هاست پرسرعت
خودرو

فروش ون سیتروئن ریلای به‌صورت پشت‌ به‌ پشت!

فروش ون سیتروئن ریلای به‌صورت پشت‌ به‌ پشت!

سیتروئن برای کاهش هزینه‌های تولید و حمل‌ونقل و همین‌طور کاربری‌های خاص مثل موتورهوم، ون ریلای را به‌صورت متصل به هم عرضه می‌کند.
فروش ون سیتروئن ریلای به‌صورت پشت‌ به‌ پشت!

سیتروئن ریلای که نسخهٔ ری‌بج شدهٔ ون فیات دوکاتو محسوب می‌شود، در ترکیب عجیبی به بازار عرضه شده است. این ترکیب که Back to Back نام دارد، هرچند ممکن است فتوشاپ به نظر برسد اما واقعیت دارد و در وب‌سایت سیتروئن در بریتانیا قابل خریداری است. دلیل ساخت ریلای پشت‌به‌پشت کاهش هزینه‌های تولید و حمل‌ونقل است. این ون‌ها روی یک سازهٔ موقت به هم متصل می‌شوند و برای شرکت‌هایی که به ساخت موتورهوم، کمپینگ و انواع دیگر ون‌های تخصصی مثل آمبولانس می‌پردازند طراحی شده است.

فروش ون سیتروئن ریلای به‌صورت پشت‌ به‌ پشت!

با این ترکیب، هزینه‌های ساخت کاهش پیدا می‌کند زیرا سیتروئن ون‌ها را بدون نیاز به بخش عقبی شاسی معمولی می‌سازد. علاوه بر این، هزینهٔ حمل‌ونقل هم کاهش پیدا می‌کند زیرا ون‌های پشت‌به‌پشت فضای کمتری را نسبت به دو ون کامل اشغال می‌کنند. همچنین ازآنجایی‌که ریلای یک ون دیفرانسیل جلو است، هیچ میل گاردانی وجود ندارد که در کوتاه کردن شاسی عقب مشکل ایجاد کند. در همین حال، شرکت‌های متفرقه نیز آزادی بیشتری برای ساخت بخش عقبی ون خواهند داشت زیرا دیگر نیازی نیست مطابق با شاسی عقبی که سیتروئن ارائه می‌کند عمل کنند.

فروش ون سیتروئن ریلای به‌صورت پشت‌ به‌ پشت!

این کار نه‌تنها هزینه‌های ساخت را کاهش می‌کند بلکه ضایعات را هم کمتر خواهد کرد زیرا شرکت‌هایی که خودروهای سفارشی بر اساس ون‌ها تولید می‌کنند دیگر نیازی نیست با شاسی کارخانه‌ای کلنجار بروند و می‌توانند مستقیماً به نصب قطعات سفارشی عقب بپردازند؛ بنابراین، طرح پشت‌به‌پشت هرچقدر هم که عجیب به نظر برسد اما یک طرح برد-برد خواهد بود. کمی جستجو کردیم و متوجه شدیم یکی دیگر از برندهای استلانتیس یعنی پژو هم همین ترکیب را برای ون باکسر ارائه می‌کنند که همتای ریلای است.

فروش ون سیتروئن ریلای به‌صورت پشت‌ به‌ پشت!

البته این‌ها دو ون با پیشرانه، گیربکس و شماره وین اختصاصی خود هستند. درواقع این خودروها عملاً دو ون هستند که فقط هنگام حمل‌ونقل از پشت به هم متصل می‌شوند. ون پشت‌به‌پشت سیتروئن با قیمت پایهٔ ۳۶ هزار یورو عرضه می‌شود که هرچند نمی‌دانیم این قیمت برای هردو ون است یا فقط برای یکی اما انتظار می‌رود چنین قیمتی فقط برای یکی از ون‌ها باشد.

میانگین امتیازات ۵ از ۵

از مجموع ۱ رای

مجله خبری gsxr

نمایش بیشتر
دانلود نرم افزار

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا