هاست پرسرعت
تکنولوژی

بررسی کوتاه ردمی پد SE؛ یک تبلت ارزان قیمت اما خوش ساخت از شیائومی

بررسی کوتاه ردمی پد SE؛ یک تبلت ارزان قیمت اما خوش ساخت از
شیائومی

شیائومی به تازگی تبلت جدید خود تحت عنوان «ردمی پد اس ای» (Redmi Pad SE)‌ را معرفی کرده و به همین مناسبت قصد داریم در این مقاله از سری بررسی کوتاه، تجربه اولین مواجهه خود با این محصول را با شما به اشتراک بگذاریم. این تبلت به عنوان یک مدل مقرون به صرفه جهت مصارف سرگرمی تبلیغ شده و ما بسیار مشتاق هستیم ببینیم که با قیمت پایینی که دارد، چه عملکردی از خود نشان می‌دهد. با دیجی رو همراه باشید.

نسخه‌ای از ردمی پد SE که ما در اینجا بررسی می‌کنیم به رنگ بنفش است و در داخل جعبه خود یک کابل USB، یک شارژر و یک قاب دارد که به عنوان پایه نگهدارنده نیز عمل می کند. این مدل دارای 4 گیگابایت حافظه رم و 128 گیگابایت فضای ذخیره‌سازی داخلی است که مقرون به صرفه‌ترین مدل ردمی پد SE می‌باشد اما از لحاظ صفحه نمایش و باتری هیچ فرقی با مدل‌های دیگر ندارد.

بررسی کوتاه ردمی پد SE

شیائومی در این تبلت ارزان قیمت از تراشه پردازشی اسنپدراگون 680 استفاده که بر اساس فناوری پردازش 6 نانومتری ساخته شده و یک پلتفرم نسبتاً قدیمی است، زیرا در اوایل سال 2021 وارد بازار شد. اما به هر حال ما انتظار یک پردازنده رده بالا را در این رده قیمتی نداریم. در واقع، اسنپدراگون 680 می‌تواند یک پردازنده عالی برای ردمی پد SE باشد، اما برای قضاوت بهتر باید تا زمان انتشار نتایج تست‌ها و بنچمارک‌ها منتظر بمانیم. با این حال، در اولین مواجهه‌ای که با این تبلت داشتیم، عملکرد رابط کاربری بسیار نرم و روان بود و نرخ تازه‌سازی 90 هرتزی نمایشگر در هنگام مرور وب یا استفاده از ویدیو پلیر اصلی تبلت به خوبی تأثیر خود را نشان می‌دهد.

بررسی کوتاه ردمی پد SE

در رابطه با رابط کاربری باید گفت که شیائومی جدیداً MIUI Pad 14 را معرفی و در این تبلت نیز از آن استفاده کرده که یک نسخه اقتباس شده از MIUI 14 برای دستگاه‌هایی با نمایشگر بزرگ است. برنامه‌ها در این رابط کاربری جدید شکل ظاهری بهتری دارند و کشیده نمی‌شوند. ویدیوها نیز بسیار خوب به نظر می‌رسند. صفحه نمایش 11 اینچی ردمی پد SE که مجهز به پنل LCD است، توانسته گواهینامه نور آبی کم را به دست آورد و این یعنی دستگاهی عالی برای مطالعه و استفاده دانش آموزان بوده و چشم را زیاد اذیت نمی‌کند. در تئوری، روشنایی صفحه نمایش این تبلت می‌تواند به 400 نیت و کنتراست آن نیز به 1500 به 1 برسد، اما باز هم تنها از روی برگه مشخصات نمی‌توان قضاوت کرد و باید تست‌های تخصصی‌تری بر روی نمایشگر انجام شود.

بررسی کوتاه ردمی پد SE

چهار بلندگو با پشتیبانی از دالبی اتموس (Dolby Atmos) و صدای Hi-Res در ردمی پد SE وجود دارد که دو عدد در سمت راست و دو عدد در سمت چپ صفحه نمایش تعبیه شده است (هنگامی که به صورت افقی نگه داشته می‌شود). در ضمن، دیدن جک 3.5 میلی متری صدا نیز در این محصول بسیار خوشحال کننده است و بدون دردسر می‌توانید هدفون‌های سیمی خود را نیز مورد استفاده قرار دهید (به هر حال، کسی که به سراغ یک تبلت ارزان قیمت می‌رود، مسلماً دوست ندارد هزینه بالایی برای خرید هدفون بی‌سیم صرف کند!).

ظرفیت باتری در ردمی پد SE برابر 8000 میلی آمپر ساعت است که بسیار امیدوار کننده به نظر می‌رسد. با این حال، سرعت شارژ آن تنها 10 وات است و این بدان معناست که مدت زمان نسبتاً زیادی طول می‌کشد تا باتری از 0 به 100 درصد شارژ شود. این مسئله کمی ناامیدکننده است زیرا می‌دانیم که شیائومی به فناوری‌های شارژ بسیار سریع‌تری دست یافته و به عنوان مثال، ردمی نوت ۱۱ با همین تراشه پردازشی در بازار وجود دارد و می‌تواند شارژ سریع 33 وات را از طریق PD 3.0 ارائه کند.

بررسی کوتاه ردمی پد SE

این تبلت همچنین یک دوربین پشتی 8 مگاپیکسلی و یک دوربین سلفی 5 مگاپیکسلی هم دارد که هر دو از فیلمبرداری با وضوح 1080p و نرخ 30 فریم در ثانیه پشتیبانی می‌کنند. هر چند که این دوربین‌ها کیفیت چندان قابل تعریفی ندارند، اما عکاسی و فیلمبرداری با یک دستگاه 11 اینچی نیز چندان متداول و عادی نیست و لذا نمی‌توان به این بخش ایراد زیادی وارد کرد.

در مجموع، ردمی پد SE یک تبلت اندرویدی مقرون به صرفه و ارزان قیمت (حدود 200 یورو) است که در شرایط فعلی یک غنیمت بزرگ محسوب می‌شود. چرا که اغلب شرکت‌های بزرگ تولید کننده گوشی یا به کلی سراغ ساخت تبلت نمی‌روند و یا ترجیح می‌دهند به عرضه یک یا دو مدل پرچمدار و رده بالا اکتفا کنند. نظر شما در مورد ردمی پد SE چیست؟ اگر تجربه کار با این تبلت را دارید، خوشحال می‌شویم تجربیات خود را در بخش کامنت‌ها در زیر همین مطلب با ما و دیگر خوانندگان دیجی رو به اشتراک بگذارید.

اخبار تکنولوژی
بلیط اتوبوس
تاکسی بین شهری

AD

مجله خبری gsxr

نمایش بیشتر
دانلود نرم افزار

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا