هاست پرسرعت
خودرو

بازسازی و احیای فورد F-250 مدل 1977 پس از 35 سال

بازسازی و احیای فورد F-250 مدل 1977 پس از 35 سال

یک دستگاه وانت پیکاپ فورد F-250 مدل ۱۹۷۷ پس از ۳۵ سال رها شدن در انبار فرایند بازسازی و احیای هیجان‌انگیزی را پشت سر گذاشته است.
بازسازی و احیای فورد F-250 مدل 1977 پس از 35 سال

قبل از آنکه شاسی‌بلند فورد اکسپلورر تولید شود وانت پیکاپ فورد سری F اکسپلورر در بازار حضور داشت. پسوند اکسپلورر برای این وانت در واقع یک پکیج ظاهری بود که آن را از نسخه‌های استاندارد متمایز می‌کرد. همین پکیج برای وانت F-250 مدل ۱۹۷۷ موردبحث نیز سفارش داده شده است. پس از ۳۵ سال رها شدن در انباری، تیم WD دیتیلینگ وارد میدان می‌شود تا این خودرو را احیا کند. البته قبل از انجام هر کاری ابتدا باید وانت موردبحث از بین تجهیزات مختلف موجود در انبار بیرون آورده است. همان‌طور که حدس زده می‌شود لاستیک‌ها کاملاً خالی از باد هستند و بدنه خودرو نیز در گردوغبار گم شده است. وانت فورد F-250 مدل ۱۹۷۷ نهایتاً رنگ آفتاب را می‌بیند هرچند با نگاهی به کابین آن می‌توان متوجه مشکلاتی شد.

نکته جالب اینکه کارکرد وانت موردبحث تنها حدود ۲۷ هزار کیلومتر است و بنابراین ارزش بازسازی و دیتیلینگ را دارد. البته وقتی به بدنه خودرو نگاه کنید جای دندان بزرگی را در سمت راننده خواهید داد که ظاهراً حاصل حضور یک گاو در انباری بوده است؛ اما جدای از این مورد و برخی مشکلات دیگر، هیچ اثری از زنگ‌زدگی و پوسیدگی در بدنه نیست و کلیت خودرو در وضعیت مطلوبی قرار دارد.

زمانی که خودرو شسته می‌شود جذابیت‌های F-250 بیشتر به چشم می‌آید. نوارهای سفید دور بدنه تضاد زیبایی با رنگ قرمز ایجاد کرده‌اند و کابین نیز پس از تمیز شدن کیفیت روزهای اول خود را به نمایش می‌گذارد. با توجه به کارکرد پایین خودرو، صندلی‌ها استهلاک کمی دارند. تیم WD دیتیلینگ تلاشی برای روشن کردن پیشرانه وانت فورد انجام نمی‌دهد هرچند این نیروگاه ۸ سیلندر به احتمال زیاد نیازمند سرویس و تعمیر برخی قطعات قبل از روشن شدن خواهد بود. نکته پایانی اینکه گرد زمان خیلی روی وانت پیکاپ های دهه ۷۰ و ۸۰ میلادی آمریکایی ننشسته چراکه با جست‌وجو در اینترنت می‌توان نسخه‌های مختلفی از وانت‌های F-250 دهه ۷۰ را با قیمت‌های ۲۰ تا ۶۰ هزار دلار پیدا کرد. یک مدل تک کابین مشابه با این فورد که البته فاقد پکیج اکسپلورر بوده سال قبل با قیمت ۳۸ هزار دلار به فروش رفته و کارکرد آن نیز دو برابر همین وانت بوده است.

میانگین امتیازات ۵ از ۵

از مجموع ۹ رای

مجله خبری gsxr

نمایش بیشتر
دانلود نرم افزار

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا