هاست پرسرعت
بازی

بیوگرافی هنری کویل | مرد پولادین سینمای هالیوود

بیوگرافی هنری کویل | مرد پولادین سینمای هالیوود

هنری کویل یکی از بازیگران توانمند و پرطرفدار سینمای هالیوود شناخته می‌شود که در آثاری همچون Man of Steel، The Witcher و Mission: Impossible – Fallout به هنرنمایی پرداخته است.

هنری ویلیام دالگلیش کویل (Henry William Dalgliesh Cavill)، بازیگر 39 ساله انگلیسی‌تبار در تاریخ 5 مه 1983 (15 اردیبهشت 1362) در سن هلیه واقع در جزیره جرسی نزدیک به کشور بریتانیا چشم به جهان گشود. پدرش یک سهامدار و مادرش معاونت یک بانک را بر عهده داشت و به همین دلیل نیز می‌توان گفت که خانواده 7 نفره آن‌ها جزو ثروتمندان جرسی محسوب می‌شدند.

هنری از کودکی عاشق بازی‌های ویدیویی بود و به سبب رایانه‌ای که کالین پدرش برای وی تهیه کرده بود، اکثر اوقات دوران کودکی خود را پشت دستگاه خود و انجام بازی‌های مختلف می‌گذراند. او در سن 13 سالگی محل تولد خود را ترک کرد تا به باکینگهام‌شر رفته و در یک مدرسه عمومی به تحصیل مشغول شود. او درهنگام ورود به مدرسه به سبب ظاهر نه چندان جذابش و دلتنگی خانه با روی باز هم‌کلاسی‌هایش مواجه نشد و مورد تمسخر قرار می‌گرفت. با این حال به مرور و به سبب حضور در مسابقات راگبی محبوبیت یافت و دوستان بسیاری پیدا کرد تا بدین طریق پایش به سالن تئاتر و مراسمات تولید شده توسط مدرسه‌اش باز گردد.

بیوگرافی هنری کویل | مرد پولادین سینمای هالیوود

او در سن 16 سالگی این فرصت را پیدا کرد تا در جریان فیلم‌برداری پروژه Proof of Life در سال 2000 با یکی از بازیگران برجسته هالیوود به نام راسل کرو (Russell Crowe) ملاقات نماید. هنری در آن زمان برای یک نقش فرعی انتخاب شده بود و از طریق ملاقات با راسل کرو توانست تا درباره بازیگری با وی مشاوره نماید. گفت و گوی هنری و راسل باعث شد تا دری تازه به روی زندگی این جوان باز شده و او برای انتخاب مسیر بازیگری مصمم‌تر از گذشته به خانه برگردد. این دو 13 سال بعد و در جریان پروژه سینمایی Man of Steel به عنوان پدر و پسر در کنار یکدیگر به نقش‌آفرینی پرداختند.

پس از آن که هنری کویل تصمیم گرفت تا آینده خود را بر پایه ورود به عرصه بازیگری بنا نماید، در سال 2000 و در نخستین تجربه جدی و هنری خود در اثر مشترک کانادا، فرانسه و ایتالیا تحت عنوان Laguna به کارگردانی دنیس بری (Dennis Berry) به ایفای نقش پرداخت. با این حال سکوی پرتاب او در سال 2001 و هنرنمایی در اقتباسی سینمایی از داستان کنت مونت-کریستو به نام The Count of Monte Cristo به وقوع پیوست که دنیا را با سبک بازیگری خود آشنا نمود.

بیوگرافی هنری کویل | مرد پولادین سینمای هالیوود
هنری کویل در کنار مادر و پدر خود

پس از موفقیت این فیلم و تحسین هنرنمایی او توسط منتقدین و مردم، هنری به صورت تمام وقت بازیگر عرصه بازیگری شد و در معدود قسمت‌هایی از سریال‌های The Inspector Lynley Mysteries در سال 2002 و Midsomer Murders در سال 2003 به ایفای نقش پرداخت. با این حال حضور او به عنوان نقش مکمل بازیگری همچون جیمز فرانکو (James Franco) در پروژه Tristan & Isolde در سال 2006 و Red Riding Hood در سال 2011 شهرتی عظیم را برای وی به ارمغان آورد که مسیر زندگی‌اش را تمام و کمال تغییر داد.

تبلیغات

حضور او به عنوان یکی از نقش‌های اصلی سریال تاریخی و تحسین شده The Tudors باعث شد تا جنبه جدیدی از توانمندی خود را به تصویر کشیده و مخاطبین را با صحنه‌هایی به یاد ماندنی مواجه کند که توجه فیلم‌سازان را نسبت به او جلب نمود. پس از این که هنری فرصت ایفای نقش به عنوان بازیگران جدید جیمز باند و سوپرمن را در اوایل دهه 2010 از دست داد، در نخستین پروژه‌ پرهزینه سینمایی خود به نام The Immortals به ایفای نقش پرداخت که سبب شد تا وی از نظر ظاهری کاملاً دگرگون شود. این مسئله باعث شد تا او وارد مسیر آثار اکشن شده و در فیلمی به نام The Cold Light of Day در کنار ستارگانی شناخته شده همچون بروس ویلیس (Bruce Willis) و سیگورنی ویور (Sigourney Weaver) قرار بگیرد. علی‌رغم نقدهایی که به این پروژه وارد شده بود، اما راه را برای دستیابی به یکی از نقش‌های مورد علاقه‌اش که پیشتر آن را از دست داده بود، هموار نمود.

بیوگرافی هنری کویل | مرد پولادین سینمای هالیوود

زک اسنایدر (Zack Snyder) که سال‌ها ساخت پروژه‌ای جدید از شخصیت سوپرمن را در نظر داشت، با هنری کویل وارد مذاکره‌‌ای جدید شد و او را برای حضور در نخستین پروژه از دنیای سینمایی دی‌سی تحت عنوان Man of Steel برگزید. پروژه‌ای که علی‌رغم تمامی کم و کاستی‌ها، باعث شد تا سرانجام پس از سال‌ها در کنار کریستوفر ریو (Christopher Reeve) شاهد بازیگری باشیم که گویا برای به تصویر کشیدن نسخه‌ای کمیک بوکی از آخرین پسر سیاره کریپتون زاده شده است.

هنری سپس در آثار دیگری از دینای سینمایی دی‌سی همچون Batman v Superman: Dawn of Justice و Justice League به ایفای نقش پرداخت که علی‌رغم هنرنمایی جذاب و تماشایی او در قامت سوپرمن، اما با بی‌برنامگی کمپانی برادران وارنر مسیر او به حاشیه رانده شد و عملاً این فرضیه به وجود آمد که هیچگاه دوباره نمی‌توانیم شاهد حضور هنری کویل به عنوان این شخصیت کمیک بوکی محبوب باشیم.

بیوگرافی هنری کویل | مرد پولادین سینمای هالیوود

با این حال حواشی ایجاد شده توسط کمپانی برادران باعث نشد تا عرصه بازیگری هنری کویل با تهدیدی روبرو شود، زیرا او در همکاری با گای ریچی (Guy Ritchie) اقتباسی جدید از فیلم The Man from U.N.C.L.E را به ارمغان آورد که مملو از صحنه‌های جذاب و هیجان‎‌انگیز بود. او سپس در سال 2017 و در کنار نیکولاس هولت (Nicholas Hoult) یکی از فیلم‌های جنگ‌محور متفاوت و بسیار جذاب تحت عنوان Sand Castle را رقم زد که رهبری نیروهای ویژه مستقر در شهر بغداد را بر عهده داشته و وارد نبردی هولناک با نیروهای تروریست شهر بعقوبه می‌شود که شامل صحنه‌هایی بسیار دردناک و شگفت‌انگیز می‌باشد که در کنارنامه هنری وی ‌بی‌سابقه بوده است.

با وجود این که هنری کویل مسیر پرقدرتی را در حرفه بازیگری ادامه می‌داد، اما هنرنمایی او در کنار تام کروز (Tom Cruise) را می‌توان به عنوان یکی از نقاط عطف زندگی او به حساب آورد که در سال 2017 و در فیلم تماشایی Mission: Impossible–Fallout به وقوع پیوست. در پروژه‌ای که تمام تمرکزها بر روی هنرنمایی تام کروز می‌باشد، این که یک بازیگر جدید در این مجموعه بتواند مخاطبین را هیجان‌زده نماید، اتفاق نادری است که هنری کویل موفق به انجام آن شد و تحسین تمامی بینندگان و منتقدین را در پی داشت.

بیوگرافی هنری کویل | مرد پولادین سینمای هالیوود

انتخاب صحیح پروژه‌های کاری هنری کویل باعث شد تا توجه کمپانی غول پیکری همچون نتفلیکس نسبت به او جلب شده و نقش اصلی سریال The Witcher را بر عهده بگیرد. پروژه‌ای که در اقتباس از داستان آندژی ساپکوفسکی (Andrzej Sapkowski) ناکام ماند و با سیل گسترده‌ای از انتقادات تند مواجه شد. با این حال تنها نکته مثبت این سریال هنرنمایی متفاوت و تماشایی هنری کویل در قامت گرالت از ریویا می‌باشد که نظر مثبت نتفلیکس را نسبت به خود جلب کرد و باعث شد تا این کمپانی از او در یکی دیگر از پروژه‌های اختصاصی‌اش بهره بگیرد.

هنری کویل در کنار میلی بابی براون (Millie Bobby Brown) آغازگر فرنچایزی جدید به واسطه کمپانی نتفلیکس شد که Enola Holmes نام داشته و تاکنون دو فیلم از آن راهی سرویس استریم شده که با استقبال خوبی از سمت بینندگان مواجه گشته است. محبوبیت این بازیگر و توانمندی او در ارائه شخصیت‌ سوپرمن باعث شد تا کمپانی برادران وارنر در تصمیم خود برای عدم استفاده از وی تجدید نظر کرده و هنری کویل را باری دیگر به دنیای سینمایی دی‌سی بازگردانند. اتفاقی که در تیتراژ انتهایی فیلم Black Adam به وقوع پیوست و موجی از واکنش‌های مثبت را در پی داشت.

بیوگرافی هنری کویل | مرد پولادین سینمای هالیوود

با وجود این که هنری کویل مسیر جدیدی را در زندگی حرفه‌ای خود به عنوان سوپرمن برای سال‌های پیش‌رو ادامه خواهد داد، اما اختلاف نظر او حول محور داستان سریال The Witcher و برنامه کاری شلوغ وی باعث شده تا فصل سوم این مجموعه تلویزیونی آخرین باری باشد که ما او را در قامت گرالت از ریویا مشاهده خواهیم کرد.

این بازیگر محبوب و توانمند در کنار حضور در پروژه‌های سینمایی و تلویزیونی مختلف، در زمینه‌های دیگری نیز حضور موفقی داشته است. او با وجود این که در کودکی به خاطر ظاهر ناپسند خود مورد تمسخر اطرافیانش قرار می‌گرفت، اما با تغییر سبک زندگی خود و انجام ورزش‌های مختلف موفق شد تا در سال 2013 به عنوان “جذاب‌ترین مرد زنده جهان” از سوی یکی از مجلات معتبر بریتانیا لقب بگیرد. او همچنین به 4 زبان انگلیسی، اسپانیایی، فرانسوی و ایتالیایی تسلط کامل دارد. علاقه دوران کودکی‌اش یعنی بازی‌های ویدویی نیز همچنان یکی از تفریحات مهم او بوده که در صفحات شخصی خود در اینترنت نیز شاهد مطالبی درباره بازی‌های ویدیویی و ماشین‌های گران‌قیمت می‌باشیم.

بیوگرافی هنری کویل | مرد پولادین سینمای هالیوود

هنری کویل همچنین در سال 2014 به عنوان سفیر حفاظت از حیات وحش برگزیده شد و هر ساله شاهد سفر او به اقصی نقاط جهان هستیم تا از طریق کمپین‌های حمایتی و مالی بتواند در این زمینه به حیات وحش‌های در معرض انقراض و نابودی کمک نماید. او نشان داده که در کنار نقش‌آفرینی‌های تماشایی خود، از شخصیتی دلسوز، مردمی و خون‌گرم بهره می‌برد که جذابیت و محبوبیتش را دو چندان کرده است.

در پایان می‌توانید لیستی از بهترین نقش‌آفرینی‌های هنری کویل در سینما و تلویزیون را مشاهده نمایید که تماشای آن‌ها را به طرفداران وی توصیه می‌نماییم.

  • Man of Steel
  • Batman v Superman: Dawn of Justice
  • Zack Snyder’s Justice League
  • Enola Holmes
  • Stardust
  • The Man from U.N.C.L.E.
  • Mission: Impossible – Fallout
  • Night Hunter
  • Sand Castle
  • The Tudors
  • Midsomer Murders
  • The Witcher
AlirezaEzio Auditore da FirenzeGOD OF WARمتین77Jim RayanAlireza1111Chris redfieldامیر حسینLonesome guy

مجله خبری gsxr

نمایش بیشتر
دانلود نرم افزار

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا