هاست پرسرعت
تکنولوژی

انتخاب هاست چقدر در تامین امنیت سایت وردپرس نقش دارد؟

انتخاب هاست چقدر در تامین امنیت سایت وردپرس نقش دارد؟

خرید بلیط هواپیما از سفرمارکت

امنیت سایت های وردپرسی به فاکتورهای بسیار زیادی وابسته است که یکی از مهم‌ترین آنها، هاست وردپرس می‌باشد. از آنجایی که این نوع فضاهای ذخیره سازی، محلی برای نگهداری اطلاعات و پایگاه داده سایت شما هستند، لازم است به آن توجه بیشتری شود. در ادامه می‌خواهیم به بررسی اهمیت این نوع هاست‌ها در سایت‌های وردپرسی بپردازیم.

هاست وردپرس محلی برای ذخیره سازی داده‌ها، قالب‌ و افزونه‌های سایت شما است. از آنجایی که امروزه وردپرس به عنوان بزرگترین‌ CMS در سایت‌های ایرانی شناخته می‌شوند، اهمیت تامین امنیت در این نوع هاست‌ها مقوله بسیار مهمی است. اما این نوع فضاهای ذخیره سازی چگونه می‌توانند منجر به حفظ و حتی تقویت امنیت و سئو سایت شما شوند؟ در ادامه این بحث با ما باشید تا به صورت کامل به این موضوع بپردازیم.

وردپرس چیست؟ چرا از وردپرس استفاده می‌‌کنیم؟

اگر یک کاربر معمولی هستید و یا صاحب یک کسب و کار، به راحتی می‌توانید با خرید هاست و نصب این سیستم مدیریت محتوا، اقدام به طراحی تارنمای خود در فضای مجازی نمایید. اما این سیستم مدیریت محتوا چیست؟ وردپرس یک نوع CMS است که از بخش‌های مختلفی ساخته شده تا وبمسترها بتوانند از طریق پلتفرم آن، اقدام به انتشار محتوا، مدیریت و ساماندهی آن نمایند. استفاده از این نوع سیستم‌ها به کاربران این امکان را می دهد تا بدون نیاز به دانش برنامه نویسی، وب سایت‌های خود در مدل‌های مختلف اعم از شخصی، شرکتی، خدماتی یا فروشگاهی در کمتر از چند روز ایجاد کنند.

شما می‌توانید با تهیه یک هاست ایران، از وردپرس، جوملا، پرستاشاپ یا دروپال که همگی نوعی CMS هستند، برای راه اندازی سایت خود استفاده کنید. اما وردپرس با داشتن سهم 90 درصدی کاربران در میان سیستم‌های مدیریت محتوا، معروف‌ترین و بهترین انتخاب سامانه مدیریت محتوا برای طراحی یک سایت خواهد بود. از جمله دلایل استفاده روزافزون از این پلتفرم می‌توان به نکات زیر اشاره کرد:

  • راه اندازی سریع و آسان: طراحی یک سایت از طریق وردپرس به آسانی قابل انجام است. برای این کار تنها کافیست یک هاست وردپرس تهیه کرده و با نصب یک قالب و چند افزونه بر روی آن، ساختار اولیه سایت دلخواه خود را ایجاد کنید.
  • هزینه کم: برای راه اندازی سایت خود، برخلاف برنامه نویسی، هزینه و زمان کمتری با وردپرس نیاز است. جالب است بدانید در سال 2022، ایران پس از آمریکا، دومین رتبه استفاده کننده وردپرس برای طراحی سایت شناخته شده است. در این لیست رتبه سوم و چهارم به انگلیس و روسیه اختصاص دارد.
  • عدم نیاز به دانش تخصصی: همانطور که در بخش قبل هم گفتیم، برای طراحی سایت با وردپرس، نیازی به دانش کد نویسی به زبان‌های مختلف نخواهید داشت.

اهمیت تامین امنیت وردپرس چیست؟ + راهکارهای مهم آن

بهره مندی از یک هاست وردپرس باکیفیت، سئو و تامین امنیت وب سایت، مهم‌ترین گام‌هایی هستند که پس از راه اندازی یک سایت باید به آن توجه کنید. در این میان، جلوگیری از سرقت داده‌ها و ورود کاربران ناشناس از اهمیت ویژه‌ای برخوردار هستند. همانطور که در رویدادهای اخیر نیز مشاهده کردید، فقدان امنیت و وجود حفره های نفوذ در سایت‌‌ها، سبب می‌شوند تا پلتفرم‌های بزرگ دولتی نیز از سوی هکرها دچار اختلال گردند. بدیهی است که عدم توجه به این موضوع، منجر به برخی عواقب از جمله سرقت داده‌های سایت شما، فاش شدن هویت و اطلاعات شخصی کاربران، زیر سوال رفتن اعتبار برند و ریزش مشتریان و کاربران خواهد شد.

برای تامین امنیت سایت می‌توان به برخی راهکارها اشاره کرد که عبارتند از:

  • استفاده از افزونه‌های امنیت وردپرس: با درنظر گرفتن اهمیت حفظ امنیت سایت، افزونه‌ها و پلاگین‌های بسیاری برای ارتقای آن طراحی شده‌اند. این ماژول‌ها می‌توانند با مسدود کردن ورود کاربران از آی پی‌های ناشناخته، ورود ربات، ایجاد فایروال، ارائه قابلیت‌های ضد فیشینگ و اسکنر آنتی ویروس منجر به تقویت امنیت سایت شوند.
  • استفاده از رمزهای عبور امن: روش دیگر برای بهبود سطح امنیت سایت شما، اعمال پسوردها و کلید‌های امنیتی قدرتمند است. بدین معنا که این پیکربندی‌ها می بایست دربرگیرنده انواع پارامترها بوده و به راحتی قابل دسترسی و حدس زدن توسط ربات‌ها و انسان‌ها نباشند.

یکی دیگر از راهکارهای تضمینی برای حفظ امنیت سایت‌ها، استفاده از هاست وردپرس استاندارد است که در ادامه راجع به این موضوع می‌پردازیم. برای یافتن راه حل های بیشتر جهت حفظ امنیت سایت، کافیست عبارت روبرو را در گوگل جستجو کنید: چک لیست کامل امنیت سایت چابکان

اهمیت تامین امنیت وردپرس
اهمیت تامین امنیت وردپرس

اهمیت انتخاب هاست وردپرس و تاثیر آن بر امنیت سایت چیست؟

از آمارهای جالب در خصوص اهمیت هاست وردپرس در تامین امنیت سایت‌ها، می‌توان به سهم فضاهای میزبانی در هک شدن این وبگاه‌ها اشاره کرد. با توجه به این داده‌ها، در حدود 41 درصد از سایت‌ها به علت پیکربندی نامناسب و ناامن هاست خود، از طریق ارائه دهنده هاستینگ‌ها یا مستقیم هک شده‌اند. اما این اختلال چگونه از سمت هاست صورت می‌گیرد؟

زمانی که هاست وردپرس شما مورد تهاجم قرار گیرد و هک شود، مهاجم تا حد بسیار زیادی به اطلاعات سایت شما دسترسی پیدا خواهد کرد. در این حالت می‌توان به روش‌های مختلفی اشاره نمود که منجر به اختلال در سایت شما خواهند شد:

  • پایگاه داده: هکرها می‌توانند با دسترسی به هاست وب سایت، به پایگاه‌های داده آن نفوذ کنند. این کار ممکن است از طریق درز اطلاعاتی از سوی شما یا هاستینگ رخ دهد. همانطور که می‌دانید، پایگاه‌های داده، میزبان اطلاعات کامل کاربران، رمزهای عبور، شماره تلفن‌ها، ایمیل‌ها، اطلاعات سفارش و تمام رویدادهایی است که در سایت شما رخ می‌دهد. نفوذ به پایگاه داده به منزله درز اطلاعاتی بخش اعظمی از داده‌های سایت شما خواهد بود.
  • مدیریت فایل: هکرها می‌توانند در بخش دیگر، به سراغ مدیریت فایل هاست شما بروند و به راحتی داده‌های آن را حذف کنند. همچنین ممکن است بدون آنکه متوجه شوید، اسکریپت‌ها و یا کدهایی در قالب و افزونه‌ها اضافه شود. این کار منجر خواهد شد تا اطلاعات سایت شما به منابع نامشخصی نیز ارسال شوند.

از تاثیرات دیگری که می‌توان برای سایت‌ها با هاست وردپرس نامناسب درنظر گرفت، باید به افت سئو سایت اشاره کرد. این کار منجر می‌شود تا وب سایت شما از نظر سرعت، کسب رتبه در نتایج جستجوی گوگل و خزش توسط ربات‌های گوگل نیز عملکرد مناسبی نداشته باشد. برای آشنایی با انواع حملات سایبری کافیست عبارت روبرو را در گوگل جستجو کنید: حملات سایبری چیست و چگونه از آن‌ها جلوگیری کنیم؟ چابکان

اهمیت هاست وردپرس در تامین امنیت سایت
اهمیت هاست وردپرس در تامین امنیت سایت

هاست وردپرسی را از کجا تهیه کنیم؟

در بخش قبل به این نکته مهم پی بردیم که هاست وردپرس مناسب چقدر در حفظ امنیت سایت‌های مختلف به خصوص مدل‌های وردپرسی مهم است. اما برای بهره مندی از این مزیت‌ها، لازم است خرید هاست وردپرس از شرکت‌های معتبر انجام شود. ارائه کنندگان سرویس‌های میزبانی سایت می‌بایست سرویس‌های خود را با هزینه مناسب، امنیت و پشتیبانی کامل ارائه کنند. پیشنهاد ما برای کسانی که قصد خرید هاست ایران یا خارج را دارند، استفاده از پلتفرم ابری چابکان است. این سرویس‌ها با بروزترین سخت‌افزارها در دیتاسنترهای ایران و خارج از کشور ارائه می‌شوند و می توانید نیاز شما به هاست با کیفیت را تامیین کنند. برای آشنایی بیشتر با این مجموعه می توانید عبارت پلتفرم ابری چابکان را در گوگل جستجو کنید.

#توجه: این مطلب یک رپرتاژ تبلیغاتی بوده و محتوای آن توسط تبلیغ دهنده تهیه و نگارش شده است.
gsxr مسئولیتی در قبال محتوای تبلیغاتی ندارد.

اخبار تکنولوژی
بلیط اتوبوس
تاکسی بین شهری

AD

مجله خبری gsxr

نمایش بیشتر
دانلود نرم افزار

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا