هاست پرسرعت
خودرو

انتشار اولین تصاویر از نسل جدید کادیلاک XT5

انتشار اولین تصاویر از نسل جدید کادیلاک XT5

اولین تصاویر رسمی نسل دوم کادیلاک XT5 منتشر شده است. این خودرو سال آینده در چین و آمریکای شمالی عرضه خواهد شد.

در چین، خودروسازان باید پیش از رونمایی یک خودروی جدید، تصاویر و اطلاعات آن را در اختیار وزارت صنعت این کشور قرار دهند که در وب‌سایت این وزارتخانه منتشر می‌شود و از این طریق، می‌توانیم خیلی از خودروها را قبل از معرفی رسمی ببینیم. جدیدترین خودرویی که تصاویر آن در وب‌سایت وزارت صنعت چین منتشر شده، نسل بعدی کادیلاک XT5 است. این خودرو اما علاوه بر چین، برای بازار آمریکا هم اهمیت خواهد داشت.

انتشار اولین تصاویر از نسل جدید کادیلاک XT5
نسل کنونی کادیلاک XT5

جنرال موتورز ابتدا قصد داشت پس از پایان عمر نسل کنونی XT5 در سال آینده، به عرضهٔ این کراس‌اوور در آمریکای شمالی پایان دهد زیرا با گسترش مدل‌های الکتریکی کادیلاک، جایی برای این خودروی بنزینی باقی نمی‌ماند اما در اواخر سال ۲۰۲۳ وقتی روند رشد بازار خودروهای الکتریکی کند شد، خودروسازان به این نتیجه رسیدند که مدل‌های درون‌سوز هنوز کاملاً بدردنخور نشده‌اند. به همین دلیل، جنرال موتورز سرعت انتقال سبد محصولات خود از درون‌سوز به الکتریکی را کاهش داده است که این یعنی احتمالاً نسل بعدی کادیلاک XT5 را در آمریکای شمالی خواهیم دید.

انتشار اولین تصاویر از نسل جدید کادیلاک XT5

حال به لطف تصاویر وزارت صنعت چین، می‌توانیم طراحی نسل دوم این کراس‌اوور میان سایز کادیلاک را ببینیم. طراحی این ماشین به‌وضوح تکاملی از نسل کنونی است اما طراحان در به‌روزرسانی XT5 خوب عمل کرده و آن را مطابق با جدیدترین زبان طراحی کادیلاک شکل داده‌اند. خودرو حالا فرمی عمودی‌تر و جعبه‌ای شکل پیدا کرده است و در جلو از چراغ‌های باریکی استفاده می‌کند که بالای جلوپنجره جای گرفته و توسط یک ‌تریم نقره‌ای به هم متصل شده‌اند. کمی پایین‌تر، چراغ‌های عمودی آشنای کادیلاک جلب‌توجه می‌کنند درحالی‌که جلوپنجره کمی نسبت به نسل قبلی کوچک‌تر شده است. در قسمت جانبی، شاهد طراحی ساده‌تری هستیم که درعین‌حال نمای شیک‌تری را ایجاد کرده و خطوط جدیدی را بالای دهانهٔ گلگیرها نشان می‌دهد.

انتشار اولین تصاویر از نسل جدید کادیلاک XT5

همان‌طور که انتظار می‌رود، نسل جدید XT5 رشد ابعادی جزئی را تجربه کرده است. طول این ماشین ۴,۸۸۸ میلی‌متر اعلام شده که حدود ۷۵ میلی‌متر از نسل قبلی بیشتر است. این افزایش احتمالاً فضای بار و سرنشین XT5 را بیشتر خواهد کرد. نسل دوم این شاسی‌بلند لوکس در آمریکا با یک پیشرانهٔ ۲ لیتری چهار سیلندر توربو عرضه خواهد شد که توسط شریک چینی جنرال موتورز یعنی سایک تولید می‌شود. این موتور ۲۳۰ اسب بخار قدرت دارد. پیشرانهٔ نسخهٔ آمریکایی XT5 جدید هنوز مشخص نیست اما نسل کنونی این خودرو هم‌اکنون در ایالات‌متحده با یک پیشرانهٔ ۲ لیتری توربوشارژ ۲۳۵ اسب بخاری و یک نمونهٔ ۳.۶ لیتری V6 تنفس طبیعی ۳۱۰ اسب بخاری عرضه می‌شود.

میانگین امتیازات ۵ از ۵

از مجموع ۱۹ رای

مجله خبری gsxr

نمایش بیشتر
دانلود نرم افزار

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا