هاست پرسرعت
بازی

در تعطیلات نوروز ۱۴۰۲ چه فیلم و سریال هایی تماشا کنیم؟

در تعطیلات نوروز ۱۴۰۲ چه فیلم و سریال هایی تماشا کنیم؟

دوباره اواخر اسفند رسید و بدو بدوهای نوروز شروع شد؛ ما هم که در gsxr برنامه‌های خاصی برای این تعطیلات داریم. به رسم هر سال، امسال هم تصمیم گرفتیم که یک سری فیلم و سریال‌های جذاب به شما معرفی کنیم تا در تعطیلات نوروز، آن‌ها را تماشا کنید و لذت ببرید؛ هرچند که نوروز امسال، همانند سال‌های قبل نیست و تفاوت زیادی دارد!

اگر شما هم دنبال فیلم و سریال های جذاب برای ایام تعطیلات هستید، این ویدیو و مقاله را حتما تا انتها نگاه کنید چون مثل همیشه برای هر سلیقه و مخاطبی، یک اثر جذاب معرفی می‌کنیم.

برای حمایت از gsxr لطفا ویدیو را در یوتیوب تماشا کنید


سریال‌ها:

پوستر سریال The Bear

۴- سریال خرس

سریال The Bear

  • سازندگان: کریستوفر استورر
  • بازیگران: جرمی آلن وایت، ابن ماس-بچراک و آیو ادبیری
  • تعداد کل قسمت‌ها: ۸
  • میانگین مدت زمان: ۲۰-۴۷ دقیقه

خرس یکی از موفق‌ترین سریال‌های سال ۲۰۲۲ بود که به‌طرز عجیبی مورد استقبال مخاطبان قرار گرفت. دلیل استقبال خیلی زیاد چه بود؟ اکثرا سبک کارگردانی و مدل بازی بازیگران را شدیدا دوست داشتند. این مجموعه تا حدی موفق و محبوب شد که یک ماه بعد از شروع پخش آن سازندگان تصمیم گرفتند که ساخت فصل دوم را هم در دستور کار قرار دهند. کارمِن یک آشپز خیلی خوب محسوب می‌شود که برنده جایزه هم شده است و حالا بعد از خودکشی برادر بزرگترش به شیکاگو برمی‌گردد تا رستوران ایتالیایی خانوادگی‌شان را اداره کند.

با اینکه این رستوران و کارمندان آن به‌شدت با رستوران‌های قبلی کارمن تفاوت دارد، اما فعلا مجبور است همانجا بماند و کار کند تا بتواند بدهی‌هایی را که برادرش بر عهده آن‌ها گذاشته، صاف کند و پول طلبکارها را پس بدهد. سریال خرس که یک سبک کمدی و درام دارد، همین الان هم چند تا جایزه مثل گلدن گلوب و مؤسسه فیلم آمریکایی و موارد دیگری را هم برنده شده است.


خواهران در جاده قدم میزنند سریال خواهران بد

۳- سریال خواهران بد

سریال Bad Sisters

  • سازندگان: شارون هورگان، دیو فینکل و برت بر
  • بازیگران: شارون هورگان، انی ماری داف و ایوا برثیستل
  • تعداد کل قسمت‌ها: ۱۰
  • میانگین مدت زمان: ۴۹-۵۸ دقیقه

شاید شما سریال بَد سیسترز یا همان خواهران بد را با اسم امرالد هم بشناسید چون ابتدا کار خود را با این اسم آغاز کرده بود. این سریال که سبک دلهره‌آور، درام و البته کمدی سیاه دارد، ساخته‌ی کشور ایرلند است اما چون شخصیت‌ها با زبان انگلیسی با هم صحبت می‌کنند، می‌توانید با خیال راحت آن را تماشا کنید. داستان سریال تا حدی از نام آن مشخص است؛ پنج تا خواهر به اسم ایوا، گریس، اورسلا، بی بی و بکا که در دنیای امروزی و شهر دوبلین زندگی می‌کنند.

بعد از اینکه شوهر کنترل‌گر و آزارگر گریس به اسم جان پاول به‌طور غیرمنتظره‌ای می‌میرد، این خواهران وسط تحقیقات یک مرکز بیمه عمر پرتاب می‌شوند. داستان مدام بین تایم لاین‌های مختلف جابه‌جا می‌شود؛ یکی از آن‌ها قبل از مرگ جان پاول است که نشان می‌دهد خواهران گریس نقشه‌ی کشتن او را داشتند. حالا این مامور بیمه مصمم است که نشان بدهد خواهران داستان، یک نقشی در این ماجرا داشتند.


نیتن فیلدر در کنار مانکن‌ها نشسته است سریال تمرین

۲- سریال تمرین

سریال The Rehearsal

  • سازندگان: نیتن فیلدر
  • بازیگران: نیتن فیلدر
  • تعداد کل قسمت‌ها: ۶
  • میانگین مدت زمان: ۲۷-۴۴ دقیقه

این مورد یک کمی با سریال‌های دیگر فرق دارد چون ترکیب کمدی و ژانر مستند را به ما نشون می‌دهد. اما خب این مورد هم مثل دیگر موارد این فهرست توانست توجه و تحسین منتقدان خیلی زیادی را به خودش جلب کنه و البته برای فصل دوم هم تمدید شود. حالا داستان این سریال درباره چیست؟ ماجرای این مجموعه در دنیایی رخ می‌دهد که هیچ چیزی ظاهرا با آن شکلی که انتظار داری، نتیجه نمی‌دهد و طبق برنامه پیش نمی‌رود؛ چقدر آشناست نه؟ حالا این وسط شخصیتی به اسم نیتن فیلدر تصمیم می‌گیرد که با فضاها و استخدام بازیگران مختلف فرصت هیجان‌انگیزی را در اختیار مردم قرار دهد که بتوانند زندگی‌های مخصوص به خودشان را تمرین کنند.

مردم می‌توانند در این موقعیت، مکالمه‌های سخت زندگی خود را داشته باشند یا تصمیمات مختلف بگیرند. حالا ممکن است این موقعیت‌ها خیلی عجیب و غریب یا پیچیده باشد. اینطور به نظر می‌آید که خیلی سریال جذابی باشد… حتما آن را تماشا کنید.


کارمندان هتل مشتریان را بدرقه می‌کنند سریال نیلوفر آبی سفید

۱- سریال نیلوفر آبی سفید

سریال The White Lotus

  • سازندگان: مایک وایت
  • بازیگران: موری بارتلت، کانی بریتون و جنیفر کولیج
  • تعداد کل قسمت‌ها: ۱۳
  • میانگین مدت زمان: ۵۴-۷۷ دقیقه

چیزی که می‌تواند این فهرست ما را تکمیل کند، یک سریال با کلی بازیگران معروف و کاربلد است. حالا این بازیگران قرار است یک جایی بروند که بتوانند بدترین و خاص‌ترین تمایلات خود را آزاد کنند. این بنده خداها فکر می‌کنند که قرار است این یک هفته چقدر به آن‌ها خوش بگذرد و اصطلاحا ریلکس کنند؛ تصور می‌کنند دیگر قرار است وارد بهشت شوند. اما هر روزی که می‌گذرد، یک پیچیدگی عجیب و تاریک ظاهر می‌شود که تصور بی‌نقص این مسافران را تیره و تار می‌کند؛ تصوری که آن‌ها از این هتل، کارکنان خیلی شاد و خوشحال آن و همچنین خود محله ایده‌آلش داشتند.

سریال نیلوفر آبی سفید یک طنز اجتماعی تند است که مسائل مختلف اجتماعی را به شکل‌های مختلف به ما نشان می‌دهد و آن‌ها را زیر سؤال می‌برد. آدم‌هایی که در این هتل هستند، انتظار یک تعطیلات خیلی خوب را دارند که درنهایت تحت تاثیر اختلالات مختلف قرار می‌گیرند.


فیلم‌ها:

پوستر فیلم Speak No Evil

۴- فیلم بد حرف نزن

فیلم Speak No Evil

  • سازندگان: کریستین تافدروپ
  • بازیگران: مورتن بوریان، سیدسل سیم کوچ و فدجا ون هوئت
  • میانگین مدت زمان: ۹۸ دقیقه

اول از همه بگویم که ژانر این فیلم ترسناک است بنابراین اگر عاشق فیلم‌های ترسناک هستید، این مورد را اصلا از دست ندهید. ماجرا درباره یک خانواده دانمارکی است که برای استراحت و تعطیلات به خانه دوستان هلندی خود می‌روند. اما خب همه می‌دانیم که ماجرا به همین شکل پیش نمی‌رود. چون میزبانان کمی مشکل روانی دارند، تصمیم می‌گیرند که مهمانان خود را آزمایش کنند و آن‌ها را در موقعیت‌های مختلف بگذارند. از آن طرف هم دانمارکی‌های بیچاره شدیدا تلاش می‌کنند که عصبانی نشوند و در شرایط ناخوشایند و اتفاقات عجیب و غریب، ادب و احترام را نسبت به میزبانان خود حذف کنند.

منتقدان خیلی این فیلم را دوست داشتن؛ آن هم به خاطر فیلمنامه‌ای که داشت، سبک کارگردانی آن و البته مدل بازی بازیگران. اما متاسفانه بیننده‌های عادی مثل من و شما خیلی با نظر منتقدان موافق نبودند… اما اگر شما آثار ترسناک دوست دارید، آن را تماشا کنید.


انیمیشن Marcel the Shell with Shoes On

۳- انیمیشن مارسل، صدف کفش به پا

انیمیشن Marcel the Shell with Shoes On

  • سازندگان: دین فلیچر کمپ
  • بازیگران: جنی اسلیت، رزا سالازار و توماس من
  • میانگین مدت زمان: ۹۰ دقیقه

این مورد که انیمیشن هم است، جزو بهترین انیمیشن‌های سال ۲۰۲۲ انتخاب شده بود و خیلی سروصدا کرد. شخصیت اصلی این انیمیشن یک صدف کوچولو و دوست‌داشتنی است که با مادر بزرگ و حیوان خانگی‌شان، یک زندگی رنگارنگ و خیلی قشنگ را به وجود می‌آورند؛ چیزی که ما این روز‌ها خیلی خیلی به آن نیاز داریم. آن‌ها که از جامعه خیلی بزرگ صدف‌ها جدا شدند، حالا به‌عنوان تنها بازمانده‌های یک اتفاق تراژدی و مرموز، تنها زندگی می‌کنند.

اما این وسط یک مستندساز پیدا می‌شود که فیلم‌های کوچکی از آن‌ها می‌سازد و در اینترنت پخش می‌کند. مردم هم که عاشق موجودات گوگولی و بامزه می‌شوند، بلافاصله او را معروف می‌کنند که همین باعث می‌شود خطرات جدیدی زندگی آن‌ها را تحت تاثیر قرار بدهد.


کالین فارل در فیلم The Banshees of Inisherin

۲- فیلم بنشی‌های اینیشرین

فیلم The Banshees of Inisherin

  • سازندگان: مارتین مک‌دونا
  • بازیگران: کالین فارل، برندن گلیسون و کری کاندون
  • میانگین مدت زمان: ۱۱۴ دقیقه

جالب است که این اثر هم مثل مورد قبلی خیلی سروصدا به پا کرد… افراد خیلی زیادی این فیلم را دوست داشتند؛ از بیننده‌های عادی گرفته تا منتقدان. از این موقعیت‌ها خیلی خیلی کم رخ می‌دهد، بنابراین اصلا تماشای این فیلم را از دست ندهید. این فیلم که درام و کمدی است، ماجرای دو تا دوست خیلی قدیمی به اسم پادریک و کولم رو نشون می‌دهد.

یک روز کولم خواب‌نما می‌شود و تصمیم می‌گیرد که ارتباط خود را با پادریک به هم بزند. پادریک که گوشش به این حرف‌ها بدهکار نیست، از خواهرش و یکی از مردم جزیره کمک می‌گیره و قصد دارد که این رابطه را به حالت قبل بازگرداند. اما خب همین تلاش‌های زیاد باعث می‌شود که دوست قدیمی‌اش در تصمیم خود بیشتر پافشاری کند. به مرور زمان همه چیز به هم می‌ریزد و کارهای پادریک، عواقب تکان دهنده دیگری را برایش رقم می‌زند.


نیکلاس کیج و پدرو پاسکال در The Unbearable Weight of Massive Talent

۱- فیلم سنگینی طاقت‌فرسای استعداد فراوان

فیلم The Unbearable Weight of Massive Talent

  • سازندگان: تام گورمیکن
  • بازیگران: نیکلاس کیج، پدرو پاسکال و شارون هورگان
  • میانگین مدت زمان: ۱۰۷ دقیقه

تصمیم گرفتیم که فهرست خودرا با یک فیلم کمدی، اکشن و جنایی تمام کنیم؛ آن هم با بازیگران جذابی مثل نیکلاس کیج و پدرو پاسکال که این روزها خیلی‌ها را با نقش جوئل عاشق خودش کرده است؛ تیفانی هدیش را هم یادمان نرود که در حق خودمان ظلم کردیم. در مرکز داستان این فیلم، ما یک نسخه تخیلی از نیک کیج را داریم که باید یک پیشنهاد یک میلیون دلاری را قبول کند و در جشن تولد یک ابرطرفدارش به اسم حاوی گوتیرز که خیلی هم خطرناک است، شرکت کند.

اما وقتی که نیک کیج توسط سازمان سیا استخدام می‌شود، همه چیز بهم می‌ریزد و قاطی پاطی می‌شود. در این مأموریت نیک باید مثل یک افسانه ظاهر شود تا بتواند خودش و عزیزانش را نجات دهد؛ آن هم با متوسل شدن به شخصیت‌های نمادین و محبوبی که بازی کرده است.


مجله خبری gsxr

نمایش بیشتر
دانلود نرم افزار

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا