هاست پرسرعت
خودرو

کابین بیوک الکترا E5 با نمایشگر ۳۰ اینچی و کیفیت ۶K معرفی شد

کابین بیوک الکترا E5 با نمایشگر ۳۰ اینچی و کیفیت ۶K معرفی شد

بیوک از کابین شاسی‌بلند جدید و برقی الکترا E5 رونمایی کرد. شاخص‌ترین ویژگی کابین این خودرو نمایشگر منحنی ۳۰ اینچی با کیفیت ۶K است که برای اولین بار در چنین کلاس خودرویی دیده می‌شود.

پس از انتشار تصاویر رسمی بدنه بیوک الکترا E5 در دسامبر ۲۰۲۲، آمریکایی‌ها از کابین خودروی ساخته شده بر پایه پلتفرم اولتیوم خود نیز پرده‌برداری کرده‌اند. همان‌طور که گفتیم یکی از ویژگی‌های شاخص بخش داخلی این خودرو نمایشگر ۳۰ اینچی منحنی OLED ساخت شرکت آی مکس است که ۱ میلیارد رنگ را منعکس می‌کند و با استفاده از سیستم کاکپیت مجازی جدید عملکرد نرمی دارد. از دیگر ویژگی‌های کابین بیوک الکترا E5 می‌توان به نمایشگر سربالای رنگی ۱۲.۶ اینچی، نورپردازی داخلی با ۱۲۱ رنگ و… اشاره کرد.

الکترا E5 همچنین از جدیدترین نسخه ارتباطی e کانکت بیوک استفاده می‌کند. این سیستم باعث دسترسی مالکان به محتوای مولتی‌مدیای متنوع با برنامه‌های داخل خودرو خواهد شد. خودروساز یاد شده می‌گوید شاسی‌بلند برقی‌اش با استفاده از دستورات صوتی هوشمند، پیکربندی‌های سفارشی و پیشنهادهای مختص هر فرد تجربه مالکیت منحصربه‌فردی را در اختیار مالکان خواهد گذاشت. الکترا E5 برقی همچنین به‌صورت استاندارد از کارپلی و شارژ بی‌سیم سود می‌برد. به این موارد باید ویژگی کلید دیجیتال iKey را اضافه کرد که باعث ورود بدون کلید به خودرو می‌شود.

انیمیشن مخصوص خوشامدگویی، سیستم صوتی پیشرفته Bose و سیستم خالص‌سازی هوای هوشمند بیوکر جزو دیگر ویژگی‌های خودروی برقی بیوک هستند؛ اما کلیدی‌ترین پشتیبان کاکپیت هوشمند الکترا E5 معماری برقی VIP است که توسط چیپ کوالکام اسنپ دراگون ۸۱۵۵ تغذیه می‌شود. الکترا E5 همچنان با تکنولوژی ۵G در دسترس است که باعث انتقال سریع داده‌ها و عملکرد نرم و به‌روزرسانی از راه دور ویژگی‌های متنوع خودرو خواهد شد. بیوک همچنین خاطرنشان می‌سازد محصول جدیدش از بیشترین فضای داخلی بین رقبا برخوردار است. دلیل اصلی چنین ادعایی نیز استفاده از پلتفرم اولتیوم و طراحی کارای کاکپیت عنوان می‌شود. با فاصله بین محوری ۲۹۵۴ میلی‌متری و فضای پای ۱۰۳۰ میلی‌متری در ردیف دوم، بیوک الکترا E5 گزینه‌ای ایده آل برای خانواده‌ها خواهد بود. فضای بار ۱۶۵۸ لیتری نیز مناسب قرار دادن وسایل گوناگون است.

یکی از طراحان ارشد جوینت ونچر سایک–جنرال موتورز می‌گوید:

کابین الکترا E5 واقعاً از فلسفه طراحی ناب و خالص بیوک پیروی می‌کند و دارای سطوح تمیز و تندیسی با توجه فوق‌العاده زیاد به جزئیات و تکنولوژی یکپارچه است. مشتریان بیوک قطعاً از زیبایی و ظرافت کابین این خودرو لذت خواهند برد. الکترا E5 به میراث طراحی بیوک وفادار است و تکامل هیجان‌انگیز عصر برقی‌ها را نشان می‌دهد. محصول جدید بیوک در کلاس خود خواهد درخشید

طراحی کابین بیوک الکترا E5 نیز به لطف پانل شناور پشت آمپرها، عناصر روی درب‌ها و توازن استفاده از متریال و رنگ‌ها آینده‌نگرانه به نظر می‌رسد. یکپارچگی و ادغام جذاب نمایشگر اصلی و پانل پشت آمپرها یکی از ویژگی‌های متمایز کابین خودرو است و کنترلر جواهر مانند کنسول مرکزی به همراه دستگیره‌های درب و فرمان جدید نیز بر لوکس بودن خودرو تأکید می‌کنند.

میانگین امتیازات ۵ از ۵

از مجموع ۱۴ رای

مجله خبری gsxr

نمایش بیشتر
دانلود نرم افزار

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا