هاست پرسرعت
خودرو

نام هر یک از مدل‌های لکسوس چه معنایی دارد؟

نام هر یک از مدل‌های لکسوس چه معنایی دارد؟

از CT یا UX، نام هیچ یک از خودروهای لکسوس بی‌دلیل انتخاب نشده است!

نام مدل‌های از آن جهت برای خودروسازان اهمیت دارد که در ابتدایی‌ترین شکل ممکن، هویت محصولشان را مشخص می‌کند؛ پس باید درکنار تمایز از سایر محصولات موجود در بازار خودرو، معنایی را نیز با خود به‌یدک بکشد. برخی خودروسازان از نام‌ها و عبارات برای نامگذاری محصولاتشان استفاده می‌کنند؛ مانند لامبورگینی سیان، پاگانی ویتوپیا، تویوتا پریوس و… . برخی خودروسازان دیگر نیز مانند لکسوس عبارات مشخصی را خلاصه کرده و با حروف خلاصه‌شده، نامی را برای خودروشان برمی‌گزینند.

لکسوس CT

لکسوس ct هیبریدی

CT نام هاچبک پنج در لکسوس محسوب می‌شود و مخفف «Creative Touring» است. به گفته سازنده، عبارت «خلاق» از آن جهت در نام این محصول به‌کارگرفته شده که پیشرانه آن هیبریدی بود؛ درحالی‌گه باقی رقبای هم‌کلاس این خودرو تمایل بالایی به استفاده از پیشرانه‌های دیزلی داشتند. عبارت تورینگ نیز به این افسانه که خودروهای هاچبک باید فضا بار و سرنشین را فدای ظاهر خود کنند، پایان می‌دهد.

لکسوس LS

نام هر یک از مدل‌های لکسوس چه معنایی دارد؟

پرچمدار محصولات این برند لوکس، LS، مخفف عبارت «Luxury Sedan» است که روی مدل ۱۹۸۹ این خودروساز قرار داشت. آن خودرو حاصل تلاش کار ۶۰ طراح، ۱۴۰۰ مهندس، ۲۳۰۰ تکنسین و بیش از ۲۰۰ نیروی کار پشیتیبان بود و بعدها به‌عنوان لوکس‌ترین و شاخص‌ترین مدل این خودروساز به زندگی ادامه داد.

لکسوس ES

لکسوس es 2022

لکسوس ES درکنار سدان بزرگ‌تر LS معرفی شده بود. ES مخفف عبارت «Executive Sedan» است و به‌عنوان محصولی بالارده و لوکس اما زیر سایه مدل پرچمدار LS روانه بازار می‌شود.

لکسوس GS

لکسوس GS نقره ای

لکسوس GS نیز عضو دیگر خانواده سدان‌های این برند ژاپنی محسوب می‌شود و مخفف عبارت «Grand Sedan» است. GS درحقیقت به‌عنوان سدان سایز متوسط این برند شناخته می‌شود.

لکسوس IS

نام هر یک از مدل‌های لکسوس چه معنایی دارد؟

برخلاف سایر سدان‌های این برند، IS مخفف عبارت «Intelligent Sports» محسوب می‌شود. مدل IS درحقیقت نمایش‌دهنده همان کیفیت و توانایی همیشگی لکسوس در کالبد یک پکیج کوچک‌تر و پویاتر است تا بتواند مخطبان جوان‌تر را به سوی خود حذب کند.

لکسوس LC/ LC C

نام هر یک از مدل‌های لکسوس چه معنایی دارد؟

LC یکی از زیباترین خودروهای برند لکسوس محسوب می‌شود و چندبار برنده جایزه طراحی «Eyeson» شده است. هدف خلق این محصول، ارائه کیفیت سدان LS در قالبی جذاب‌تر و زیباتر است. نام این مدل مخفف «Luxury coupe» محسوب می‌شود به گفته لکسوس برای «ارائه تجربه رانندگی هیجان‌انگیز و خاص به‌صورت دقیق مهندسی شده است». C دوم نام این مدل نیز اشاره به مدل‌های سقف‌باز یا «Convertible» دارد.

لکسوس LFA

نام هر یک از مدل‌های لکسوس چه معنایی دارد؟

نام LFA در ابتدا مخفف عبارت «Lexus Future Advance» بود و روی نسخه کانسپت این سوپرخودرو گداشته شده بود که بعدا وارد خط تولید شد. نام نسخه تولیدانبوه LFA هم مخفف عبارت «Lexus F-Sport Apex» است و اوج مهندسی بخش F-Sport این برند را نشان می‌دهد.

لکسوس LX

لکسوس LX 2022

پسوند X در محصولات لکسوس اشاره به مدل‌های شاسی‌بلند این خودروساز دارد؛ همان‌گونه که انتظار می‌رود، LX شاسی‌‌بلند لوکس ژاپنی‌ها محسوب می‌شود. از آنجا که LX به‌هیچ‌عنوان در کلاس کراس‌اوورها قرار نمی‌گیرد و یک شاسی‌بلند بزرگ بر پایه تویوتا لندکروزر به شمار می‌رود، برخی نام آن را مخفف «Luxury four wheel drive» می‌دانند.

لکسوس GX

لکسوس GX شاسی بلند

بنابر سبک نام‌گذاری این برند، GX مخفف عبارت «Grand Crossover» است و حرف X هم به کلاس خودرو اشاره دارد. GX همتای شاسی‌بلند سدان GS محسوب می‌شود و نقش میان‌رده شاسی‌بلندهای ژاپنی را بازی می‌کند.

لکسوس RX/ RX L

لکسوس RX جدید

«Radiant Crossover» شالوده نام RX را تشکیل می‌دهد و به‌عنوان خودروی آینده‌نگرانه این برند با آغاز قرن جاری میلادی روانه بازار شد. پسوند L هم به نسخه‌های هفت‌سرنشینه بزرگ‌تر آن اشاره دارد.

لکسوس NX

لکسوس NX سفید

نام NX مخفف «Nimble Crossover» است که و روی اندازه کوچک و ذات جمع‌وجور و سبک‌بال این خودرو اشاره دارد که آن را به خودرویی ایده‌آل برای استفاده درون‌شهری و مسافرت‌های کوتاه بدل می‌کند.

لکسوس UX

لکسوس UX شاسی بلند

UX کوچک‌ترین کراس‌اوور لکسوس محسوب می‌شود و نامش مخفف عبارت «Urban Crossover» است. هدف تولید این محصول از سوی سازنده، «بهره‌وری از طراحی آزاد و متناسب با رفت‌وآمدهای درون‌شهری و فضای مدرن» عنوان شده است.

لکسوس RC/ RC F

لکسوس کوپه RC

RC مخفف «Radical Coupe» است و برای به چالش‌کشیدن تصورات یک کوپه هیبریدی روانه بازار شد. پسوند F به مدل‌های بالارده‌تر این کوپه اشاره دارد که تحت مهندسی زیربرند F لکسوس تولید می‌شوند. این پسوند خود مخفف نام پیست مشهور ژاپن، فوجی اسپیدوِی، به شمار می‌رود؛ جایی که مدل RC F ساعت‌های زیادی را در آن مشغول بهبود بوده است.

لکسوس SC

لکسوس SC 2010

نام این مدل که در میانه سال‌های ۱۹۹۲ تا ۲۰۱۰ تولید می‌شد به عبارت «Sports Coupe» اشاره داشت و نقش کوپه لوکس و میان‌رده این برند را بازی می‌کرد اما سرانجام از خط تولید خارج شد.

لکسوس LY

قایق لوکس لکسوس

لکسوس پای خود را از تولید خودرو هم فراتر گذاشته و یک قایق تفریحی لوکس را تولید کرده است؛ همان‌گونه که انتظار می‌رود، نام LY مخفف دو عبارت ساده «Lexus Yatch» به‌معنای قایق لکسوس است.

مجله خبری gsxr

نمایش بیشتر
دانلود نرم افزار

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا