هاست پرسرعت
خودرو

این سه منطقه در شمال ایران را حتما ببینید!

این سه منطقه در شمال ایران را حتما ببینید!

جاهای دیدنی شمال ایران کم نیست و این خطه سرسبز پر است از جاهای دیدنی و بکر که تجربه سفر به آن‌ها خاطره‌ای به‌یادماندنی برای هرکدام از ما به‌یادگار خواهد گذاشت. اما شاید یکی از دغدغه‌های مهم گردشگری شمال ایران، ناشناخته ماندن برخی از دیدنی های آن باشد و همین موضوع باعث می‌شود بسیاری از مسافرانی که به این خطه سرسبز سفر می‌کنند دائما از جاهای تکراری دیدن کنند.

بنابراین بهتر است با شناختن دیگر دیدنی شمال با جاذبه‌هایی که تا اکنون برایمان ناشناخته بوده آشنا شویم و از سفر به آن‌ها لذت ببریم.

ما در این مقاله برای آشنایی بیشتر شما با دیدنی های شمال سفری کوتاه خواهیم داشت به خطه همیشه بارانی کشورمان و از سه منطقه زیبای تنگ دار در نوشهر، اولسبلنگاه در ماسال و پل معلق نمک آبرود، بازدید می‌کنیم. در این سفر سرسبز و رویایی، شما هم همسفر ما باشید.

تنگ دار در نوشهر

تنگ دار در نوشهر

 

تنگه دار یا تنگ دار کشکسرا به‌عنوان یکی از جاهای دیدنی شمال یکی از مقاصد بکر طبیعت‌گردی شمال ایران محسوب می‌شود. تنگ دار نوشهر به‌نسبت بسیاری از دیدنی ها شمال، به تهران نزدیک است و به‌دلیل قرار گرفتن در ارتفاعات و جنگل‌های ییلاقی برای فرار از روزهای گرم تابستانی پایتخت، پناهی خنک و سرسبز برای تهرانی‌ها است.

تنگ دار که در هشت کیلومتری جنوب شهرستان نوشهر و در نزدیکی روستای کوشکسرا قرار دارد با تفریحات مهیجی چون صخره‌نوردی، رودخانه‌نوردی و شنا و آب‌تنی از میهمانان خود پذیرایی می‌کند. پیش از رفتن به تنگ دار در نوشهر ضمن بررسی وضعیت جوی باید به فکر اقامتگاه مناسب نیز باشید.

شما می‌توانید برای اجاره ویلا نوشهر به سایت هومسا مراجعه کنید و اقامتگاه مناسب خود را انتخاب کنید.

آدرس تنگ دار نوشهر: هشت کیلومتری جنوب شهر نوشهر، در نزدیکی روستای کشکسرا.

 

اولسبلنگاه در ماسال

اولسبلنگاه در ماسال

 

اولسبلنگاه در ماسال به‌عنوان یکی از جاهای دیدنی شمال ازجمله زیباترین ییلاقات ماسال است و در بخش مرکزی گیلان واقع شده. طبیت‌گردان برای اقامات در طبیعتی بکر و سرسبز به این منطقه سفر می‌کنند و با آب‌وهوای دل‌پذیر این روستا، طبیعت زیبا و فرهنگ مردم بومی تجربه‌ای سبز و خنک برای خود رقم می‌زنند.

روستای اولسبلنگاه بر فراز کوه‌ها و در دل جنگل‌ها، منظره‌ای رویایی از طبیعتی بکر و وحشی به شما هدیه می‌دهد و سینه‌تان را مملو از هوایی پاک و خنک خواهد کرد. اگر می‌خواهید یکی از بکرترین جاهای دیدنی شمال را ببینید کافی است راهی گیلان شوید، از طریق جاده قزوین-رشت خود را به رشت و سپس به روستای اولسبلنگاه برسانید و برای تکمیل این سفر جذاب، اقامت در کلبه چوبی ماسال را تجربه کنید.

این روستا در ۸۰ کیلومتری شهر رشت و ۳۰ کیلومتری شهر ماسال، در ارتفاع ۱۴۸۹ متری از سطح دریا واقع شده و با دارا بودن چشم‌اندازی فوق‌العاده به دشت‌ها، کوه‌ها و جنگل ‌های اطراف، گردشگران را شگفت‌زده می‌کند.

  آدرس اولسبلنگاه : استان گیلان، رشت، ماسال، روستای اولسبلنگاه.

 

پل معلق نمک آبرود

پل معلق نمک آبرود 

 پل معلق نمک آبرود یک جاذبه‌ تفریحی و یکی از هیجان‌انگیزترین جاهای دیدنی شمال است که تجربه بازدید از آن مقدار زیادی آدرنالین را برای شما به‌همراه خواهد داشت.

این پل که از چوب و طناب ساخته شده، با ۴۵ متر ارتفاع و  ۱۵۰ متر طول، گردشگران خود را به یک تجربه هیجان‌انگیز و سینمایی فرا می‌خواند. اگر اهل هیجان و کمی دلهره و البته یک تجربه سینمایی هستید، عبور از پل معلق نمک آبرود را به شما پیشنهاد می‌کنیم.

برای دسترسی به پل معلق نمک آبرود که در کوه دیو واقع شده، باید سوار خط دوم تله کابین نمک آبرود شوید. البته پل معلق تنها تفریح نمک آبرود نیست و این مجموعه تفریحی در کنار طبیعت زیبایی که دارد، دارای جاذبه‌های تفریحی متنوعی است. البته برای گشت‌وگذار در طبیعت زیبای آن و تجربه تفریحات هیجان انگیزی که دارد باید به فکر اجاره ویلا نمک آبرود باشید. شما می‌توانید در سایت هومسا بهترین اقامتگاه‌هار را مشاهده کنید.

پل معلق نمک آبرود: استان مازندران، نمک ابرود، مجموعه تفریحی نمک آبرود.

اقامت در شمال با هومسا

برای بازدید ازمناطق دیدنی شمال کشور باید به‌دنبال یک اقامتگاه خوب در این شهر بگردید. تیم هومسا در کنار شما است تا با معرفی و رزرو بهترین اقامتگاه‌های شمال، سفر خوشی را برای شما و همراهان‌تان رقم بزند.

برای اجاره ویلا کافی است در صفحه اصلی وبسایت هومسا، شهرهای شمالی را جست‌وجو کنید. در این قسمت با استفاده از فیلترهای مختلف، به سادگی و در کوتاه‌ترین زمان اقامتگاه مورد نظر خود را رزرو خواهید کرد.

سامانه اجاره ویلا، سوئیت و اقامتگاه‌های بوم گردی راهکار نوین سفر آسا (سهامی خاص) با نام تجاری هومسا، از سال ۹۶ به عنوان یکی از شرکت‌های زیرمجموعه هلدینگ ارنیکا وارد دنیای گردشگری شد و تا کنون توانسته بیش از ۶۰۰۰ واحد اقامتی، ۳۰۰۰ میزبان و هزاران رزرو آنلاین موفق در سراسر ایران داشته باشد.

هومسا تلاش دارد با گام برداشتن در مسیر توسعه پایدار گردشگری، از طریق فراهم آوردن زنجیره تامین سبز فعالیت خود را ادامه دهد، تا میهمانان و میزبانان با خیالی آسوده و به شکل مؤثری در یک پلتفرم، به همدیگر ملحق شوند.

کلام پایانی

سفر از هر جنس و به هر مقصدی باشد پر از اتفاقات و خاطراتی است که سال‌های سال میهمان دل شما خواهد بود و یادآوری آن کام شما را شیرین می‌کند. سفر به شمال نیز، از آن دست سفرهایی است که هم یک تجربه طبیعت‌گردی به شما هدیه می‌دهد و هم فرصتی مفرح برای گشت‌وگذار و بازدید از جاهای دیدنی جذاب.

اگرچه کلان‌شهرهای شمال کشور برای سفر و طبیعت‌گردی مقاصد جذابی است، اما تمام شمال این کلان‌شهرها نیستند و خطه شمالی کشور پر است از روستاهای ییلاقی و جاذبه‌های گردشگری جذاب که کمتر شناخته شده‌اند. ما در این مقاله‌ از هومسا تلاش داشتیم شما را بیشتر با جاهای دیدنی شمال و فرصت‌های سفر به شهرهای مختلف آن آشنا کنیم. شما می‌توانید با مطالعه مقاله‌های وبلاگ هومسا با جاهای دیدنی شمال کشور بیشتر آشنا شوید.

میانگین امتیازات ۵ از ۵

از مجموع ۳۴ رای

مجله خبری gsxr

نمایش بیشتر
دانلود نرم افزار

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا