هاست پرسرعت
خودرو

معرفی نسل جدید شاسی‌بلند گک آیون V

معرفی نسل جدید شاسی‌بلند گک آیون V

شرکت گک موتور چین در نمایشگاه پکن ۲۰۲۴ از نسل جدید شاسی‌بلند آیون V رونمایی کرد.
gac aion-v

دومین نسل گک آیون V قرار است تا چند ماه دیگر راهی بازار شود. این خودرو به عنوان محصولی جهانی طراحی شده و نشان دهنده برنامه‌های گک برای حضور در بازارهای بین‌المللی خواهد بود. نسل دوم آیون V نسبت به نسل اول آن که در سال ۲۰۲۰ عرضه شد رشد کرده و طول ۴۶۰۵ میلی‌متری دارد و فاصله بین محوری‌اش به ۲۷۷۵ میلی‌متر می‌رسد. گک آیون V جدید از پلتفرم جدید AEP این برند سود می‌برد و چینی‌ها سروصدای زیادی درباره ارائه کابینی جادار به راه انداخته و حتی ادعا کرده‌اند فضای بخش عقب کابین آیون V جدید جادارتر از بی ام و X5 خواهد بود. یکی از دلایل دستیابی به چنین فضای کابین جاداری استفاده از قوای محرکه یکپارچه‌ای است که برای اولین بار در صنعت خودرو به‌صورت کامل با مایع خنک می‌شود. گک مدعی است راندمان این موتور برقی به ۹۰.۵ درصد می‌رسد و بالاترین سرعت دوران ۲۰ هزار دور در دقیقه را دارد.

چینی‌ها در طراحی نسل جدید شاسی‌بلند آیون V از دایناسورهای مختلف الهام گرفته‌اند و حتی در تبلیغات آن نیز یک دایناسور تی رکس مکانیکی حضور دارد. ظاهراً زبان طراحی جدید این خودرو نشان دهنده استحکام، تکنولوژی و احساس است. با ورود به داخل کابین شاهد صندلی‌هایی هستیم که می‌توانند با فشار یک دکمه به‌صورت تخت خواب ۲ متری درآیند. همچنین یک یخچال کوچک و سیستم صوتی با ۹ بلندگو نیز وجود دارد.

گک آیون V جدید همچنین از تکنولوژی هوش مصنوعی بهره می‌برد به گونه‌ای که تمامی سرنشینان می‌توانند نیازهای خود را با آن در میان بگذارند. همچنین سیستم آموزش داخل خودرو و امکان انتقال برق باتری به سایر تجهیزات برقی هم در این شاسی‌بلند تازه‌نفس به چشم می‌خورند. گک می‌گوید دومین نسل آیون V به ۲۳ تکنولوژی مدرن و ۸ ارزش کلیدی کاربران مجهز است که از جمله آن‌ها می‌توان به شعاع حرکتی ۷۵۰ کیلومتری، قابلیت استفاده در دمای منفی ۳۰ تا مثبت ۵۵ درجه سانتی‌گراد، کاهش ۵۰ درصدی مصرف انرژی سیستم تهویه مطبوع و… اشاره کرد.

نکته جالب اینکه پلتفرم این خودرو از معماری ۴۰۰ ولتی پشتیبانی می‌کند اما برای اولین بار از سیلیکون کاربید در آن استفاده شده است. این تکنولوژی جدید زمان شارژ باتری را تا ۶۰ درصد کاهش داده و بنابراین با ۱۵ دقیقه شارژ باتری می‌شود به شعاع حرکتی ۳۷۰ کیلومتری دست یافت. همچنین چینی‌ها ادعا دارند با این خودرو امکان یافتن شارژرها در محدوده ۵ کیلومتری شهرها و ۱۰ کیلومتری جاده‌های اصلی چین وجود خواهد داشت. گک خاطرنشان می‌سازد امکان رانندگی با آیون V از چین به جنوب شرق آسیا بدون داشتن مشکل شارژ باتری میسر است.

یکی دیگر از تجهیزات جدید آیون V سیستم رانندگی هوشمند خواهد بود که به لیدار، رادارهای مختلف و ۱۱ دوربین مجهز است. این سیستم بدون نیاز به نقشه‌برداری با دقت می‌تواند در محیط‌های شهری و بزرگراهی به کمک ‌راننده بیاید. شایان ذکر است برند آیون سال قبل با فروش ۴۸۴ هزار دستگاهی به یکی از برندهای موفق گک تبدیل شد. چینی‌ها همچنین در برخی بازارهای جنوب شرق آسیا و هنگ‌کنگ حضور دارند و می‌خواهند وارد سایر کشورها نیز شوند. به همین خاطر کارخانه‌هایی در کشورهای تایلند و اندونزی در حال احداث هستند. در نهایت باید گفت احتمالاً نسخه‌ای از گک آیون V با نام AY5-T و با برند تویوتا در کشور چین عرضه خواهد شد.

gac aion-v

میانگین امتیازات ۵ از ۵

از مجموع ۵ رای

مجله خبری gsxr

نمایش بیشتر
دانلود نرم افزار

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا