تماشا کنید: مک لارن آرتورا نوویتک با صدای بی نظیر
تماشا کنید: مک لارن آرتورا نوویتک با صدای بی نظیر
این سوپراسپرت با سیستم اگزوز تازه، کیت بدنه زیبا و پیشرانه بهبودیافته ۷۳۵ اسب بخاری معرفی شده است.
خودروسازی انگلیسی مکلارن با معرفی ابرخودروی P1 در سال ۲۰۱۳ دریچهای تازه را به روی خود باز کرد و مسیر آیندهاش را برای همیشه تغییر داد. سوپراسپرت نسبتا جدید آرتورا آخرین محصول این مجموعه به شمار میرود که از فناوری هیبریدی در پیشرانه خود استفاده کرده و راه P1 را ادامه میدهد. طراحی زیبا و پیشرانه قدرتمند این خودرو باعث شده تا موردتوجه تیونینگهای مختلفی چون نوویتک قرار بگیرد. تیونر یادشده برای ایجاد تغییر در این سوپراسپرت به ارتقا ظاهری و بهبودهای آیرودینامیکی بسنده نکرده و قدرت موتور را هم افزایش داده است.
مطالب مرتبط:
از جمله قطعات فیبرکربنی تازه کیت بدنه آرتورا نوویتک میتوان به در کاپوت، اسپلیتر جلو، اسپویلر جذاب و… اشاره کرد. به گفته سازنده، کیت بدنه تازه باعث بهبود عملکرد آیرودینامیکی آرتورا میشود و ظاهر آن را هم بهتر میکند. رینگهای سفارشی ۱۹ و ۲۰ اینچی نوویتک آرتورا در کنار ارتفاع کمتری که این مدل با زمین دارد باعث میشود این خودرو اسپرتتر به نظر برسد و بیشازپیش جلب توجه کند.
نوویتک برای توسعه آیرودینامیک در آرتورا به جزئیات کوچکی توجه کرده است. در نمای جانبی خودرو هم شاهد بهکارگیری خروجیهای هوا روی طاق چرخهای جلو هستیم که هوای داغ را از زیر بدنه خارج کرده و روی پنل جانبی هدایت میکنند. هواکشهای پنل جانبی بدنه هم با فیبرکربن توسعه پیدا کردهاند تا با گلگیرهای جانبی و تیغه هادی هوا جلوی چرخ عقب هماهنگی کامل داشته باشند.
در بخش عقب، مهندسان نوویتک کار خود را با قرار دادن یک پنل کوچک فیبرکربنی پشت طاق چرخهای عقب آغاز کردهاند که ادامه گلگیر جانبی فیبرکربنی محسوب میشود چهرهای اسپرتتر به آرتورا بخشیده است. در ادامه هم دیفیوزر بزرگ، فرم بازطراحی شده سپر عقب با فیبرکربن، اسپویلر کوچک انتهای بدنه و بال بزرگ به سبک (خودروهای کونیگزگ) جا خوش کردهاند؛ خریداران میتوانند هر کدام از اسپویلرها را بهصورت جداگانه یا با هم تهیه کنند. نوویتک با توجه به تجربهای که دارد، اهمیت صدا را بهخوبی درک کرده و برای تقویت این المان مهم، از اگزوزهای سفارشی خود استفاده کرده است.
البته که صدای اگزوز در حالی که تنها از پیشرانه برقی استفاده میشود، شنیده نخواهد شد اما با ورود موتور درونسوز به مدار، نتیجه کار مهندسان این تیونر خودنمایی میکند. آرتورا نویویتک بهلطف بهرهوری از قدرت بیشتر پیشرانه به خودرویی واقعا سریع تبدیل شده که میتواند رقیبی جدیتر برای فراری ۲۹۶GTB باشد. خوشبختانه این خودرو در مقایسه با ۷۵۰S و بهخاطر مهندسی حسابشده و ساختار هیبریدیاش، رفتار متمدنانهتری دارد.
نسخه عادی آرتورا به یک پیشرانه هیبریدی V6 تویین توربو مجهز شده است که توان تولید ۶۸۰ اسب بخار قدرت و ۷۲۰ نیوتن متر گشتاور را دارد؛ اما آرتورای نوویتک با تکیهبر بهبودهای فنی از ۷۳۵ اسب بخار قدرت سود میبرد و صدای بینظیری تولید میکند. البته بهتر است بهجای خواندن، خودتان صدای خارقالعاده این خودرو را در ویدئوی زیر بشنوید. نظر شما درباره آرتورا نوویتک چیست؟
مجله خبری gsxr