هاست پرسرعت
بازی

بازی Dead Space Remake از بازسازی Resident Evil 2 الهام گرفته است

بازی Dead Space Remake از بازسازی Resident Evil 2 الهام گرفته است

کارگردان خلاق بازی Dead Space Remake یعنی آقای Roman Campos-Oriola گفته که همانند بازسازی Resident Evil 2، این بازی هم علی رغم تغییرات به بازی اصلی وفادار خواهد ماند.

وقتی بازسازی بازی Resident Evil 2 در سال 2019 عرضه شد، شاهد معرفی شدن استاندارد جدیدی برای تمام ریمیک‌های مدرن بودیم. حال بازی Dead Space Remake نه تنها یک بازسازی، بلکه یک بازسازی از یکی از کلاسیک‌های ژانر وحشت بقا است. با توجه به شبیه بودن این بازی به Resident Evil 2، طبیعی است که مقایسه‌هایی در میان گیمرها شکل بگیرد.

در واقع حتی خود سازنده‌ی Dead Space Remake یعنی Motive Studio از بازی Resident Evil 2 در این زمینه الهام گرفته است. این استودیو سعی داشته تا به تعادلی بین وفادار ماندن به بازی اصلی و معرفی ایده‌های جدید و گسترش ایده‌های قدیمی برسد.

در مصاحبه‌ای با VGC، کارگردان خلاق Dead Space Remake یعنی Roman Campos-Oriola گفته که با وجود ساخته شدن Dead Space Remake در موتوری کاملا جدید و تغییرات برخی از المان‌های بازی اصلی، به صورت کلی با بازسازی وفاداری نسبت به نسخه‌ی اصلی طرف هستیم. Campos-Oriola معتقد است که Motive Studio توانسته مثل Resident Evil 2 به تعادلی برسد:

تبلیغات

چندین تعریف متفاوت از یک ریمیک وجود دارد، اما به نظر من باید با استفاده از یک موتور جدید بازی را کاملا از نو ساخت. البته در صورت تغییر المان‌های زیاد نسبت به بازی اصلی ممکن است به جای یک ریمیک با یک ریبوت کامل طرف شوید. باید به صورت کلی به پایه و اساس، ژانر و داستان بازی اصلی وفادار بمانید. مثالی خوب از این تعادل بازسازی اخیر Resident Evil 2 است که با وجود تغییر زاویه‌ی دید هم‌چنان یک بازی ژانر وحشت است و داستان کمابیش یکسانی را دنبال می‌کند.

به نظرم ما هم کار مشابه‌ای کردیم و برخی از المان‌ها را تغییر دادیم و همه چیز را در یک موتور جدید بازسازی کردیم، اما به داستان و حس و حال بازی اصلی وفادار ماندیم.

البته برخی ممکن است بگویند که بازسازی Resident Evil 2 بازی کاملا متفاوتی نسبت به نسخه‌ی اصلی آن است. با این حال این موضوع با توجه به وجود فاصله‌ی زمانی بیشتر از دو دهه بین بازی اصلی و بازسازی آن طبیعی است. این فاصله‌ی زمانی بین Dead Space و بازسازی آن کمتر است.

بازی Dead Space Remake در تاریخ 7 بهمن 1401 (27 ژانویه‌ 2023) برای ایکس/اس و پلتفرم PC منتشر خواهد شد. این بازی بر روی کنسول‌ها 70 دلار است، اما بر روی PC می‌توانید آن را با 60 دلار خریداری کنید.

علیmatrix4221489REZAGAMERامیرDota2متین🅹🄰🆅🄰🅳 6҉ 2҉Dr.PyroPlaystation Tmahdi12345BoogimanAhmad_TRامیر حسینEzio Auditore da FirenzeZahragamer2گیمر غمگینTHEVILInvisible bearded user

مجله خبری gsxr

نمایش بیشتر
دانلود نرم افزار

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا