هاست پرسرعت
خودرو

صرف بیش از 10 میلیارد دلار در پروژه شکست‌خورده خودروی اپل!

صرف بیش از 10 میلیارد دلار در پروژه شکست‌خورده خودروی اپل!

اپل که بیش از یک دهه برای ساخت خودرو تلاش می‌کرد، پس از صرف بیش از ۱۰ میلیارد دلار این پروژه را لغو کرده است.

اپل اوایل هفتهٔ گذشته پس از یک دهه تلاش، پروژهٔ تولید خودروی خود را لغو کرد. این شرکت اما بیش از ۱۰ میلیارد را صرف پروژهٔ موردبحث کرده است. چنین رقمی برای پروژه‌ای که به نتیجه نرسید رقم خارق‌العاده‌ای است. به گزارش نیویورک‌تایمز، اپل ابتدا قصد داشت با ساخت خودرویی الکتریکی با تسلا رقابت کند اما بعداً تصمیم گرفت با توسعهٔ خودرویی خودران به رقابت با Waymo بپردازد. اپل مهندسانی را از پورشه و ناسا برای کار روی این پروژه بکار گرفت. پروژهٔ خودروی اپل توسط چهار رهبر مختلف و با چندین چشم‌انداز گوناگون پیش می‌رفت و در مقطعی این شرکت حتی به فکر خرید تسلا بود و با ایلان ماسک در این رابطه صحبت کرد.

صرف بیش از 10 میلیارد دلار در پروژه شکست‌خورده خودروی اپل!

با همهٔ این‌ها و درحالی‌که بیش از دو هزار نفر روی پروژهٔ خودروی اپل کار می‌کردند، این شرکت نهایتاً از ساخت خودرو منصرف شد. اگر اپل نهایتاً خودروی خود را به بازار می‌فرستاد، طبق شایعات قبلی احتمالاً بیش از ۱۰۰ هزار دلار قیمت می‌داشت. البته هرچند به نظر می‌رسد هیچگاه خودرویی با لوگوی اپل را نخواهیم دید اما کل این پروژه از بین نخواهد رفت زیرا طبق گزارش‌ها، بسیاری از اعضای تیم خودروی اپل به بخش هوش مصنوعی این شرکت منتقل خواهند شد تا آنچه را که در مورد هوش مصنوعی آموخته‌اند در دیگر محصولات اپل اعمال کنند. بااین‌حال، تکنولوژی‌هایی که به‌طور خاص برای خودرو توسعه پیدا کرده بودند به‌احتمال‌زیاد در سطل زباله خواهند افتاد.

صرف بیش از 10 میلیارد دلار در پروژه شکست‌خورده خودروی اپل!

به‌عنوان‌مثال، اپل سانروف جدیدی ساخته بود که می‌توانست حرارت آفتاب را کاهش دهد. یکی دیگر از تکنولوژی‌هایی که این شرکت آمریکایی برای خودروی خود در نظر گرفته بود، نمایش جهت‌های پیچیدن سیستم ناوبری روی شیشهٔ جلو بود.

میانگین امتیازات ۵ از ۵

از مجموع ۱۱ رای

مجله خبری gsxr

نمایش بیشتر
دانلود نرم افزار

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا