هاست پرسرعت
خودرو

کشف معدن در نروژ برای تامین باتری خودروهای برقی تا ۱۰۰ سال آینده!

کشف معدن در نروژ برای تامین باتری خودروهای برقی تا ۱۰۰ سال آینده!

در جنوب غربی نروژ ذخیرهٔ عظیمی از سنگ فسفات کشف شده که گفته می‌شود برای ساخت باطری‌ها و پنل‌های خورشیدی تا صد سال آینده کافی خواهد بود.

فسفر ماده‌ای معدنی است که از سنگ فسفات به دست می‌آید. از این سنگ مقدار محدودی در جهان وجود دارد که نهایتاً تمام خواهد شد. حدود ۹۰ درصد از فسفاتی که از معادن استخراج می‌شود فقط برای تولید کود کشاورزی مصرف می‌شود. به همین دلیل، این نگرانی وجود دارد که اتکا به فسفاتی که رو به اتمام است می‌تواند به کمبود مواد غذایی منجر شود. علاوه بر این، استفاده از فسفر برای ساخت پنل‌های خورشیدی، تراشه‌های کامپیوتری و باطری‌های فسفات-لیتیوم-آهن که در خودروهای الکتریکی استفاده می‌شود هم ضروری است.

اقتصاد جهانی سالانه حدود ۵۰ میلیون تن فسفر مصرف می‌کند و بنابراین کاهش منابع این مادهٔ ارزشمند می‌تواند بحرانی جدی را به دنبال داشته باشد. خوشبختانه اما به‌تازگی ذخیرهٔ عظیمی از سنگ فسفات در نروژ کشف شده است. شرکت معدنی که این ذخیره را کشف کرده، Norge Mining نام دارد. به گفتهٔ این شرکت، در معدن کشف‌شده تا ۷۰ میلیارد تن فسفر وجود دارد که برای تأمین نیاز صد سال آینده کافی خواهد بود. پیش از این کشف، بزرگ‌ترین ذخیرهٔ سنگ فسفات در صحرای غربی مراکش و حدود ۵۰ میلیارد تن بود. بر اساس برآوردهای سازمان زمین‌شناسی ایالات‌متحده، چین ۳.۲ میلیارد تن و مصر ۲.۸ میلیارد تن ذخیرهٔ فسفات دارد.

میانگین امتیازات ۵ از ۵

از مجموع ۱۲ رای

مجله خبری gsxr

نمایش بیشتر
دانلود نرم افزار

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا