هاست پرسرعت
بازی

پاسخ مایکروسافت به نگرانی‌های حول خرید اکتیویژن بلیزارد

پاسخ مایکروسافت به نگرانی‌های حول خرید اکتیویژن بلیزارد

کمپانی مایکروسافت در بیانیه‌ای به وبسایت Gameindustry.biz، حول نگرانی‌‌ سازمان‌های تنظیم‌کنندۀ بازار در قبال خرید شرکت اکتیویژن بلیزارد صحبت کرد.

مایکروسافت بیانیۀ خود را چنین آغاز کرد:

این ادعا که رهبر کنونی بازار [سونی] با قدرت ماندگاری بالا در رقابت میان کمپانی‌های بزرگ، با بسته شدن قرارداد خرید اکتیویژن بلیزارد از سوی سومین دارندۀ پلتفرم [مایکروسافت] کنار زده می‌شود و در شرایط بدی قرار می‌گیرد، معتبر نیست. حتی اگر تمامی بازیکنان Call of Duty بدون هیچ استثنایی از پلی استیشن به ایکس باکس نقل مکان کنند، همچنان پایۀ کاربری پلی استیشن به طرز قابل توجهی بیشتر از ایکس باکس خواهد بود.

مایکروسافت همچنین حول سطح محتوای در دسترس پلی استیشن صحبت و به خرید‌های اخیر سونی (اگرچه بسیار کوچک‌تر هستند) اشاره کرد. این شرکت متذکر شد که تنها در سال 2021 بیش از 280 بازی فرست-پارتی و ترد-پارتی انحصاری در دسترس پلی استیشن بوده که تقریباً 5 برابر میزان محتویات انحصاری ایکس باکس است. به طور خلاصه، سونی به شکلی که توصیف می‌کند آسیب‌پذیر نیست و به برگ‌های برنده‌ای که دارد اشاره نمی‌کند.

اگرچه سونی از رقابت بیشتر پرهیز می‌کند و به آن خوش‌آمد نمی‌گوید، قابلیت رقابت و تطابق با شرایط را دارد. در نهایت، گیمرها از این رقابت و گزینه‌های بیشتر برای تجربۀ بازی‌ها نفع خواهند برد.

مایکروسافت در ادامه به سرویس گیم پس اشاره کرد و متذکر شد انگیزۀ اصلی از خرید اکتیویژن بلیزارد، قرار دادن عناوین این کمپانی روی سرویس گیم پس است که گزینه‌های بیشتری را در اختیار مخاطبین صنعت گیم قرار می‌دهد. مایکروسافت به این موضوع اشاره نکرد که در صورت نهایی شدن قرارداد آیا اجازه انتشار Call of Duty روی سرویس‌های اشتراکی دیگر را می‌دهد یا خیر اما در ادامه به دو مدل کسب درآمد «خرید بازی» و «تجربه به صورت free-to-play» اشاره و آن‌ها را رقبای اصلی گیم پس اعلام کرد.

تبلیغات

اگر گیمرها تصمیم بگیرند پلی استیشن را رها کرده و به ایکس باکس ملحق شوند، دلیل اصلی آن است که ایکس باکس راه‌های جدید و کم‌هزینه‌ای برای تجربۀ بازی پیشنهاد می‌دهد.

مشتریان از پلتفرمی که گزینه‌های زیادی برای خرید بازی‌ها ارائه نمی‌دهد [پلی استیشن] به کنسولی که گزینه‌های بیشتری در مقابل آن‌ها قرار می‌دهد [ایکس باکس] نقل مکان می‌کنند و CMA باید این رویکرد را تحسین و تشویق کند نه این که جلوی آن را بگیرد.

مایکروسافت

نگرانی‌های سرویس ابری

بخش دوم نگرانی‌های سازمان نظارتی بریتانیا به بهره‌گیری مایکروسافت از اکتیویژن بلیزارد در کنار سرویس Azure و سیستم عامل ویندوز برای تسلط کامل بر استریم بازی‌های ویدیویی بر می‌گردد. این پیچیده‌ترین بخشی است که توسط سازمان‌ها در دست بررسی قرار دارد و برای همین مدت زمان زیادی را باید تا تصمیم‌گیری سازمان‌های مختلف صبر کنیم.

مایکروسافت باور دارد که نگرانی CMA حول این موضوع اشتباه است، چرا که سرویس ابری ایکس باکس از Azure استفاده نمی‌کند و برای استریم بازی‌ها نیز از سخت‌‌افزار PC بهره نمی‌برد. مایکروسافت حول حذف رقبا در مبحث استریم چنین گفت:

هیچ برتری‌ای وجود ندارد. در حقیقت ایکس باکس در قیاس با رقبای خود، ضعف‌هایی در زمینۀ پایه‌های استریم دارد. پذیرش سرویس‌های ابری در میان مشتریان بسیار پایین است و ضربه زدن به رقبایی که در این شاخه قدم بر می‌دارند، تنها به ضرر ما خواهد بود و باعث می‌شود پذیرش از سوی گیمرها کمتر هم بشود.

ایکس باکس، به عنوان پلتفرمی که در بازار کنسول‌ها رتبۀ آخر را دارد، در بازار PC هفتم است و در زمینۀ بازی‌های موبایل هیچ‌‎ جایگاهی ندارد، نمی‌خواهد سرویس‌های دیگر را از رقابت خارج کند، بلکه رقبا را تشویق می‌کند تا سرویس‌های ابری به جایگاه بهتری دست پیدا کنند و مورد پذیرش عموم مخاطبین قرار بگیرند.

ainzهیلو ریچalireza1988RaminDARKSIRENگیمر غمگینJaber-shamsعمو فیل کبیرامیرPlayStation Studios PS5mohsen62Fernandoدروازه بان جهنم🌚🗿🤝halkerLord AminthorfinnOmid_FshAshen undead the bearerBigArmoolmohsenmore

مجله خبری gsxr

نمایش بیشتر
دانلود نرم افزار

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا