هاست پرسرعت
خودرو

استلانتیس با برند برقی لیپ موتور چین وارد بازار مالزی شد

استلانتیس با برند برقی لیپ موتور چین وارد بازار مالزی شد

شرکت استلانتیس اعلام کرد با برند برقی لیپ موتور در بازار خودروهای مالزی حضور پیدا می‌کند.

لیپ موتور در این کشور محصولات بدون آلایندگی ارزان‌قیمت را عرضه خواهد کرد و برخی رسانه‌ها اظهار می‌دارند اولین محصول لیپ موتور در مالزی هاچبک برقی T03 خواهد بود. لیپ موتور یک استارت آپ نوپای چینی است که در سال ۲۰۱۵ تأسیس شده اما اولین محصولاتش سه سال بعد در بازار عرضه شده‌اند. سبد محصولات فعلی لیپ موتور شامل کراس اورهای C10 و C11، سدان C01 و هاچبک T03 است. شرکت موردبحث سال قبل بیش از ۱۴۴ هزار دستگاه خودروی برقی را در چین به فروش رسانده است. لیپ موتور پارسال یک توافق همکاری استراتژیک با استلانتیس که چهارمین خودروساز بزرگ دنیاست به امضا رساند. همان‌طور که می‌دانید برندهایی همچون جیپ، سیتروئن، پژو، کرایسلر، مازراتی، رم و… جزو زیرمجموعه استلانتیس هستند.

با این توافق لیپ موتور به شرکتی بین‌المللی تبدیل شده و ۵۱ درصد سهام آن در اختیار استلانتیس و باقی در اختیار چینی‌هاست. این جوینت ونچر روی صادرات خودروها به سایر کشورها تمرکز دارد و قبلاً نیز گفته شده بود محصولات برقی لیپ موتور در لهستان نیز تولید خواهند شد. استلانتیس چندی پیش جزئیات برنامه‌های خود برای حضور در مالزی را اعلام کرد. این خودروساز به دنبال احیای برندهای نمادین خود همچون جیپ، پژو و سیتروئن در کشور یاد شده است و می‌خواهد آن‌ها را به عنوان برندهای حرفه‌ای متناسب با سبک زندگی مالزیایی‌ها ارائه نماید.

در همان زمان یکی از مدیران ارشد استلانتیس اظهار داشت این شرکت در حال همکاری با لیپ موتور جهت عرضه خودروهای برقی ارزان‌قیمت در مالزی است. او همچنین خاطرنشان ساخت استلانتیس در حال بررسی چگونگی قیمت‌گذاری و عرضه پژو ۲۰۰۸ برقی توسط لیپ موتور است هرچند جزئیات این برنامه فعلاً مشخص نیست. همان‌گونه که گفته شد لیپ موتور احتمالاً با هاچبک T03 راهی مالزی خواهد شد.

در آینده نیز احتمال ارائه کراس اور C10 وجود دارد اما هاچبک T03 یک خودروی شهری جمع‌وجور با طول/عرض/ارتفاع به ترتیب ۳۶۲۰/۱۶۵۲/۱۶۰۵ و فاصله بین محوری ۲۴۰۰ میلی‌متری است. این خودرو با سه موتور برقی که قدرت‌های ۵۴، ۷۴ و ۱۰۷ اسب بخاری دارند عرضه می‌شود و سه باتری ۲۱.۶، ۳۱.۹ و ۴۱.۳ کیلووات ساعتی را می‌توان انتخاب کرد. با این باتری‌ها شعاع حرکتی لیپ موتور T03 بین ۲۰۰ تا ۴۰۲ کیلومتر خواهد بود. نهایتاً باید دانست قیمت این هاچبک کوچک از ۷ هزار دلار شروع شده و به ۱۳ هزار دلار در نسخه‌های فول می‌رسد.

میانگین امتیازات ۵ از ۵

از مجموع ۸ رای

مجله خبری gsxr

نمایش بیشتر
دانلود نرم افزار

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا