هاست پرسرعت
بازی

جهان مردگان متحرک | آشنایی با تمام نسخه‌های فرعی سریال The Walking Dead

جهان مردگان متحرک | آشنایی با تمام نسخه‌های فرعی سریال The Walking Dead

سریال The Walking Dead به فرنچایزی بزرگ تبدیل شده که چندین نسخه فرعی از آن در راه هستند.

تبلیغات

سریال مردگان متحرک (The Walking Dead) پس از بیش از یک دهه پخش از شبکه ای‌ام‌سی سرانجام با فصل یازدهم خود به پایان رسید اما این انتهای راه برای این فرنچایز نبود و نسخه‎‌های فرعی بیشتری از آن در حال تولید هستند.

این سریال پسا آخرالزمانی در مورد کلانتری به نام ریک گرایمز با بازی اندرو لینکلن است که از کما بر می‌خیزد و متوجه می‌شود که زامبی‌ها جهان را به سلطه خود در آورده‌اند. در جهان سریال به این زامبی‌ها،‌ واکر گفته می‌شود.

سریال «واکینگ دد» از زمان شروع پخش خود در سال ۲۰۱۰ میلادی توانست به شهرت دست یابد و توجه مخاطبان را به خودش جلب کند. برخی از کاراکترهای دوست‌داشتنی زودتر از انتظار در این سریال از دنیا رفتند و برعکس، برخی از کاراکترهای منفور نیز بیش از اندازه در این جهان حضور داشتند. در هر صورت، بیننده‌ها از ابتدا شاهد این شخصیت‌ها بودند، شخصیت‌هایی که عاشق می‌شوند، از عشق دوری می‌کنند، هدفشان را در این دنیای جدید زیر سوال می‌برند و برای زنده ماندن تلاش می‌کنند.

سریال «مردگان متحرک» بر اساس رمان‌هایی گرافیکی به همین نام از رابرت کرکمن است که طرفداران بسیار زیادی دارد و تاکنون چندین نسخه فرعی از آن ساخته و پخش شده و چندین سریال دیگر نیز در دست تولید هستند.

نسخه‌های فرعی اینترنتی

این نسخه‌های فرعی چندان بزرگ نیستند و سعی دارند تا گوشه‌ای از جهان «واکینگ دد» را گسترش بدهند و تنها روی وب سایت شبکه ای‌ام‌سی پخش می‌شوند؛ به همین دلیل نیز به آن‌ها وب سری یا سریال‌های اینترنتی گفته می‌شود.

سریال مردگان متحرک: تکه تکه شده (The Walking Dead: Torn Apart)

سریال مردگان متحرک: تکه تکه شده (The Walking Dead: Torn Apart)
سریال مردگان متحرک تکه تکه شده The Walking Dead Torn Apart

اولین داستان‎‌های جانبی از سریال «مردگان متحرک» در سال ۲۰۱۱ میلادی و با سریال «تکه تکه شده» شروع شد. این سریال کوتاه که در وب سایت شبکه ای‌ام‌سی پخش شد، داستان هانا را روایت می‌کند که یک زامبی ترسناک بود و در قسمت اول سریال اصلی توسط ریک کشته شد.

سریال مردگان متحرک: انبار سرد (The Walking Dead: Cold Storage)

سریال مردگان متحرک: انبار سرد (The Walking Dead: Cold Storage)
سریال مردگان متحرک انبار سرد The Walking Dead Cold Storage

در حالی که بیننده‌ها در انتظار فصل سوم سریال اصلی بودند، شبکه ای‌ام‌سی تصمیم گرفت تا سریال چهار قسمتی «انبار سرد» را پخش کند. این سریال کوتاه داستان مردی ناامید را روایت می‌کند که سعی دارد خواهرش را پیدا کند.

سریال مردگان متحرک: سوگند (The Walking Dead: The Oath)

سریال مردگان متحرک: سوگند (The Walking Dead: The Oath)
سریال مردگان متحرک سوگند The Walking Dead The Oath

یکی دیگر از وب سری‌های منتشر شده از جهان «مردگان متحرک» سریال کوتاه «سوگند» است که در آن، داستان افراد پشت هشدار نمادین «باز نکنید، مرده‌ها داخل هستند» (Don’t Open, Dead Inside) از قسمت اول سریال اصلی را بازگو می‌کند.

سریال مردگان متحرک: قداره سرخ (The Walking Dead: Red Machete)

سریال مردگان متحرک: قداره سرخ (The Walking Dead: Red Machete)
سریال مردگان متحرک قداره سرخ The Walking Dead Red Machete

در سال ۲۰۱۷ میلادی نیز سریال کوتاه قداره سرخ (Red Machete) پخش شد، سریالی ۶ قسمتی که در آن، خاستگاه قداره سرخ ریک برای مخاطبان به نمایش گذاشته می‌شود.

سریال Talking Dead

علاوه بر این سریال‌های فرعی که در وب سایت شبکه ای‌ام‌سی پخش شدند، برنامه‌ای تحت عنوان Talking Dead به میزبانی کریس هاردویک پس از پخش هر قسمت از سریال اصلی روی آنتن می‌رفت که در آن، با حضور بازیگران و عوامل سازنده، درباره اتفاقات رخ داده در آن قسمت صحبت می‌شد.

***

این در حالی است که علاوه بر این موارد، شبکه ای‌ام‌سی نسخه‌های فرعی دیگری تولید کرده که برخی از آن‌ها تا چندین فصل ادامه داشتند و به موفقیتی بزرگ همانند سریال اصلی دست پیدا کردند. در هر صورت، به نظر می‌رسد که جهان مردگان متحرک هیچ گاه به پایان نمی‌رسد و روز به روز گسترده‌تر می‌شود. در ادامه همراه با ما باشید تا نسخه‌های فرعی سریال «مردگان متحرک» را به شما معرفی کنیم.

سریال ترس از مردگان متحرک (Fear the Walking Dead)

سریال ترس از مردگان متحرک (Fear the Walking Dead)
سریال ترس از مردگان متحرک Fear the Walking Dead
  • وضعیت: تمدید شده برای فصل هشتم – ۷ فصل – ۱۰۱ قسمت
  • محصول سال: ۲۰۱۵ تا ۲۰۲۳

اولین نسخه فرعی برجسته و بزرگ از دنیای «مردگان متحرک»، سریال «ترس از مردگان متحرک» بود که اولین فصل از آن در سال ۲۰۱۵ میلادی پخش شد. بر عکس سریال اصلی که در شهر آتلانتا جریان داشت، اتفاقات این سریال در لس آنجلس کالیفرنیا رخ می‌دهد و شروع آن، اتفاقات قبل از همه‎‌گیری را به تصویر می‌کشد.

این سریال داستان مشاور یک دبیرستان به نام مدیسون کلارک با بازی کیم دیکنز را روایت می‌کند که به همراه نامزدش به نام تراویس با بازی کلیف کورتیس زندگی می‌کند و مشغول بزرگ کردن دخترش به نام آلیشیا با بازی آلیشیا دبنام کری و پسر معتادش به نام نیک با بازی فرانک دیلین است.  زندگی عادی آن‌ها آرام آرام دگرگون می‎‌شود و ترس از مبتلا شدن افراد پیرامون آن‌ها باعث می‌شود تا زندگی آن‌ها تغییرات عجیبی را داشته باشد.

سریال «ترس از مردگان متحرک» در فصل چهارم خودش تغییر مسیر می‌دهد. بازمانده‌های سه فصل گذشته و همچنین کاراکترهای جدیدی که در این مدت معرفی شدند، در مسیر خودشان با مورگان جونز با بازی لنی جیمز آشنا می‌شوند، کسی که ریک گرایمز و طرفداران سریال اصلی به خوبی با وی آشنایی دارند.

او با تخصصش و همچنین گذشته پر از فراز و نشیب‌اش به این گروه جدید می‌پیوندد. در فصل پنجم سریال نیز شخص آشنای دیگری از سریال اصلی به این اثر اضافه شده و آن کسی نیست جز دست راست سابق نیگان یعنی دوایت با بازی آستین آملیو. دوایت زمانی که توسط ریک رانده می‌شود، در مسیر خود به این گروه می‌پیوندد.

نکته جالب‌توجه درباره سریال «ترس از مردگان متحرک» آن است که این اثر خودش یک نسخه‌فرعی است ولی تاکنون سه نسخه فرعی اینترنتی از آن تحت عنوان پرواز ۴۵۶ (Flight 462)، گذرگاه (Passage) و نوارهای آلتیا (The Althea Tapes) ساخته و در وب سایت شبکه ای‌ام‌سی پخش شدند.

از جمله بازیگران دیگری که در سریال «ترس از مردگان متحرک» نقش‌آفرینی می‌کنند می‌توان به جنا الفمن، کولمن دومینگو و مو کالینز اشاره کرد. این سریال برای فصل هشتم تمدید شده که آخرین فصل از سریال خواهد بود و پخش بخش اول آن از تاریخ ۱۵ ماه مه سال ۲۰۲۳ میلادی (دوشنبه ۲۵ اردیبهشت ۱۴۰۲) شروع پخش خواهد شد.

سریال مردگان متحرک: آنسوی جهان (The Walking Dead: World Beyond)

سریال مردگان متحرک: آنسوی جهان (The Walking Dead: World Beyond)
سریال مردگان متحرک آنسوی جهان The Walking Dead World Beyond
  • وضعیت: تمام شده – ۲ فصل – ۲۰ قسمت
  • محصول سال: ۲۰۲۰ تا ۲۰۲۱

سریال «مردگان متحرک: آنسوی جهان» توسط اسکات ام گیمپل و متیو نگرت ساخته شده و تنها دو فصل دارد که اتفاقات آن در نبراسکا و ۱۰ سال پس از شروع آخرالزمان روایت می‎‌شود. این اثر داستان اولین نسل را بازگو می‌کند که در این دنیای جدید، پیچیده و ترسناک به سن بلوغ رسیده‌اند.

خونریزی، کشتن و واکرها تنها چیزهایی هستند که آن‌ها می‌دانند و احتمالا تمام آن چیزی است که در تمام زندگی خود خواهند دانست. این اثر داستان چهار نوجوان را به نمایش در می‌آورد که شامل آیریس بنت با بازی آلیا رویال، خواهرش به نام هوپ با بازی الکسا منصور، سیلاس پلاسکت با بازی هل کامپستون و التون اورتیز با بازی نیکلاس کانتو است.

اگر برای شما سوال پیش آمده که در قسمت پنجم فصل نهم سریال اصلی «مردگان متحرک»، جیدیس با بازی پولیانا مک‌اینتاش ریک را با آن هلیکوپتر به کجا فرستاده، فصل دوم سریال «مردان متحرک: آنسوی جهان» می‌تواند پاسخ شما را بدهد.

جیدیس با گروهی در ارتباط بوده که به نام جمهوری مدنی شناخته می‌شوند و همان هلیکوپتر آن‌ها بوده که ریک را از آن انفجار پل نجات داده است. در فصل دوم سریال «مردگان متحرک: آنسوی جهان» ما متوجه می‌شویم که جیدیس اکنون عضو این گروه است، گروهی که سعی در بازسازی و خلق آینده‌ای بهتر دارد. این سریال در سال ۲۰۲۰ و ۲۰۲۱ میلادی و در قالب دو فصل پخش شد و به اتمام رسید.

سریال داستان‌های مردگان متحرک (Tales of the Walking Dead)

سریال داستان‌های مردگان متحرک (Tales of the Walking Dead)
سریال داستان‌های مردگان متحرک Tales of the Walking Dead
  • وضعیت: تمام شده – ۱ فصل – ۶ قسمت
  • محصول سال: ۲۰۲۲

سریال «داستان‌های متحرک» توسط چنینگ پاول ساخته شده که سابقه فعالیت در سریال «مردگان متحرک» و همچنین سریال «ترس از مردگان متحرک» را در کارنامه خودش دارد. این سریال جدید شامل ۶ قسمت جداگانه است که هر کدام از آن‌ها روی گروه متتفاوتی از کاراکترهای تازه و قدیمی تمرکز دارند و ماجراجویی‌های آن‌ها را به نمایش می‌گذارند.

این سریال آنتولوژی از بازیگران برجسته و توانمندی بهره می‌برد که شامل اولیویا مان، پارکر پوسی، تری کروز، جیلین بل، پاپی لیو و آنتونی ادواردز می‌شود و در تابستان سال ۲۰۲۲ میلادی پخش شده بود.

سریال ریک و میشون (Rick and Michonne)

سریال ریک و میشون (Rick and Michonne)
سریال ریک و میشون Rick and Michonne
  • وضعیت: در انتظار پخش – ۱ فصل – ۶ قسمت
  • زمان پخش: ۲۰۲۳ یا ۲۰۲۴

اندرو لینکلن که برای ۹ فصل سریال «مردگان متحرک» نقش ریک گرایمز را بازی کرده بود، در فصل نهم از این سریال کنار رفت و همین موضوع نیز ناراحتی طرفداران را به همراه داشت. او در آخرین قسمت حضورش در سریال اصلی، جانش را به خطر انداخت تا کسانی که دوستشان دارد را نجات بدهد. خوشبختانه ریک به نحوی از آن انفجار پل جان سالم به در برد و توسط هلیکوپتر جیدیس نجات پیدا کرد و به مکان نامعلومی برده شد.

از زمان رفتن شخصیت ریک، دیگر کاراکترها تغییرات بسیار زیادی را تجربه کردند و باید گفت که سریال اصلی هرگز بدون ریک آن اثر سابق نبود. با این حال، برای مدت‌ها است که طرفداران مشتاقانه منتظر بازگشت شخصیت ریک گرایمز هستند.

در ابتدا قرار بود که اندرو لینکلن در قالب سه فیلم سینمایی به شخصیت ریک گرایمز باز گردد. این فیلم‌ها قرار بود به صورت انحصاری روی پرده سینماها به نمایش در بیایند و به اتفاقات پس از نجات ریک توسط هلیکوپتر بپردازند. با این حال، در رویداد کامیک کان سن دیگو ۲۰۲۲ تغییراتی در برنامه‌ها برای بازگشت ریک گرایمز اعلام شد.

به جای ساخت سه‎‌گانه‌ای سینمایی بر محوریت ریک، سازندگان تصمیم گرفتند تا سریالی بر محوریت ریک و شخصیت محبوب میشون با بازی دانای گوریرا بسازند. این سریال تازه قرار است ادامه ماجراجویی‌های این دو شخصیت چه به صورت جداگانه و چه در کنار یکدیگر را به تصویر بکشد.

این دو شخصیت در پایان سریال اصلی حضور داشتند و مطمئنا ساخت سریالی بر محوریت آن‌ها با استقبال بیننده‌ها همراه خواهد شد. این سریال هنوز در مرحله پساتولید قرار دارد و برای پخش در سال ۲۰۲۳ یا ۲۰۲۴ میلادی برنامه ریزی شده است.

سریال مردگان متحرک: شهر مردگان (The Walking Dead: Dead City)

سریال مردگان متحرک: شهر مردگان (The Walking Dead: Dead City)
سریال مردگان متحرک شهر مردگان The Walking Dead Dead City
  • وضعیت: در انتظار پخش – ۱ فصل – ۶ قسمت
  • زمان پخش: ماه آوریل سال ۲۰۲۳

یکی دیگر از نسخه‌های فرعی در حال تولید از جهان «واکینگ دد»، سریال «مردگان متحرک: شهر مردگان» است که قبلا با عنوان جزیره مردگان (Isle of the Dead) شناخته می‌شد. این نسخه فرعی بر محوریت شخصیت نیگان با بازی جفری دین مورگان و مگی با بازی لورن کوهن است و تنها ۶ قسمت خواهد داشت.

طرفداران سریال اصلی «مردگان متحرک» به خوبی با شخصیت‌های نیگان و مگی و همچنین رابطه شکرآب بین آن‌ها آشنا هستند. دلیل این دشمنی میان آن‌ها نیز آن است که شوهر مگی به نام گلن با بازی استیون ین توسط نیگان با بی‌رحمی کشته شد.

از همان لحظه خونین، مگی به شدت از نیگان تنفر دارد اما همانطور که سریال اصلی به جلو رفت، بیننده‌ها شاهد تغییراتی در شخصیت آن‌ها و همچنین رابطه بین آن‌ها بودند. نیگان آرام آرام به فردی ملایم‌تر تبدیل شد و از سوی دیگر، مگی از گذشته‌اش هراس داشت و نگران آینده بود و به همین دلیل شخصیتی بی‌رحم‌تری به خود گرفت.

فصل پایانی سریال «مردگان متحرک» به خوبی زمینه‌سازی لازم برای این نسخه‌فرعی را انجام داد و حالا مگی و نیگان متوجه شدند که فراتر از آنچه که تصور می‌کنند، با یکدیگر اشتراکات دارند. با این حال، باید منتظر ماند و دید که آن‌ها چگونه سر از شهر نیویورک و منهتن در خواهند آورد.

در ماه اکتبر سال ۲۰۲۲ میلادی فیلمبرداری سریال «مردگان متحرک: شهر مردگان» در نیویورک و نیوجرسی انجام شد و پخش این سریال قرار است از ماه آوریل سال ۲۰۲۳ میلادی شروع شود.

سریال مردگان متحرک: دریل دیکسون (The Walking Dead: Daryl Dixon)

سریال مردگان متحرک: دریل دیکسون (The Walking Dead: Daryl Dixon)
سریال مردگان متحرک دریل دیکسون The Walking Dead Daryl Dixon
  • وضعیت: در انتظار پخش – ۱ فصل – ۶ قسمت
  • زمان پخش: سال ۲۰۲۳

زمانی که اعلام شد نسخه‌ای فرعی با حضور شخصیت دریل دیکسون با بازی نورمن ریدوس و کارول با بازی ملیسا مک‌براید قرار است ساخته شود، طرفداران بسیار خوشحال شدند. شخصیت دریل و کارول از جمله زوج‌های دوست‌داشتنی و برجسته سریال اصلی به شمار می‌روند.

با این حال، در حرکتی غیرمنتظره، فیلمبرداری این سریال به اروپا منتقل شد و همین نیز سبب گردید تا ملیسا مک‌کارتی نتواند برای فیلمبرداری به اروپا برود. نتیجه این اتفاق نیز کنار رفتن وی از این سریال بود. با این حال، شبکه ای‌ام‌سی اعلام کرده که همیشه آماده حضور دوباره این بازیگر در جهان «مردگان متحرک» است.

آنجلا کانگ ساخت سریال «مردگان متحرک: دریل دیکسون» را در دست دارد، سریالی که بیننده‌ها را به فرانسه می‌برد، مکانی که در هیچ کدام از نسخه‌های فرعی قبلی به آن پرداخته نشده بود. به جز این موارد، اطلاعات بیشتری درباره این سریال در دست نیست. از جمله دیگر بازیگران این سریال نیز می‌توان به کلمانس پوئزی و آدام ناگایتیس اشاره کرد و انتظار می‌رود که این سریال در سال ۲۰۲۳ میلادی پخش شود.


در این مطلب به معرفی تمام نسخه‌های فرعی ساخته شده، در حال پخش یا در حال تولید از جهان گسترده و بزرگ «مردگان متحرک» پرداختیم. نظر شما در مورد این آثار چیست؟

منبع: کولایدر

pro_gamer93????Rubymeysambwolf of vlashPorfosor🇮🇷mitia Karamazov

مجله خبری gsxr

نمایش بیشتر
دانلود نرم افزار

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا