هاست پرسرعت
تکنولوژی

بهترین گوشی های گیمینگ عرضه شده در سال 2022

بهترین گوشی های گیمینگ عرضه شده در سال 2022

خرید بلیط هواپیما از سفرمارکت

در بازار گوشی‌های هوشمند، دسته‌‌بندی‌های مختلفی وجود دارد که هر کدام برای برطرف کردن نیازهای طیف خاصی از مشتریان تولید می‌شوند. یکی از این دسته‌بندی‌ها به گوشی‌های گیمینگ اختصاص دارد که مناسب گیمرها بوده و در ساخت آن‌ها بیش از هر چیز بر کیفیت اجرای بازی‌ها تمرکز شده است. در این مقاله از دیجی رو قصد داریم تا فهرستی از بهترین گوشی‌های هوشمند گیمینگ عرضه شده در سال 2022 را برای شما ارائه کنیم. گوشی‌هایی درجه یک و قدرتمند که بدون شک می‌توانند آرزوی هر گیمری باشند. پس بدون هیچ مقدمه دیگری در ادامه با ما همراه باشید.

سری ایسوس راگ فون 6 و راگ فون 6D

ایسوس نامی آشنا در صنعت رایانه‌های شخصی است و برند فرعی آن موسوم به Republic of Gamers یا به اختصار ROG کاملاً اختصاص به تجهیزات گیمینگ دارد. این شرکت تایوانی، علاوه بر تولید مادربرد، کارت گرافیک و سایر قطعات کامپیوتر، گوشی‌های هوشمند گیمینگ سری راگ فون را نیز تولید می‌کند که کاملاً مختص گیمرها هستند. جدیدترین مدل‌های عرضه شده در این سری شامل نسخه‌های مختلف راگ فون 6 و راگ فون 6D می‌باشد که هر دوی آن‌ها از قدرتمندترین گوشی‌های بازار هستند. اجازه دهید ابتدا با سری راگ فون 6 شروع کنیم. در این سری دو مدل راگ فون 6 و راگ فون 6 پرو عرضه شده که دارای نمایشگرهای 6.78 اینچی امولد هستند و از نرخ تازه‌سازی 165 هرتز و نرخ نمونه برداری لمسی 720 هرتز پشتیبانی می‌کنند. این نرخ‌های بالا به گوشی کمک می‌کنند تا بازی‌ها را به روان‌ترین شکل ممکن اجرا کرده و در برابر لمس صفحه نیز به سرعت پاسخگو باشند.

راگ فون 6

علاوه بر این، هر دوی این گوشی‌ها دارای پردازنده کوالکام اسنپدراگون 8 پلاس نسل 1 هستند که آن‌ها را به یکی از قدرتمندترین گوشی‌های هوشمند اندرویدی حال حاضر دنیا تبدیل می‌کند. این تراشه قدرتمند با حداکثر 18 گیگابایت رم و 512 گیگابایت حافظه داخلی همراه شده و این یعنی هیچگونه لگ یا کندی به دلیل کمبود حافظه را شاهد نخواهید بود. ترکیب طراحی شیک و هندسی این گوشی‌ها با نورپردازی RGB باعث شده تا ماهیت گیمینگ به خوبی به آن‌ها منتقل شده و در همان نگاه اول به عنوان یک دستگاه مخصوص بازی شناخته شوند. در کناره‌های بدنه نیز نقاط حساس به فشار و کلیدهای تریگر تعبیه شده‌اند که در هنگام انجام بازی بسیار به کار می‌آیند.

ایسوس راگ فون از لوازم جانبی خاصی نیز پشتیبانی می‌کند که به گیمرهای حرفه‌ای موبایل اجازه می‌دهند دستگاه خود را به شکلی که دوست دارند، شخصی‌سازی کنند. علاوه بر این، این شرکت سری جدید راگ فون 6D را نیز به فروش می‌رساند که از یک مدل پایه و یک مدل آلتیمیت تشکیل شده است. برخلاف سری راگ فون 6، مدل‌های راگ فون 6D به تراشه پردازشی دیمنسیتی 9000 پلاس مدیاتک مجهز شده‌اند که البته یک تراشه پرچمدار محسوب می‌شود. مشابه سری‌های قبلی، تنها تفاوت بین راگ فون 6D و 6D آلتیمیت میزان حافظه آن‌ها است. حداکثر ظرفیت حافظه رم راگ فون 6D برابر 12 گیگابایت است در حالی که مدل آلتیمیت را می‌توان با رم 16 گیگابایتی هم تهیه کرد.

راگ فون 6

جدای از برخی تفاوت‌های سخت افزاری جزئی، طراحی سری راگ فون 6D کاملاً شبیه به سری راگ فون 6 است. به این معنی که همچنان از همان نورپردازی RGB و صفحه نمایش کوچک در پشت بدنه استفاده شده که جذابیت ظاهری گوشی‌ها را به شکل چشمگیری افزایش می‌دهند. همچنین، مانند سری راگ فون 6 کاربران این سری جدید نیز به لوازم جانبی مختلفی دسترسی داشته و می‌توانند قابلیت‌های گوشی را به کمک آن‌ها ارتقاء دهند. قیمت سری راگ فون 6 از حدود 999 دلار شروع می‌شود، در حالی که سری راگ فون 6D با قیمت پایه حدود 917 دلاری به فروش می‌رسد.

سری رد مجیک 7S

مانند سری راگ ایسوس، رد مجیک نیز برندی است که به گیمرهای موبایل اختصاص داده شده است. شرکت چینی رد مجیک در حال حاضر مشغول کار بر روی مدل جدید رد مجیک 8 پرو است که به زودی عرضه خواهد شد، اما در اینجا ما در مورد سری رد مجیک 7S صحبت می‌کنیم که از یک مدل پایه و یک مدل پرو تشکیل شده است. هر دو مدل دارای صفحه نمایش بلند 6.8 اینچی امولد هستند که در نرخ تازه‌سازی آن در مدل استاندارد برابر 165 هرتز و در نسخه پرو حداکثر 120 هرتز است. البته، دومی از فناوری کاهش نور Red Magic x Qualcomm LTM نیز پشتیبانی می‌کند. رد مجیک 7S و رد مجیک 7S پرو به اسنپدراگون 8 پلاس نسل 1 کوالکام مجهز شده‌اند که تراشه پرچمدار این شرکت در سال 2022 بود.

رد مجیک 7S

این تراشه با حداکثر 16 گیگابایت حافظه رم و حداکثر 512 گیگابایت حافظه داخلی همراه شده است. طراحی سری رد مجیک 7S نیز مانند سایر گوشی‌های گیمینگ به شکلی انجام شده که تداعی کننده حس و حال دنیای گیم باشد. بنابراین طرح‌های زاویه‌دار و هندسی و همچنین سیستم خنک کننده کارآمد از جمله ویژگی‌های بارز این سری است. سیستم خنک کننده رد مجیک 7S شامل یک فن توربو با نورپردازی RGB است که برای خنک کردن قطعات داخلی گوشی استفاده می‌شود. با وجود چنین قطعات قدرتمندی و برای اینکه بتوان مدت زمان طولانی را به بازی کردن پرداخت، یک سیستم خنک کننده اختصاصی بسیار کمک می‌کند تا عملکرد گوشی در شرایط خوب خود حفظ شود. قیمت رد مجیک 7S از حدود 600 دلار شروع می‌شود در حالی که مدل رده بالاتر رد مجیک 7S پرو با قیمت پایه 729 دلار آمریکا عرضه شده است.

سری آیفون 14 اپل

ممکن است تعجب کنید که سری آیفون 14 اپل در لیست گوشی‌های هوشمند گیمینگ چه می‌کند؟! اما باید به خاطر داشته باشید که این شرکت یکی از بزرگترین بازیگران در صنعت گوشی‌های هوشمند است. جدای از این، سری آیفون همواره یکی از توانمندترین و بهینه‌ترین گوشی‌های موجود در بازار بوده و از همین رو حتی توسط برخی گیمرهای حرفه‌ای ورزش‌های الکترونیک نیز مورد استفاده قرار می‌گیرد. پلتفرم‌های موبایلی اپل آنقدر قابل اعتماد هستند که برخی افراد آیپد را تنها به قصد بازی کردن می‌خرند! اما آنچه که در اینجا می‌خواهیم در موردش صحبت کنیم، جدیدترین نسل از گوشی‌های آیفون این شرکت یعنی سری آیفون 14 است.

آیفون 14 پرو

سری آیفون 14 در مجموع شامل 4 مدل است. در مورد آیفون 14 و آیفون 14 پلاس باید گفت این دو مدل مانند نسل قبل از تراشه A15 Bionic استفاده می‌کنند. با این حال، این به هیچ وجه به معنی صعف سخت افزاری نیست و هر دو گوشی می‌توانند در برابر بهترین‌های اندروید نیز حرف‌های زیادی برای گفتن داشته باشند. تراشه‌های اختصاصی اپل همواره در از همتایان اندرویدی خود جلوتر بوده‌اند، بنابراین می‌توان از آیفون 14 و آیفون 14 پلاس نیز انتظار عملکرد عالی در زمینه بازی داشت. اما وقتی به سراغ مدل‌های پیشرفته‌تر پرو می‌رویم، اینجا جایی است که قدرت واقعی اپل خودش را نشان می‌دهد و منشأ این قدرت هم چیزی نیست جز پردازنده A16. علاوه بر این، آیفون 14 پرو و ​​آیفون 14 پرو مکس دارای صفحه نمایش 120 هرتزی هستند که روان‌تر بوده و سرعت پاسخگویی بالاتری دارد.

پردازنده‌های A15 و A16 اپل علاوه بر قدرت بسیار بالای خود، به خاطر مصرف بهینه انرژی نیز بسیار مورد تحسین قرار گرفته‌اند. طراحی ظاهری آیفون‌های نسل جدید هم با وجود اینکه نسبت به قبل هیچ تحول خاصی ندارد، اما هنوز هم جزو بهترین‌های دنیای موبایل بوده و برای گیمرها هم می‌تواند جذاب باشد. قیمت آیفون 14 از 795 دلار آمریکا شروع می‌شود در حالی که مدل‌های پیشرفته پرو از 999 دلار شروع می‌شوند.

اخبار تکنولوژی
بلیط اتوبوس
تاکسی بین شهری

AD

مجله خبری gsxr

نمایش بیشتر
دانلود نرم افزار

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا