هاست پرسرعت
خودرو

نسل بعدی تویوتا سوپرا برقی می‌شود؛ تولید آخرین نسخه بنزینی با ۵۴۲ اسب بخار قدرت!

نسل بعدی تویوتا سوپرا برقی می‌شود؛ تولید آخرین نسخه بنزینی با ۵۴۲ اسب بخار قدرت!

بر اساس جدیدترین اخبار منتشر شده ششمین نسل تویوتا سوپرا با قوای محرکه برقی تولید خواهد شد و آخرین نسخه سوپرا فعلی با پیشرانه بنزینی پرقدرت که ۵۴۲ اسب بخار قدرت دارد در دسترس قرار خواهد گرفت تا ژاپنی ها وداعی باشکوه با محصول اسپرت خود داشته باشند.

برخی رسانه‌ها مدعی شده‌اند نسل آینده تویوتا GR سوپرا به عنوان یک محصول اسپرت و برقی تولید خواهد شد اما قبل از اینکه چنین اتفاقی رخ دهد ژاپنی‌ها نسخه پرفورمنس و گیراتری را برای خداحافظی باشکوه با این خودرو تولید خواهند کرد. شایعات موردبحث را مجله بست کار ژاپن منتشر کرده است. آن‌ها می‌گویند آخرین نسخه درون‌سوز سوپرا می‌تواند قدرت ۵۴۲ اسب بخار داشته باشد که نسبت به خروجی ۳۸۲ اسب بخار پیشرانه ۶ سیلندر ۳ لیتری توربو افزایش قابل‌توجهی را نشان می‌دهد. چنین قدرتی را در بی ام و M3 CS و M4 CSL دیده‌ایم.

احتمال دارد آخرین نسخه پرفورمنس و بنزینی سوپرا بجای نام GR از GRMN استفاده کند که مخفف عبارت “گازو ریسینگ، تیون شده توسط استاد نوربرگ رینگ” است و تنها برای داغ‌ترین محصولات GR بکار می‌رود. پسوند مورد اشاره ادای احترامی به راننده تست ارشد تویوتا یعنی هیرومو ناروسه است که در زمان تست لکسوس LFA و در پیست نوربرگ رینگ درگذشت. مدل موردبحث در صورت تولید آخرین نسخه روی شاسی A90 خواهد بود، خودرویی که در سال ۲۰۲۵ با بازار خداحافظی می‌کند.

پس از آن ششمین نسل سوپرا با قوای محرکه برقی تولید خواهد شد. تتسویا تادا مهندس ارشد تویوتا در سال ۲۰۱۹ نیز به چنین موضوعی اشاره کرده بود اما رسانه ژاپنی جزئیات بیشتری از آن را منتشر می‌کند. بست کار می‌گوید مدل به اصطلاح A100 از طراحی دیفرانسیل عقب استفاده خواهد کرد و قدرت پیشرانه برقی آن به حدود ۴۴۴ تا ۴۹۳ اسب بخار خواهد رسید. سوپرا برقی همچنین از گیربکس دستی کاذبی که تویوتا برای خودروهای برقی توسعه می‌دهد استفاده خواهد کرد. این خودروساز ژاپنی می‌گوید گیربکس یاد شده احساس گیربکس‌های سنتی را شبیه‌سازی می‌کند. شاید سورپرایز کننده ترین نکته این باشد که سوپرا برقی به شکل یک خودروی اسپرت و پیشرانه وسط تولید خواهد شد چراکه پلتفرم برقی تویوتا آزادی عمل زیادی را در اختیار مهندسان و طراحان خواهد گذاشت.

اگر اخبار منتشر شده صحیح باشند طرفداران می‌توانند منتظر محصول جذابی باشند. همیشه خداحافظی با خودروهای نمادین سخت است اما آخرین نسخه‌های یک خودروی مشهور جذابیت‌های زیادی دارند و از طرفی صنعت خودرو نیازمند خودروهای اسپرت و برقی با قیمت مناسب است. امیدواریم نقشه‌های تویوتا در این زمینه رنگ واقعیت به خود بگیرد.

میانگین امتیازات ۵ از ۵

از مجموع ۳۱ رای

مجله خبری gsxr

نمایش بیشتر
دانلود نرم افزار

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا