فراری برای حفظ ارزش خود، مدلها و تجهیزات تقلبی را از بین میبرد
فراری برای حفظ ارزش خود، مدلها و تجهیزات تقلبی را از بین میبرد
فراری تا آنجا پیش رفته که حتی ۳ خودروی بازسازیشده بر پایه مدلهای کلاسیکش را نیز از بین برده است.
وقتی حرف از تصویر و هویت برند باشد یا بحث مالکیت حقوقی محصولات در میان باشد، فراری با کسی شوخی ندارد. بخشی از این مسئله به موفقیت برند و سیاست آن باز میگردد اما بخش دیگر آن بهخاطر این است که این برند، یکی از بالاترین آمار جعل را در جهان دارد. مشخصا مسئولان ایتالیایی آن هم با جعل و تقلب مبارزه میکنند؛ آنها در راستای نمایش عزم راسخ خود برای مبارزه با جعل هویت برند، اینفوگرافیکی را منتشر کردهاند که دادههای مربوط به اسقاط و نابودسازی قطعات و محصولات تقلبی تولیدشده با نام این شرکت را روشن میکند.
بر پایه این گزارش، خودروساز مارانلو بیش از ۴۰۰ هزار قطعه و محصول را نابود کرده است. گویا بیشتر این اقلام را سوغاتیها، لباس، عطر و حتی نشانهای تقلبی با لوگوی فراری تشکیل میداند اما داستان به اینجا ختم نمیشود؛ ایتالیاییهای عصبانی سه خودرو را هم بههمراه این اقلام نابود کردهاند. خودروهای فراری در میان مردم از محبوبیت بالایی برخوردار هستند. در این میان، بازسازی بدنه و ساخت مدل تقلبی خودروهای کلاسیک این خودوساز بهدلیل فرم سادهتر بدنه، آسانتر است. فراری در راستای حفظ مالکیت معنوی طراحیهای خود، تلاش کرد طراحی مدل ۲۵۰GTO را بهصورت تجاری ثبت کند اما نبرد حقوقی را به شرکت «آرِس» باخت.
مسئولان فراری درباره نحوه نابودکردن این محصولات جزئیاتی را منتشر نکردهاند اما بهخوبی مشخص کردهاند که در کار خود جدی هستند. آنها پیشتر هم برنامهای موسومبه «جایزه ضدجعل هویت» را برگزار کردند که به کسانی که تولید این نمونههای تقلبی را گزارش میدادند، پاداش میداد. این پاداش شامل یک تشکر رسمی از سوی شرکت و یک محصول باکیفیت از آن میشد.
«کارلو دانیو»، مشاور ارشد قانونی فراری، در اینباره میگوید:
اجناس جعلی از همیشه قدرتمندتر شدهاند. شاید خوب به نظر برسد اما بهجز تیشرتها و پوشیدنیهای دیگر، مردمی هم وجود دارند که بهراحتی خودروهای تقلبی را از واقعی تشخیص میدهند؛ خودروهایی که با قیمت بالا خرید و فروش میشوند.
این برند ساکن مارانلو چند سال گذشته برای فیلمبرداری فیلم سینمایی زندگینامه انزو فراری، بنیانگذار مجموعه، به شرکت نتفلیکس اجازه ساختن چند نمونه خودرو را داد. این نمونهها با کمک ۲۰ متخصص بازسازی خودروهای فراری و بر پایه مدلهای ۱۹۵۷ این خودروساز تهیه شدند. پس از اتمام فیلمبرداری، فراری تمام آنها را گردآوری کرد و از بین برد تا مبادا بهجای نمونههای اصلی در بازار سیاه معامله نشوند. آیا فراری بیشازاندازه محافظهکارانه عمل میکند یا شرکتهای بزرگ برای حفظ اسمورسم خود مجبور به انجام این اقدامات هستند؟
مقالات مرتبط:
مجله خبری gsxr