هاست پرسرعت
تکنولوژی

برای طراحی سایت از کجا شروع کنیم؟

برای طراحی سایت از کجا شروع کنیم؟

اکثر دانشجویان و کسانی که علاقه به طراحی سایت دارند و یا دانشجوی رشته کامپیوتر هستند، نمی‌دانند از جا باید این کار را شروع کنند. دانستن مراحل طراحی سایت به آن‌ها کمک می‌کند تا زمان زیادی برای آزمون و خطا تلف نکرده و سریع تر به هدف خودشان برسند. ما در این مطلب برای طراحی سایت از کجا شروع کنیم قصد داریم مراحل طراحی سایت را از آغاز تا پایان برایتان شرح داده و به شما در انجام این کار کمک کنیم. برای این که این مسیر را با خیال راحت طی کنید تا پایان همراه ما بوده و خواندن این مطلب را از دست ندهید.

طراحی سایت چیست؟

به نقل از سرپ لنسر طراحی سایت به طراحی تمام وبسایت هایی گفته میشود که در اینترنت تماشا کرده اید. معمولا این طراحی ها به جنبه های تجربه کاربری وب سایت اشاره میکند. تا به حال طراحی های سایتها متمرکز بر مرورگرهای دسکتاپ یا همان کامپیوتر بوده است. اما یا وجود فراگیر شدن تلفن های همراه، مطالعات طراحی سایت نیز بیشتر بیشتر شد. امروزه سایتهایی که برای موبایل به خوبی (ریسپانسیو) نمایش داده نمیشوند؛ در دنیای امروز جایی ندارند.

یک طراح سایت روی ظاهر، چیدمان و در برخی موارد روی محتوای یک وبسایت کار میکند. برای مثال، ظاهر به رنگ ها، فونت و تصاویر استفاده شده مربوط میشود. چیدمان به نحوه سازماندهی و طبقه بندی اطلاعات اشاره دارد. یک طراحی وبسایت مناسب، سایتی است که برای استفاده راحت با توجه به زیبایی شناسی گرافیکی طراحی شده باشد و همچنین مناسب گروه کاربری و برند مورد نظر باشد. بسیاری از صفحات سایت باید با تاکید بر سادگی طراحی شده باشند تا هیچ اطلاعات و عملکردهای اضافی که ممکن است کاربران را منحرف یا سردرگم کند وجود نداشته باشد.

مراحل طراحی سایت

طراحی سایت مانند هر کار دیگری مراحل و اقداماتی دارد که باید به ترتیب اولویت انجام شوند که در ادامه به آن‌ها اشاره خواهیم کرد.

  1. تعیین مسیر: در قدم اول باید مشخص کنید که علاقه و هدفتان از طراحی سایت چیست و دوست دارید در چه زمینه ای کار کنید. بهتر است بدانید طراحی سایت یا برنامه نویسی به طور کلی به دو دسته تقسیم می‌شود. دسته اول فرانت اند بوده که مربوط به طراحی ظاهر سایت است که به این افراد برنامه نویس سمت کاربر می‌گویند. دسته دوم بک اند می‌باشد که مربوط به پیاده سازی منطق سایت بوده و این دسته از افراد به برنامه نویسان سمت سرور معروف هستند. شما باید با توجه به علاقه و استعداد خود یکی از این زمینه‌ها را انتخاب کنید. البته برخی افراد هر دو زمینه را دوست دارند و می‌توانند در هر دو زمینه فعالیت کنند.
  2. یادگیری زبان HTML: اولین و مهمترین و کاربردی ترین زبان برای طراحی سایت‌ها از ابتدا تا کنون زبان HTML بوده است. بنابراین دومین قدم مهم در زمینه طراحی سایت، یادگیری این زبان مهم است. استفاده از این زبان مانند داربست زدن به ساختمان در حال ساخت مهم و حیاتی است. با استفاده از این زبان می‌توانید بدنه اصلی و صفحات سایت را بسازید. این زبان بیشتر با تگ ها سروکار دارد.
  3. یادگیری زبان CSS: برای این که سایت طراحی شده توسط شما مخاطبان بیشتری را به خود جذب کند، باید صفحات خود را تزیین کنید. به عبارت دیگر باید فضاسازی و دکور زدن را برای جذب حداکثری مخاطبان انجام دهید. برای این کار باید زبانCSS را یاد بگیرید. به عبارت دیگر می‌توان گفت زبان CSS زبان زیباسازی فضای سایت است. این زبان کارکردهایی مانند تغییر رنگ، تغییر فونت، سایز، کادر بندی و قالب دهی به متن‌ها را انجام می‌دهد.
  4. یادگیری زبان جاوا اسکریپت: برای طراحی یک سایت ایستا یادگیری دو زبان فوق کافی است اما امروزه افراد جذب سایت‌هایی می‌شوند که بتوانند با آن‌ها وارد تعامل شوند و یا به عبارت دیگر ارتباط دو جانبه داشته باشند. به این گونه سایت‌ها سایت‌های داینامیک گفته می‌شود. داینامیک بودن و یا پویا بودن سایت به مخاطب حس زنده بودن و ارتباط اجتماعی داشتن خواهد داد و موجب افزایش بازدید از سایت شما خواهد شد. در تمام بازی‌های کامپیوتری و اپلیکیشن‌های تلفن همراه از این زبان استفاده شده است و این زبان در طراحی یک سایت خوب اهمیت مخصوص به خود را دارد.
  5. یادگیری زبان سمت سرور: تا اینجای کار با یادگیری این سه زبان می‌توانید سایتی بدون ایراد و پربازدید طراحی کنید. اما برای داشتن سایتی به روز باید در کنار زیبایی و فضا سازی منطق را هم در نظر داشته باشید. با یادگیری و استفاده از زبان سمت سرور و یا زبان PHP می توانید با مخاطب ارتباط برقرار کرده و از او اطلاعات بگیرید. سپس اطلاعات دریافتی را آنالیز کنید و نتیجه را در اختیار مخاطبان قرار دهید. سایت‌های پر بازدید مانند فیسبوک و ویکی پدیا همگی از این زبان در کنار سایر زبان‌های ضروری استفاده می‌کنند.

برای طراحی سایت از کجا شروع کنیم؟

طراحی سایت تخصصی و اختصاصی

طراحی سایت تخصصی توسط یک تیم خبره و کارشناس انجام می‌گیرد که به شکل حرفه‌ای در زمینه طراحی نرم‌افزار و سایت‌های مختلف همکاری دارند. وبسایت تخصصی برای اهدافی مشخص و طبق نیازهای مشتریان طراحی می‌شود. بر همین اساس عمدتا برای طراحی سایت تخصصی از قالب‌های آماده رایج استفاده نمی‌شود. بلکه صفر تا صد آن برنامه نویسی شده و به مرحله اجرا در می‌آید. به این ترتیب کارشناسان برای رسیدن ایده آل مشتری، تحقیقاتی در زمینه کسب و کار مد نظر و چند و چون فعالیت سایت، انجام می‌دهند. پس از رسیدن به یک جمع بندی قابل قبول، برنامه نویسی تخصصی آغاز می‌گردد. ما در این نوشتار قصد داریم توضیحاتی پیرامون طراحی سایت تخصصی ارائه دهیم. تا انتهای این نوشتار با ما همراه باشید.

برای شروع طراحی سایت به چه چیزهایی نیاز داریم؟

طراحی سایت مانند هر شغل و رشته کاری دیگری نیاز به برخی امکانات و وسایل دارد. در ادامه به توضیح مختصری در مورد این ابزار خواهیم پرداخت.

  • دامنه: همان طور که می‌دانید دامنه، آدرس سایت است که با استفاده از موتور جستجوی گوگل آن را سرچ می‌کنیم. دامنه به هیچ عنوان نباید تکراری باشد و باید اسم خاص و منحصر به فردی باشد تا در ذهن مخاطب بماند. برای انتخاب دامنه می‌توانید به سایت‌هایی که دامنه تولید می‌کنند سری بزنید و از آن‌ها دامنه بخرید.
  • هاست: برای طراحی و راه اندازی یک سایت داشتن نام و دامنه به تنهایی کافی نیست. برای این کار شما نیاز به فضای مناسب و حافظه هم خواهید داشت. هاست در واقع مانند هارد دیسک حافظه و مموری گوشی تلفن همراهتان بوده که می‌تواند اطلاعات شما را در خود جای دهد. ابتدا هاست یا حافظه را خریداری کرده و اطلاعات را بر روی آن بارگذاری کنید و سپس آن‌ها را در اختیار عموم مردم قرار دهید.
  • سیستم مدیریت محتوا: امروزه کار مدیریت محتوای سایت بسیار آسان است و نیاز نیست حتما در زمینه طراحی سایت دانش و اطلاعات زیادی داشته باشید. کافی است سیستم مدیریت محتوا را بر روی هاست یا فضای حافظه سایت خود نصب کرده تا به طور خودکار با اضافه کردن هر مطلب جدید، بدون کدنویسی محتوای سایت خود را مدیریت کنید. این سیستم‌ها انواع مختلفی دارند که عبارتند از دروپال، وردپرس، جوملا و غیره که در این میان وردپرس از محبوبیت بیشتری برخوردار است.

طراحی سایت مشهد

طراحی سایت در مشهد

طراحی سایت در مشهد یکی از اصلی ترین فعالیت های شرکت طراحی سایت کاسپید و دیگر شرکت های فناوری اطلاعات بوده و هست و علت این موضوع اهمیت و بزرگی شهر مشهد و استان خراسان رضوی است. کلان شهر مشهد مقدس با توجه به توریستی بودن آن به جهت وجود حرم رضوی در آن به یکی از شهر ها با تراکم و تعدد شرکت های تولیدی ، صنعتی و بازرگانی شده است. از همین رو این شرکت ها و کارخانجات در سال های گذشته روی به طراحی سایت در مشهد نموده اند.

با روی کار آمدن فروشگاه ها و سایت های اینترنتی، تحول بزرگی در صنایع مختلف روی داده و تولیدکنندگان با رشد چشمگیر کسب و کار خود مواجه شده اند. به همین علت اگر بخواهید در رقابت با دیگر تولیدکنندگان و صنعتگران حرفی برای گفتن داشته و مخاطبین هدفتان را حفظ کنید، نیاز به حضور در فضای اینترنت دارید.

انواع برنامه نویسان

با توجه به مطالبی که تا کنون گفتیم برنامه نویسان هم به سه گروه تقسیم می‌شوند؛ گروه اول کسانی هستند که در زمینه سمت کاربر فعالیت دارند و بیشتر به فضاسازی و طراحی ظاهری سایت علاقه نشان می‌دهند.

گروه دوم برنامه نویسانی هستند که به سمت سرور علاقه دارند و با منطق و پردازش اطلاعات سایت سروکار دارند. دسته سوم افرادی هستند که در هر دو زمینه فعالیت می‌کنند که به آن‌ها فول استک گفته ‌می‌شود.

به طورکلی باید بگوییم برای طراحی سایت و یا هر اقدام دیگری نیاز است که از ابتدا نقشه راه خود را انتخاب کنید و در این زمینه اطلاعات و دانش کافی داشته باشید. در کنار داشتن علم و تجربه باید به فعالیت و انتخاب خود در هر زمینه ای علاقه و استعداد هم داشته باشید تا بتوانید موفق عمل کنید. استفاده از به روز ترین و مدرن ترین ابزارهای برنامه نویسی هم یکی از ضروریات موفقیت در این راه خواهد بود.

این مقاله از وبسایت طراحی سایت و دیجیتال مارکتینگ سرپ لنسر برگرفته شده است.

#توجه: این مطلب یک رپرتاژ تبلیغاتی بوده و محتوای آن توسط تبلیغ دهنده تهیه و نگارش شده است.
gsxr مسئولیتی در قبال محتوای تبلیغاتی ندارد.

اخبار تکنولوژی
بلیط اتوبوس
تاکسی بین شهری

AD

مجله خبری gsxr

نمایش بیشتر
دانلود نرم افزار

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا