هاست پرسرعت
بازی

خالق Prince Of Persia: این سری نمی‌تواند به عنوان یک اثر AAA در کنار Assassin’s Creed حضور داشته باشد

خالق Prince Of Persia: این سری نمی‌تواند به عنوان یک اثر AAA در کنار Assassin’s Creed حضور داشته باشد

جردن مچنر (Jordan Mechner)، خالق Prince Of Persia و مشاور خلاق نسخه The Sands of Time، در مورد واکنش به عنوان The Lost Crown و قهرمان آن صحبت می‌کند.

تبلیغات

پس از ۱۳ سال سکوت، Prince Of Persia سرانجام باز می‌گردد. The Lost Crown، یک ماجراجویی جانبی جدید از تیم سازنده Rayman Legend است و به نظر می‌رسد که این سری را به گونه‌ای که از سال ۲۰۰۹ شاهد آن نبوده‌ایم، احیا کند.

با وجود ریمیک The Sands of Time که در دست ساخت قرار دارد، مشخصاً شاهزاده پارسی به شکلی بزرگ بازگشته است. در حالی که این مجموعه پس از گذشت مدت زمان طولانی، دوباره نشانه‌هایی از زندگی را بروز می‌دهد، به سراغ جردن مچنر، خالق Prince Of Persia اصلی – که در سال ۱۹۸۹ برای اپل ۲ منتشر شد – می‌رویم.

از همان بازی اول، مچنر به مشارکت در توسعه این فرانچایز ادامه داد. او به یوبیسافت کمک کرد تا این سری را با The Sands of Time احیا کند و پیش‌نویس اولیه فیلمنامه فیلمی معروف از جیک جیلنهال (Jake Gyllenhaal) را نوشت.

مچنر این روزها فعالیت کمتری دارد و به تازگی، رمان گرافیکی خاطرات خود از سری Prince of Persia را با نام REPLAY منتشر کرده؛ او از بازگشت این فرانچایز به ریشه‌های دوبعدی‌اش خوشحال است.

خالق Prince Of Persia از بازی جدید این مجموعه و قهرمان آن می‌گوید.

مچنر می‌گوید:

مدت زمان زیادی است که می‌گذرد و بعد از ۱۳ سال، از اینکه سرانجام یک بازی جدید را از سری Prince of Persia می‌بینم، بسیار هیجان‌زده هستم؛ مخصوصاً از تیم بزرگی که به آن‌ها، زمان و منابع داده شده تا مطمئن شوند که بازی عمیق، متعادل و بسیار سرگرم‌کننده خواهد بود. دو بعدی بودن این سری در حال حاضر به دلایل زیادی منطقی به نظر می‌رسد که Assassin’s Creed یکی از آنهاست. تنها کافی است نگاهی به AC: Mirage بیندازید که به معنای واقعی کلمه در ایران (Persia) روایت می‌شود و در همان رویداد یوبیسافت نمایش داده شد تا متوجه شوید که هیچ راهی وجود ندارد تا یک بازی سه بعدی دیگر در ایران (Persia) با بودجه یک بازی واقع گرایانه Assassin’s Creed وجود داشته باشد. طرفدارانی که سبک واقع گرایانه‌تر PoP را ترجیح می‌دهند، باید بدانند که The Lost Crown زمان یا مکان مناسبی برای انجام این کار نیست.

البته این بدان معنا نیست که تلاش‌هایی صورت نگرفته. چند سال پیش، ویدیویی از پروژه‌ای به نام Prince of Persia Redemption به بیرون درز پیدا کرد و ثابت نمود که تلاش‌هایی برای احیای مجدد این سری در حال انجام بوده است. مچنر همچنین تأیید می‌کند که در طول ۱۳ سال گذشته بیش از یک مورد وجود داشته، از جمله مواردی که او نیز در توسعه آن‌ها نقش داشته است.

مچنر می‌گوید از اینکه The Lost Crown، تنها عنوانی بوده که به دلیل کار شگفت انگیز یوبیسافت مون‌پلیه (Ubisoft Montpellier)، این فاصله را پشت سر گذاشته، خوشحال است.

او همچنین به بازسازی The Sands of Time اشاره می‌کند، زیرا در پروسۀ تولید آن در یوبیسافت هند، قبل از اینکه شعبه مونترال مسئولیت این پروژه را برعهده گیرد، مشارکت داشته. مچنر می‌گوید:

نمی‌دانم تیم یوبیسافت مونترال تا چه حد از کارهای تیم اول را دوباره استفاده خواهند کرد (یا می‌توانند استفاده کنند). من می‌دانم که آن‌ها تجربه‌های AAA زیادی را به ارمغان خواهند آورد و زمان و منابعی به آن‌ها داده شده تا ارزش تولید بسیار بالاتری نسبت به تیم هند داشته باشند. من انتظار دارم که این یک بازسازی SoT بسیار متفاوت از نسخه‌ای باشد که تقریباً در سال ۲۰۲۰ عرضه شد. امیدوارم The Sands of Time جدید، ارزش صبر کردن را داشته باشد.

خالق Prince Of Persia از بازی جدید این مجموعه و قهرمان آن می‌گوید.

با وجود تعریف و تمجیدهای فراوان مچنر از The Lost Crown و شجره‌نامه توسعه‌دهنده آن، این بازی به خاطر رنگین پوست بودن کاراکتر اصلی با واکنش‌های منفی زیادی مواجه شد که متاسفانه صحبت‌های پیرامون بازی را تحت‌الشعاع قرار داد. پس از انتشار این خبر، طرفداران خشمگین به شبکه‌های اجتماعی آمدند و حتی واکنش خود یوبیسافت مون پلیه را نیز برانگیختند.

اگرچه مچنر با این اعتراض موافق نیست و از ایده شخصیت اصلی سیاه پوست حمایت می‌کند، اما این اتفاق او را متعجب نکرده است. او می‌گوید می‌تواند درک کند که طرفداران به «نسخه خود از شاهزاده» وابسته هستند:

من فکر می‌کنم این واقعیت که واکنش‌های اولیه طرفداران بسیار متفاوت بود و برخی هیجان‌زده بودند و برخی دیگر توسط عناصر مختلف تحریک می‌شدند، به طرز عجیبی یک اعتبار برای این فرنچایز محسوب می‌شود.

اولین تریلر، انرژی نهفته ۱۳ سال انتظار و رویاپردازی در مورد اینکه بازی PoP بعدی چه چیزی می‌تواند باشد را آزاد کرد.

وقتی شما می‌گویید «طرفداران شاهزاده ایرانی»، در مورد ده‌ها میلیون مخاطب از تمام سنین و جنسیت‌ها، پیشینه‌ها و زبان‌های مختلف در سراسر جهان صحبت می‌کنید و قرار نیست همه آن‌ها موافق باشند. هیچ بازی PoP جدیدی نمی‌تواند به طور همزمان با اولین انتخاب همه افراد از آنچه که به آن امیدوار بوده‌اند تطابق داشته باشد. خوشحالم که طرفداران آنقدر درگیر PoP هستند. وقتی طرفداران با هم مودبانه رفتار می‌کنند، خوشحال‌تر هم می‌شوم.

خالق Prince Of Persia از بازی جدید این مجموعه و قهرمان آن می‌گوید.

مچنر در ادامه می‌گوید:

بازی‌ها تا به حال حداقل چهار قهرمان مختلف داشته‌اند که هر کدام، نقش یا ایده «شاهزاده ایرانی» را به شیوه خود و به طور بالقوه در مکان‌های مختلف با فاصله چندین قرن از هم به تصویر می‌کشند.

سارگون شخصیت جدیدی است. اگر The Lost Crown یک بازی عالی با داستان‌‎سرایی خوب، یک فانتزی منسجم و گیم‌پلی سرگرم‌کننده باشد، بازیکنان به نوعی با سارگون ارتباط برقرار خواهند کرد و او به یکی دیگر از قهرمانان محبوب PoP تبدیل خواهد شد تا جای خود را در کنار دیگران باز کند.

منبع: The Gamer

(ThomasAngelo(Born in vigiatoAli slhهیولاCyrusSirAmirThe greatIliyaASSADullah❤ NieR LoveR77????UNCLE ARTUR∞Malenia Blade of Miquellaاپوزوسیون gsxrarminAlbert Weskerمسافر خستهPop_Starv-alkalinemore

مجله خبری gsxr

نمایش بیشتر
دانلود نرم افزار

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا