باید گفت کاربراتور پیشرانه جای خود را به سیستم سوخترسانی جدیدی داده است. این پاترول هماکنون در فلوریدا با قیمت حدود ۲۷ هزار دلار به فروش رسیده و ما میخواهیم به بررسی آن بپردازیم. پیش از آنکه خودروی موردبحث به شکل کنونی درآید تمامی قطعات بدنه باز و رنگآمیزی شده است.
از جمله تجهیزات بدنه نیسان پاترول LG60 دو دیفرانسیل میتوان به سقف نرم جداشدنی، آینههای روی گلگیرها، پلههای جانبی و… اشاره کرد. رینگهای ۱۶ اینچی فولادی نیز با لاستیکهای گودیر سری ۶.۵۰ همراه شدهاند. شاسیبلند مشهور ژاپنیها فاصله بین محوری ۲۴۸۹ میلیمتری دارد و به سیستم تعلیق فنر تخت مجهز است. البته باید دانست ترمزها در هر چهار چرخ از نوع کاسهای هستند.
وقتی وارد کابین پاترول LG60 شوید صندلی عقب جدید با پوشش متفاوت را خواهید دید. همچنین بلندگوهای نصب شده روی درها نیز جلبتوجه میکنند. در بخش داشبورد یک غربیلک فرمان سه پره سنتی و پشت آمپرهایی متشکل از سرعت شمار با حداکثر رقم ۱۴۰ کیلومتر در ساعت وجود دارند. کیلومتر شمار مکانیکی خودرو نیز رقم ۸۹ هزار کیلومتر را نشان میدهد هرچند فروشنده میگوید کارکرد واقعی خودرو مشخص نیست.
اما برای آمادهسازی فنی نیسان پاترول LG60 نیز باک، پمپ و فیلترهای سوخت تعویض شدهاند و همین موضوع درباره کاربراتور و کویل هم صادق است. همانطور که گفته شد گیربکس ۳ سرعته دستی به همراه جعبه انتقال نیز وظیفه رساندن نیرو به تمامی چرخها را بر عهده دارند. نظر شما درباره این شاسیبلند ژاپنی قدیمی چیست؟ آیا ارزش چنین قیمتی را دارد؟
مجله خبری gsxr