هاست پرسرعت
خودرو

مشکل خالی شدن باتری ۱۲ ولت هیوندای آیونیک ۵

مشکل خالی شدن باتری ۱۲ ولت هیوندای آیونیک ۵

برخی مالکان هیوندای آیونیک ۵ از خالی شدن باتری های ۱۲ ولت خودروهای خود بدون هیچ دلیل خاصی گلایه داشته‌اند. حالا به نظر می‌رسد کره‌ای‌ها علت این مشکل را یافته‌اند.

مالکان خودروهای تحت تأثیر این مشکل اظهار می‌دارند باتری ۱۲ ولتی که زیر کاپوت خودرو قرار دارد و برق سیستم‌های الکترونیکی، نمایشگرها، شیشه‌ها، قفل درب‌ها و… را تأمین می‌کند به‌صورت ناگهانی خالی شده و خودرو دیگر قابل‌استفاده نیست. واضح است که چنین شرایطی اصلاً باب میل مالکان نیست و باعث می‌شود آن‌ها نتوانند به خودرو دسترسی داشته باشند.

اما به نظر می‌رسد هیوندای دلیل این مشکل را پیدا کرده و برای آن راه‌حلی نیز دارد. یکی از مالکان هیوندای آیونیک ۵ با انتشار ویدئویی در یوتیوب می‌گوید نماینده این خودروساز به‌روزرسانی جدیدی را از بخش مهندسی هیوندای برای او ارسال کرده است. کره‌ای‌ها می‌گویند خالی شدن باتری ۱۲ ولت آیونیک ۵ می‌تواند به دو دلیل متفاوت و غیر مرتبط اتفاق بیفتد. دلیل اصلی استفاده از برنامه‌های متفرقه بلوک لینک تائید نشده است که به‌صورت مکرر اطلاعات گوناگون را از خودرو به دست می‌آورند. هر بار که این اتفاق بیفتد خودرو از خواب خوش (!) بیدار می‌شود و باعث خالی شدن باتری می‌شود.

اگرچه باتری اصلی انرژی کافی برای شارژ دوباره باتری ۱۲ ولت را دارد اما حالت صرفه‌جویی باتری نمی‌تواند در برابر صدها و حتی هزاران درخواست برنامه‌های متفرقه در روز دوام بیاورد. در واقع بخش مهندسی هیوندای به مالک آیونیک ۵ گفته که برخی خودروها در روز با ۵ هزار درخواست بلو لینک مواجه شده‌اند. بنا به گفته هیوندای، مشکل خالی شدن باتری ۱۲ ولت خودروهای یاد شده با محدود کردن ترافیک سرور بلوک لینک به ۲۰ نقل‌وانتقال در روز رفع شده است. همچنین برخی برنامه‌های تائید نشده و مشکل‌دار نیز توسط سرور مسدود شده‌اند هرچند به نام این برنامه‌ها اشاره‌ای نشده است.

هیوندای می‌گوید اگرچه مشکل اکثر خودروها از ۳۱ ژانویه حل شده اما برخی دیگر همچنان با خالی شدن باتری دست‌به‌گریبان هستند و باید باتری آن‌ها تعویض شود چراکه این باتری‌ها قبلاً از کار افتاده‌اند و شارژ دوباره تأثیری در فعالیت آن‌ها نخواهد داشت. اما به دلیل دوم در ویدئو اشاره‌ای نشده هرچند خود هیوندای می‌گوید برای حل آن اقدام به تعویض فیوز ICCU و واحد کنترل شارژ یکپارچه می‌کند. در حال حاضر برخی خودروها که فقط فیوز ICCU را تعویض کرده‌اند با کد خطای ولتاژ باتری در مجموعه باتری مواجه می‌شوند. همچنین در این صورت باید رله‌های مربوطه نیز تعویض شود.

میانگین امتیازات ۵ از ۵

از مجموع ۸ رای

مجله خبری gsxr

نمایش بیشتر
دانلود نرم افزار

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا