هاست پرسرعت
خودرو

آلفارومئو کارابو کانسپت ۱۹۶۸؛ جادوی گاندینی و برتونه در هفته طراحی میلان

آلفارومئو کارابو کانسپت ۱۹۶۸؛ جادوی گاندینی و برتونه در هفته طراحی میلان

نام آلفارومئو با طراحی گره خورده است و تعجبی ندارد که این برند هم‌زمان با برگزاری هفته طراحی میلان با کارابو کانسپت ۱۹۶۸ در رویداد موردبحث حضور پیدا کند.

کارابو ۱۹۶۸ در یکی از چهار پایتخت مد مشهور در دنیا حضور پیدا کرده تا افتتاح بوتیک مد جدید لاروسمیانی را جشن بگیرد. این خودروی مفهومی توسط مارچلو گاندینی طراحی شد و کار ساخت آن را نیز برتونه انجام داد. زیرساخت کارابو کانسپت نیز آلفارومئو ۳۳ استراداله است. این خودرو حتی امروز نیز احساس‌برانگیز به نظر می‌رسد و ارتفاعی کمتر از ۱ متر دارد. از جمله ویژگی‌های برجسته بدنه نیز می‌توان به خطوط تیز و استایلی بسیار اسپرت اشاره کرد.

یکی دیگر از شاخصه‌های کانسپت آلفارومئو کارابو ۱۹۶۸ درب‌های قیچی آن خواهد بود که بعدها در لامبورگینی کانتاش دیده شد، خودرویی که طراحش بازهم مارچلو گاندینی بود؛ اما بد نیست اشاره‌ای هم به نام کارابو داشته باشیم. این کانسپت اولین بار در نمایشگاه پاریس ۱۹۶۸ معرفی شد و در طراحی و نام خود از کارابوس اوراتوس که نام علمی سوسکی با رنگ خاص است الهام گرفت. همین الهام گرفتن در طراحی را نیز می‌توان در رنگ‌ها و تکنیک‌های خاص رنگ‌آمیزی آن زمان مشاهده کرد.

نیروبخش خودروی موردبحث پیشرانه ۸ سیلندر ۲ لیتری بود که در وسط خودرو نصب شد. یک گیربکس ۶ سرعته دستی نیز نیرو را به چرخ ها منتقل می‌کرد. نیروگاه آهنین کارابو ۲۳۰ اسب بخار قدرت در دور ۸۸۰۰ و ۲۰۰ نیوتون متر گشتاور را در دور ۷۰۰۰ تولید می‌کرد و می‌توانست سبب ثبت حداکثر سرعت ۲۵۰ کیلومتر در ساعت شود. یکی از مدیران ارشد آلفارومئو دراین‌باره گفته است:

من مطمئنم که حضور کارابو کانسپت در این رویداد شگفتی بزرگی را برای بازدیدکنندگان و شرکت‌کنندگان هفته طراحی میلان رقم زده است؛ و کاملاً اطمینان دارم که مواردی همچون ارزش‌های طراحی خاص ما باعث خواهد شد طرفداران از موزه آلفارومئو به عنوان خانه خودروهای خاص بازدید کنند

میانگین امتیازات ۵ از ۵

از مجموع ۱۴ رای

مجله خبری gsxr

نمایش بیشتر
دانلود نرم افزار

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا