هاست پرسرعت
بازی

15 بازی ویدیویی که شما را در نقش یک هیولا قرار می‌دهند

15 بازی ویدیویی که شما را در نقش یک هیولا قرار می‌دهند

همیشه در یک بازی ویدیویی این احتمال وجود دارد که توسعه‌دهندگان المانی غافلگیرکننده را برای شما در نظر گرفته باشند. با توجه به ذات تعاملی بازی‌ها در مقایسه با سایر مدیوم‌های سرگرمی، پتانسیل انجام این کار بسیار بالا است. یکی از مثال‌های بسیار خوب این امر زمانی است که در یک بازی شما نه در نقش قهرمان، بلکه در نقش هیولای داستان قرار می‌گیرید. این بازی‌ها این کار را به روش‌های متنوع و جالبی انجام می‌دهند. در ادامه قصد داریم تا در مورد برخی از بهترین‌های آن‌ها صحبت کنیم.

Predator: Hunting Grounds

بازی چندنفره غیر متقارن استودیوی Illfonic یعنی Predator: Hunting Grounds فارغ از ایراد نیست، اما برای طرفداران فرنچایز Predator، قابلیت بازی کردن در نقش خود Predator جذابیت خاص خود را دارد. با توجه به وجود چند نوع Predator مختلف با حرکات و قابلیت‌های متنوع، این بازی قطعا مکانیک‌های منحصر به فرد و سرگرم‌کننده‌ای را شامل می‌شود. هر چند در نهایت می‌توانستیم شاهد اجرای بهتر برخی از ایده‌ها باشیم.

Resident Evil Resistance

بازی ویدیویی

کپکام (Capcom) چندین بار تلاش کرده که یک تجربه‌ی چندنفره PvP را به فرنچایز Resident Evil بیاورد. البته باید گفت که شرکت مذکور در انجام این کار چندان موفق نبوده است. بازی Resident Evil Resistance که در سال 2020 منتشر شد، یکی از این عناوین محسوب می‌شود. اما اگر منصف باشیم، باید گفت که این بازی ویژگی‌های مثبت خود را داشت. یکی از این ویژگی‌های جالب قابلیت بازی در نقش هیولاهای مختلف این فرنچایز از جمله Nemesis است. بدون شک نمی‌توان جذابیت این ایده را انکار کرد.

The Darkness

15 بازی ویدیویی که شما را در نقش یک هیولا قرار می‌دهند

وقتی در مورد بازی کردن در نقش یک هیولا صحبت می‌کنیم، بازی The Darkness یکی از عناوینی است که به ذهن ما می‌رسد. این شوتر اول شخص که در سال 2007 منتشر شد، تجربه‌ی بسیار منحصر به فردی را ارائه می‌داد. در این بازی می‌توانستید با استفاده از توانایی‌های Eldritch، دشمنان خود را به روش‌های خوفناکی قتل عام کنید. The Darkness به بازیکنان اجازه می‌دهد تا هیولا بودن را به روش‌های بسیار خلاقانه‌ای تجربه کنند.

Pokemon Mystery Dungeon

15 بازی ویدیویی که شما را در نقش یک هیولا قرار می‌دهند

در حالی که بازی‌های اصلی سری Pokemon شما را در نقش یک مربی قرار می‌دهند، در سری Pokemon Mystery Dungeon قادر هستید تا در نقش خود Pokemonها قرار بگیرید. این عنوان در حد و اندازه‌های خود، با بهره‌گیری از این هیولاهای جیبی و استفاده از حرکات آن‌ها در مبارزه، قطعا تجربه‌ی بسیار متفاوتی از یک بازی Pokemon را به ارمغان می‌آورد. این تفاوت جذابیت‌های خاص خود را دارد، حتی اگر ساختار بازی‌های Pokemon Mystery Dungeon کمی تکراری باشد.

تبلیغات

Left 4 Dead

تجربه‌ی co-op چهار نفره، بدون شک قلب و روح اصلی بازی Left 4 Dead است، اما این بازی یک بخش دیگر هم دارد که می‌توانذ تجربه‌ی سرگرم‌کننده‌ای را به شما ارائه دهد. برای مثال، در حالت Versus قادر هستید تا در نقش زامبی‌ها قرار بگیرید؛ بخشی که طرفداران زیادی دارد. Left 4 Dead شامل سلاح‌های متنوع زیادی می‌شود، اما قرار گرفتن در نقش یک زامبی و استفاده از قابلیت‌های مخرب آن‌ها هم جذاب است.

Back 4 Blood

15 بازی ویدیویی که شما را در نقش یک هیولا قرار می‌دهند

جدیدترین دنباله‌ی معنوی Left 4 Dead، یعنی بازی Back 4 Blood، شاید آن طور که باید و شاید به اثر شایسته‌ای تبدیل نشد، اما در بسیاری از زمینه‌ها با یک بازی خوب طرف هستیم. برای مثال، بازی در نقش Ridden در حالت PvP بازی یعنی Swarm، می‌تواند تجربه‌ی بسیار لذت‌بخشی باشد. در میان Riddenها، شاهد تنوع بسیار خوبی هم هستیم و استفاده از آن‌ها در مقابل بازیکنان دیگر می‌تواند سرگرم‌کننده باشد.

Vampyr

15 بازی ویدیویی که شما را در نقش یک هیولا قرار می‌دهند

یکی از آن بازی‌هایی که لیاقت ستایش بسیار بیشتری دارد، اکشن نقش‌آفرینی استودیوی Dontnod Entertainment یعنی Vampyr است. این بازی ایده‌های جذابی را در خود جای داده که خواه ناخواه دوست دارید اجرایی شدن آن‌ها را ببینید. بازی در نقش پزشکی که یک خون‌آشام هم هست تمام المان‌های لازم برای تبدیل شدن به تجربه‌ای شگفت‌انگیز را دارد. البته بازی Vampyr بدون ایراد نیست، اما نکات مثبت آن به قدری هستند که بتوانیم تجربه‌ی آن را توصیه کنیم.

Alien vs. Predator

بازی Alien vs. Predator احتمالا یکی از بدترین بازی‌های حاضر در این فهرست باشد. ایرادات این اثر به حدی هستند که به احتمال زیاد تجربه‌ی آن را اصلا توصیه نمی‌کنیم. این در صورتی است که طرفدار بزرگ این دو فرنچایز نباشید و ایده‌ی تقابل Alien و Predator در یک بازی برای شما جذابیت ذاتی نداشته باشد. قابلیت بازی در نقش هر دوی این شخصیت‌ها در دو عدد از سه بخش داستانی این بازی قطعا می‌تواند برای برخی از طرفداران این فرنچایزها دلیل کافی باشد.

Manhunt

15 بازی ویدیویی که شما را در نقش یک هیولا قرار می‌دهند

اگر بخواهیم خیلی دقیق شویم، در بازی Manhunt در نقش یک هیولای واقعی قرار نمی‌گیرید. با این حال، کارهایی که در این بازی می‌کنید، قطعا برای تبدیل شدن به یک هیولا کافی هستند. در بازی ترسناک مخفی‌کاری راکستار (Rockstar)، وظیفه‌ی شما این است که فهرستی از اهداف را به وحشیانه‌ترین و خشن‌ترین روش‌ ممکن به قتل برسانید. شاید از نظر فیزیکی یک هیولا نباشید، اما بازی Manhunt شما را به موجودی تبدیل خواهد کرد که بدون شک از نظر روانی یک هیولای واقعی است.

Dead by Daylight

15 بازی ویدیویی که شما را در نقش یک هیولا قرار می‌دهند

احتمالا وقتی شروع به خواندن این مقاله کردید، انتظار داشتید که به نام بازی Dead by Daylight برخورد کنید. Dead by Daylight یکی از معروف‌ترین بازی‌هایی است که شما را در نقش یک هیولا قرار می‌دهد. علاوه بر هیولاهای اصلی خود بازی، در Dead by Daylight می‌توانید در نقش برخی از هیولاهای کلاسیک فرنچایزهای مشهور مثل Resident Evil و Silent Hill هم قرار بگیرید. خوشبختانه به لطف مکانیک‌های گیم‌پلی جذاب بازی، قرار گرفتن در نقش هر کدام از این هیولاها شدیدا سرگرم‌کننده است.

Friday the 13th

15 بازی ویدیویی که شما را در نقش یک هیولا قرار می‌دهند

Jason Vorhees، شخصیت اصلی فرنچایز Friday the 13th، شاید یک هیولای عادی نباشد، اما او یک انسان معمولی هم نیست. بازی در نقش او و شکار قربانیان در بازی Friday the 13th، قطعا تجربه‌ی جالبی است. این بازی بدون شک ایرادات زیادی دارد و مشکلاتی که در روند توسعه‌ی آن به وجود آمدند هم در این مهم بی‌تاثیر نیستند. با این وجود، این بازی یک فاجعه‌ی کامل هم نیست و نقاط قوت خود را دارد.

Carrion

15 بازی ویدیویی که شما را در نقش یک هیولا قرار می‌دهند

سازندگان Carrion این بازی را یک اثر ترسناک معکوس می‌خوانند و بدون شک با یکی از منحصر به فردترین بازی‌های این فهرست از نظر ایده‌ی مرکزی طرف هستیم. در این بازی شما در نقش هیولایی عجیب و غریب با ریشۀ نامشخص قرار می‌گیرید که در یک آزمایشگاه گیر افتاده است. در طول بازی شما دانشمندان و سربازانی را می‌کشید که بر سر راه شما قرار می‌گیرند.

Maneater

15 بازی ویدیویی که شما را در نقش یک هیولا قرار می‌دهند

استودیوی Tripwire Interactive بازی Maneater را یک اثر SharkPG خوانده است. با توجه به محوبیت و نقدهای مثبتی که این بازی دریافت کرده، قرار دادن آن در این فهرست دور از ذهن نیست. در این بازی شما در نقش یک کوسه‌ی سفید قرار می‌گیرید و کل تجربه‌ی بازی حول این ایده می‌چرخد. تخریب اموال دیگران، ترسناندن انسان‌هایی که در ساحل هستند و قورت دادن موج‌سواران جزو کارهایی است که این بازی را به یک اثر لذت‌بخش تبدیل می‌کنند.

Destroy All Humans

15 بازی ویدیویی که شما را در نقش یک هیولا قرار می‌دهند

اگر به دنبال عنوانی هستید که در آن تعداد زیادی NPC را به قتل می‌رسانید، بازی Destroy All Humans انتخاب واضحی است. Destroy All Humans شما را در نقش بیگانه‌ای قرار می‌دهد که به زمین حمله کرده‌. تنوع زیاد سلاح‌های بیگانه و ترکیب آن با قدرت ماورایی بیگانۀ داستان، به شما اجازه می‌دهد تا به روش‌های متنوعی به خلق هرج و مرج بپردازید.

Evolve

15 بازی ویدیویی که شما را در نقش یک هیولا قرار می‌دهند

بازی Evolve ابدا نتوانست به موفقیت قابل توجه‌ای تبدیل شود و جالب است بدانید که تجربه‌ی بازی در نقش هیولاهای آن، یکی از دلایلی بود که بازی نقدهای چندان مثبتی را دریافت نکرد. البته از نظر بصری این هیولاها تنوع بسیار زیادی داشتند، اما بازی در نقش آن‌ها خیلی زود خسته‌کننده می‌شد و برخی از آن‌ها قدرت بیشتری داشتند که بازی را از تعادل خارج می‌کرد. با توجه به این که بازی در نقش هیولاها بخش مهمی از چرخه‌ی گیم‌پلی Evolve بود، محصول نهایی کمی ناامیدکننده است.

Invisible bearded userامیر حسینKratosمحمدرضا نوروزیSj17گیمر غمگینامیرTUPACBoogimanLone wolf

مجله خبری gsxr

نمایش بیشتر
دانلود نرم افزار

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا